Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز مردانی‌نژاد، مدیر دفتر آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: بمب‌گذاری حرم رضوی نخستین جنایت منافقان نبود بلکه این گروهک‌ها در 30 خرداد 1360 پس از تصویب بررسی طرح عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس شورای اسلامی، بهانه و فرصت مناسبی برای اعلام شورش علیه امام و نظام جمهوری اسلامی به‌دست آوردند اما این توطئه برای منافقان به یک فاجعه و یک شکست تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروج رجوی از ایران به فاصله کمتر از یک ماه از این واقعه و به‌دنبال آن خروج تشکیلات او از ایران بزرگترین شکست برای سازمانی بود که مدعی بود نزدیک به 40 درصد ارتش و 50 ‌درصد مردم پشتیبان او هستند. اما منافقان کوردل آرام نگرفتند و بار دیگر در سیزدهمین سالگرد جنایت سال 1360، تلاش کردند تا با ترتیب دادن جنایت هولناک دیگری از نظام اسلامی و مردم هوشیار و همیشه در صحنه آن انتقام بگیرند اما باز هم شکست خوردند.

مردانی‌نژاد اظهار کرد: پس از این همه شکست‌های پی‌در پی منافقان به فکر صدمه زدن اساسی به شیعیان بودند لذا حرم مطهر امام رضا (ع) در تاریخ 30 ‌خرداد 1373 هجری شمسی مصادف با عاشورای 1415 هجری قمری شاهد یکی دیگر از جنایات گروهک تروریستی منافقان بود که سبب به خاک و خون کشیده شدن جمع زیادی از ارادتمندان ساحت قدسی امام رضا(ع) و عزاداران سیدالشهدا(ع) شد.

وی گفت: در این تاریخ، حوالی ساعت ۱۴ و ۲۶ دقیقه بمبی که مقدار آن معادل ۱۰ پوند ماده منفجره تی. ان. تی بوده و توسط تروریست‌ های جنایتکار تا نزدیکی ضریح مطهر حمل شده بود، در قسمت بالا سر مبارک منفجر شد که به شهادت 26 نفر و مجروح شدن 300 نفر از زائران بی­‌گناه منجر شد.

مردانی‌نژاد با بیان اینکه حادثه انفجار، به بنای حرم آسیب رسانیده بود، تصریح کرد: مقدار خسارت وارد شده به حرم مطهر به صورت معجزه‌آسایی کم بود و تنها کاشی کاری‌ها و آیینه کاری‌های بسیار ظریف و هنرمندانه ۸۰۰ ساله حرم، تا حدودی لطمه دیده بود که به سرعت ترمیم شدند.

هدف منافقان از بمب‌گذاری در حرم رضوی
مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان به هدف منافقان از این بمب‌گذاری اشاره کرد و گفت: در آن زمان منافقان انحرافات فکری بسیاری پیدا کرده بودند و در زمان جنگ تحمیلی آلت دست صدام شده بودند و تیم‌ها و گروه‌های مکانیزه‌ای را برای خود تشکیل دادند و بعد از صدام نیز به فکر متنوع کردن منابع مالی خود افتادند لذا از تکفیری‌ها و وهابیت استفاده کردند و بخشی از فعالیت‌های خود را تنها به منظور کسب منابع مالی از وهابیت انجام می‌دادند و از آنجایی که وهابیت و آل سعود با حرم‌های مطهر ائمه(ع) عناد داشتند منافقان نیز شجاعت و توانایی‌هایشان را با تخریب حرم‌های مطهر به رخ وهابیت می‌کشاندند و بمب‌گذاری در حرم رضوی نخستین اقدام مشترک منافقان با وهابیت بود.

وی با بیان اینکه منافقان از اختلافات موجود میان شیعه و سنی نهایت استفاده را می‌بردند، اظهار کرد: منافقان قصد داشتند با استفاده از اختلاف‌ و جو منازعه‌ میان‌ شیعه ‌و سنی‌، جمهوری‌اسلامی ‌را در چارچوب‌ مرزهای ‌خود سرگرم‌ سازند تا از پرداختن ‌به ‌رسالت ‌منطقه‌ای ‌و بین‌المللی‌اش ‌عقب بماند.

مردانی‌نژاد با اشاره به اینکه هدف دیگر منافقان جبهه‌گیری در مقابل انقلاب اسلامی ایران بود، اظهار کرد: منافقان قصد داشتند ‌با تشدید اختلاف‌ میان‌ شیعه ‌و سنی ‌و منحصر کردن ‌انقلاب ‌اسلامی‌ به ‌یک ‌انقلاب‌ شیعی، مانع ‌الگوپذیری ‌مبارزان ‌از انقلاب‌اسلامی ‌شده‌ و در مرحله ‌بعد آن‌ها را به‌ جبهه‌گیری ‌علیه ‌انقلاب ‌بشکانند و حتی در این تصور بودنند که با دامن‌ زدن ‌به ‌اختلاف ‌شیعه ‌و سنی‌ در ابعاد ‌جهانی چنین‌ وانمود کنند که‌ حقوق ‌اقلیت­‌ها در ایران‌رعایت ‌نمی‌شود و جبهه ‌دیگری ‌را در قالب‌ حقوق‌بشر علیه‌ جمهوری‌اسلامی‌ کار بگیرند که ‌‌این ‌توطئه ‌با ترور کشیشان ‌مسیحی ‌تکمیل شد.‌

بازتاب بمب‌گذاری در سطح بین‌المللی
مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان با بیان اینکه اوضاع به‌گونه‌ای بود که همه کشورها این بمب‌گذاری را محکوم کردند و برخی‌ها نیز دو پهلو صحبت کردند، گفت: همه مطبوعات اروپایی و ‌فرانسه ‌در گزارش­‌های ‌خود به وضوح ‌از مسئولیت ‌منافقان ‌در ارتکاب ‌این ‌جنایت‌ هولناک ‌سخن‌ گفتند و به سوابق‌ تروریستی ‌این ‌گروه‌ در ایران ‌اشاره ‌کردند. همچنین روزنامه ‌امریکایی(‌هرالد‌تریبون) ‌نیز با اختصاص‌ تیتر بزرگی‌ به‌ خبر حادثه ‌انفجار مشهد به ‌تشریح ‌عملیات ‌تروریستی ‌منافقان ‌در ایران‌ پرداخت. روزنامه(گاردین) و همچنین(عبدالمجید تراب ‌زمزمی)‌ روشنفکر مسلمان‌ تونسی‌ و استاد دانشگاه ‌سوئیس‌ بمب‌گذاری‌ در حرم‌ مطهر امام‌رضا(ع‌) را با حادثه ‌مسجد الخلیل ‌مقایسه‌ کرد و ‌هدف ‌از این ‌اقدام‌ را اعمال ‌فشار بر ایران‌ اسلامی ‌تلقی کرد.

وی در پایان گفت: بخش عمده اکثر بمب‌گذاری‌های ایران و اقدام نظامی گروه‌های مختلف مانند داعش، منافقان و ...توسط گروه‌های جاسوسی غربی، گروه‌های سعودی و موساد اداره می‌شود و در واقع تروریست‌ها تربیت شده این گروه‌ها هستند و تلاش می‌کنند تا کشور ایران را ناامن کنند. البته به دلیل ارتباط‌های خوبی که با داخل ایران دارند ظرفیت خوبی نیز برای این کار دارند اما در حال حاضر فضای امنیتی حاکم در کشور فرصت فعالیت به این گروه‌ها را نمی‌دهد و متأسفانه منافقان بیشتر در گروه‌های سایبری و فضای مجازی در حال فعالیت هستند و بسیاری از برنامه‌های مخالف نظام و اسلام که در فضای مجازی وجود دارد توسط همین منافقان ساخته و منتشر شده‌اند.  

پیام مقام معظم رهبری در مورد هتک حریم مطهر حضرت رضا(ع)
بسم الله الرحمن الرحیم انالله و انا الیه راجعون

با اندوه و تاْسف اطلاع یافتیم که دست جنایتکار دشمنان اسلام به جنایتی بزرگ آلوده شده و با هتک حریم مطهر و مقدس بارگاه رضوی علیه الاف التحیه و الثنا عده‌ای از زوار مظلوم را در حرم مطهر امام هشتم(ع) و در روز عاشورای حسینی به خون غلطانده است. دشمنان منافق و معاند و سنگدل با این کار نشان می دهند که به هیچ یک از موازین انسانی پایبند نیستند و دشمنی آنان با ملت غیور و مؤمن هیچ حد و مرزی نمی شناسد.

منافقان کور دل و خائن نشان می دهند که برای حریم مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز، هیچ گونه حرمتی قایل نیستند و زمان و مکانی به این عظمت و قداست مانع و رادع خونخواری و ددمنشی و کینه سبعانه آنان نسبت به ملت ایران نیست. لعنت خدا و نفرین و نفرت بندگان خدا بر آن دست‌های جنایتکار و دل‌های سیاه باد.

دشمنان ملت ایران با این گونه کارها عجز و ناتوانی خود را به اثبات می رسانند و ثابت می‌کنند که محکوم به زوال و نابودی‌اند. این جانب ضمن عرض تسلیت به حضرت ولی الله الاعظم روحی فداه و به خانواده‌هایی که عزیزان‌شان قربانی خباثت و جنایت دشمنان شده اند و به ملت شجاع و بزرگ ایران اسلامی و درخواست علو درجات برای شهدای این فاجعه جانسوز، از مسئولین امر و نیروهای امنیتی و انتظامی می‌خواهم که با جدیت بدنبال عاملان این جنایت باشند و در اسرع وقت ممکن آن خفاشان خونخوار را به دست عدالت بسپرند.

«وسیعلموا الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون»

سیدعلی خامنه‌ای

انتهای پیام

 

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگ پیراهن تیم ملی فوتسال در نخستین دیدار مشخص شد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نشست هماهنگی دیدار‌های گروه چهارم رقابت‌های مرحله گروهى جام ملت‌هاى فوتسال آسیا در ساعت ١٠ صبح امروز به وقت محلی با حضور ناظران آسیا، نمایندگان داوری و پزشکی، سرپرست‌ها و مدیران رسانه چهار تیم ایران، کویت، بحرین و افغانستان در شهر بانکوگ برگزار شد.

در این جلسه که با حضور ابوالفضل کریمیان سرپرست تیم و وحید فتاحى مدیر رسانه‌ای برگزار گردید، ضمن مرور قوانین برگزاری بازی، مقرر شد که تیم ملی ایران در نخستین بازی خود که فردا ساعت ١٦:٠٠ به وقت تایلند (١٢:٣٠ به وقت تهران) برابر افغانستان برگزار می‌شود، با لباس سفید و رقیب با لباس قرمز به میدان بروند.

دیگر خبرها

  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • مشارکت برای مقابله بر دشمن مشترک
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • رنگ پیراهن تیم ملی فوتسال در نخستین دیدار مشخص شد
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اصفهان آغاز شد