Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ۱۴۰ محیطبان در سطح کشور در راه حفاظت از محیط زیست در مناطق مختلف کشور به شهادت رسیدند.

 جمشید محبت خانی  درنشست با فعالان زیست محیطی شهرستان پلدختر اظهار داشت: باید برای حفظ محیط زیست و در راستای ترویج این فرهنگ چالش‌های زیست محیطی را به فرصت تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید به سمتی رفت که در سطح کشور ۸۰ میلیون جمعیت ایران به عنوان محیطبان در راستای حفظ منابع زیست محیطی و فعالیت‌های مختلف زیست محیطی تلاش کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست همچنین گفت: متأسفانه در راستای حفظ و به کارگیری منابع آب و خاک در کشور درست عمل نشده و در این حوزه‌ها آسیب‌هایی جدی به محیط زیست وارد شده است.

محبت خانی با بیان اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست باید به سلامت مردم توجه کند افزود: سازمان محیط زیست خدمتگزار مردم و حافظ آب و خاک کشور است و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

وی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع کشور دست نیاز به سوی همه مردم دراز می‌کند و برای تحقق این امر باید موضوع حفاظت از محیط زیست اجتماعی و همگانی شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور به وقوع سیل در پلدختر اشاره کرد و افزود: سیل ۱۲ فروردین ۹۸ با همکاری، همدلی، برادری و انسان دوستی در پلدختر ایرانی کوچک شکل گرفت.

محبت خانی گفت: همه در جریان وقوع سیل در پلدختردلسوزانه به دنبال کاهش مشکلات، آلام و آسیب‌های مردم سیل زده بودند که ما باید قدر این همدلی را بدانیم و مسئولیت خود را به عنوان سرباز مخلصانه‌تر انجام دهیم.

وی افزود: به خاطر کمک به مردم سیل زده طیف‌های مختلف، دستگاه‌های دولتی به ویژه نیرو‌های مسلح از جمله سرهنگ ارتش و ... در جریان وقوع سیل در پلدختر حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور کرد: انسان‌های سراسر دنیا در قالب تمام ادیان برای سیل زدگان دلشان سوخت، اما نظام سلطه و در رأس آن آمریکا جلوی کمک‌های مردمی به مردم سیل زده ایران در استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان را گرفت و ما تا کنون هیچ خیری از نظام استکباری ندیده‌ایم.

در ادامه از سوی اداره میحط زیست پلدختر از ۱۰ نفر فعال زیست محیطی این شهرستان با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/ر

نشست فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با فعالان محیط زیست پلدختر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست مناظر زیبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان گفت: به مناسبت روز زمین پاک که با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین، آغاز شد بخش‌هایی از طبیعت پارک جنگلی برم و حاشیه سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان از وجود زباله‌های خشک پاکسازی شد.

فضل اله هوشمندی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را یک وظیفه همگانی می‌داند، افزود: هدف از برگزاری برنامه‌های پاکسازی فقط جمع آوری زباله نیست بلکه اولویت فرهنگ سازی و آموزش برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت، رودخانه و محیط شهری است.

او ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد افرادی که در پاکسازی شرکت می‌کنند به هیچ عنوان در طبیعت و محیط شهری زباله نمی‌ریزند و نسبت به مدیریت پسماند و محیط زیست حساس هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان بیان داشت: زمین همواره امانتی در دستان ما و برای ساکنان آینده آن است، بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا به فرزندانمان و مردم آینده سپرده شود.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

شعار هفته زمین پاک ۱۴۰۳ با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام شد.

شهرستان سپیدان از ۲ بخش مرکزی و همایجان تشکیل شده و در ۷۰ کیلومتری شمال غرب استان فارس گرفته است.

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد