Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@06:30:47 GMT

به سعودی‌ها برسانید سلاحهای آمریکایی را نخرند!

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۲۹۸۲

به سعودی‌ها برسانید سلاحهای آمریکایی را نخرند!

اســتفاده نکردن از ســلاح‌های پیشرفته در جنگهای واقعی دو دلیل اصلی دارد. نخست اینکه دشمنان از نحوه استفاده و قدرت تخریب آنها مطلع نشوند و همیشــه از آنها واهمه داشته باشــند.

مصطفی فاروئی فیروزی، کارشناس ارشد امور بین الملل/

 اســتفاده نکردن از ســلاح‌های پیشرفته در جنگهای واقعی دو دلیل اصلی دارد. نخست اینکه دشمنان از نحوه استفاده و قدرت تخریب آنها مطلع نشوند و همیشــه از آنها واهمه داشته باشــند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دلیل دوم این است که از نقاط ضعف آنها کسی خبردار نشود. به عنوان مثال در ابتــدای جنگ ویتنام وقتی آمریکایی‌ها در باتلاق نیزارها و مزارع ویتنامی‌ها گرفتار شدند، از آخرین موشک حرارتی ضد نفرات خود رونمایی کردند که تنها به دمای بدن انسان حساس بود و فقط به نقطه‌ای اصابت میکرد که نفر یا تجمع نفرات در آن نقطه قرار داشت. پس از چند بار استفاده از این نوع موشک، ویتکنگ‌های پابرهنه برای مقابله با این ســلاح به فکر چاره افتادند.

 پیش از هر حمله موشکی، چندین چاله کوچک حفر میکردند و در هرکدام به صورت جمعی »قضای حاجت» میکردند و سریعاً آنجا را ترک میکردند. آنها پس از اصابت موشک به چاله مزبور که هنوز دمای بدن انســان را به موشک نشان میداد، به رقص و پایکوبی میپرداختند.

 این اقدام آنها ســبب شــد موشک حرارتی ضدنفر که با تبلیغات جهانی زیادی به عنوان عامل برتری راهبــردی آمریکا در جنگهای آینده معرفی شده بود، برای همیشه به بایگانی سلاح‌های یانکی‌ها منتقل شود.

 تبلیغات کرکننده جهانی مربوط به سامانه گنبد آهنین نمونه دیگری است. این سامانه قرار بود پشه را پس از ورود بدون اجازه به آسمان رژیم اشغالگر قدس روی هوا بزند، اما از زمان جنگ 33 روزه و پــس از آن در پنج مرحله درگیری با نیروهای مقاومت فلسطینی و موشک‌پرانی آن هم از نوع فجر5 ،این سامانه به دستمایه‌ای برای خنده کارشناسان نظامی تبدیل شد.

 دو ســال پیش با آغاز فعالیت سامانه پدافند هوایی ســوریه علیــه تجــاوزات هواپیماها و موشــکهای رژیــم صهیونیســتی، عملاً ناکارآمدی توان هجومی سلاحهای آمریکایی هم به اثبات رســید.

وقتی هواپیماهای اف16 آمریکایی با ســامانهای معادل سامانه پدافند اس200 یک بار در آســمان سوریه و یک بار در آســمان رژیم صهیونیســتی مورد اصابت قرار گرفت، فوری کشــورهای اسپانیا و مغرب قرارداد خرید این هواپیما را با آمریکایی‌ها لغو کردند.

در آخرین اتفاق، هواپیمای اف35 رژیم صهیونیســتی برای در امان ماندن از پدافند سوریه که آن را رهگیری کرده بود، مجبور شد پشت یک هواپیمای روس پنهان شود که یکی از بزرگترین افتضاحات نظامی قرن 21 برای یک ارتش محسوب میشود.

 جنگهای آینده شاهد خداحافظی سامانه‌های پیشــرفته نظامی آمریکایــی از دنیای جنگ خواهــد بود. با توجه به درگیری دائمی ایالات متحده در جنگهای مختلف در سراسر جهان، نکتهای درباره این سلاح‌ها از دید متخصصان اسلحه‌سازی پنهان نمانده است.

 خوانندگانی که می‌توانند با ســران ســعودی ارتباط داشــته باشند به آنها بگویند که اولاً از ظلم آشکار به مردم مظلوم یمن دست بردارند و این محاصره و جنــگ را هرچه زودتر پایان دهنــد؛ البته ما نگران یمنی‌هــا در این مقطع از جنگ نیســتیم؛ چراکه اکنون انصارالله روی دور تک و پیشــروی قرار دارد و ضرر اصلی به خاندان عبدالعزیز و بن زاید خواهد رسید و ثانیاً با امپراتوری پوسیده آمریکا خداحافظی کنند.

 درست اســت که برای به دســت آوردن این سلاح‌ها روی امواج بادآورده نفت سوارند، اما به هر حال این منبع الهی متعلق به مسلمین است و حیف اســت که در اختیار کشورهای زورگو آن هم به مفتتریــن وضع ممکن قرار بگیرد.

 آمریکایی‌ها خود قطعاً بهتر از هر کسی میدانند که شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس، آخرین مشــتری تجهیزات نظامی آنها هســتند و با فروش ســاحهای از دور خارج شده، در حال انبارگردانی و تمیز کردن آشیانه سلاحهای‌شان هستند. بسیاری از آنها قابلیت استفاده در جنگ را ندارند و بسیاری دیگر نیز در زمان استفاده و خدمات پس از فروش، تنها به سود شرکت‌های بزرگ اسلحه‌سازی آمریکایی عمل خواهند کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کشف سلاح جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود

رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: ارتش روسیه به سامانه اس-۵۰۰ و موشک‌های قاره پیمای «سرمت» مجهز می شود.

به گزارش مهر به نقل از اینترفکس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه های نظامی روسیه اعلام کرد که ارتش کشورش به زودی به مجموعه های پدافند موشکی اس- ۵۰۰ و موشک های قاره پیما مجهز می شود.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس جمهور روسیه در این باره گفت: موشک های قاره پیمای «سرمت» (Sarmat)، موشک های مافوق صوت «تسیرکون» (Tsirkon) و مجموعه های پدافند موشکی اس -۵۰۰ از تسلیحات جدیدی هستند که به زودی به ارتش روسیه تحویل داده می شود.

وی خاطرنشان کرد که این تسلیحات در واحد های ارتش روسیه به کار گرفته می شوند.

این در حالیست که بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و متحدان این کشور تحت عنوان «نسیم دریا» (Sea Breeze) در حالی در دریای سیاه آغاز می‌شود که از ورود غیرقانونی ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی روسیه و شلیک هشدار آمیز این کشور، بیش از چند روز نمی‌گذرد.

علیرغم انتقادات و هشدارهایی که از جانب روسیه نسبت به برگزاری این رزمایش مطرح شده بود؛ از امروز، مجموع ۳۲ کشور از جمله اعضای ناتو، این رزمایش را در آب‌های دریای سیاه آغاز کردند.

آمریکا و اوکراین در رأس رزمایش نسیم دریا هستند که طبق زمانبندی اعلام شده توسط ارتش آمریکا، قرار است دو هفته به طول بینجامد.

به گزارش مهر، وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که رزمایش مشترک اوکراین و ناتو تحریکی در جهت ایجاد بی ثباتی مداوم در امتداد مرزهای روسیه است.

تحرکات ناتو در مرزهای روسیه در اروپای شرقی علی الخصوص به بهانه برگزاری رزمایش‌های مشترک با اوکراین افزایش چشمگیری داشته است. اخیراً یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی «دیفندر» به دلیل نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه «فیولنت» در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو «۲۴ ام» روسیه نیز به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و مسیر حرکت آن را بمباران کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز حدود یک ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ارتش این کشور از نزدیک رزمایش دریایی اوکراین و آمریکا را رصد خواهد کرد و در صورت لزوم برای محافظت از امنیت ملی خود واکنش نشان خواهد داد. همچنین در واکنش به این قبیل اقدامات حدود ۲۰ تشکیلات و واحد نظامی جدید در منطقه نظامی غربی تا پایان سال ۲۰۲۱ ایجاد خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سامانه موشکی اس-500 ؛ شکارچی روس بلای جان جنگنده های رادارگریز آمریکا می شود (+فیلم و عکس) روسیه پایگاه نظامی خود در سوریه را حفظ می كند

دیگر خبرها

  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • این پدافند ضدهوایی ایران مشابه بوک روسی است/ عکس