Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهربان کلیددار، مسئول واحد پژوهش مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورای دزفول در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، در ارتباط با برنامه‌های واحد پژوهش این مؤسسه گفت: در حال حاضر  طرح سیر مطالعاتی «با کاروان حسینی» ویژه علاقه‌مندان به عضویت در مؤسسه فرهنگ عاشورا در حال اجرا است. این سیر مطالعاتی، دوره‌ای یک ساله است که از محرم سال گذشته ویژه بانوان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: افرادی که علاقه‌مند به انجام مطالعات و پژوهش در حوزه عاشورا هستند در گام اول باید اطلاعات پایه را درباره وقایع، شخصیت‌ها و منابع اصلی عاشورا داشته باشند. در این سیر مطالعاتی در هر قسمت از بحث، منابعی جهت مطالعه به شرکت‌کنندگان معرفی می‌شود؛ برای مثال در زمینه‌های قیام، کتب معتبر و مناسب معرفی می‌شود و تا پایان دوره شرکت‌کنندگان اطلاعات خوبی از اتفاقات، شخصیت‌ها، تحلیل وقایع و تطبیق آن با مسائل روز پیدا می‌کنند.

کلیددار ادامه داد: این دوره روزهای چهارشنبه در مؤسسه فرهنگ عاشورا تشکیل می‌شود و جلسات پایانی آن در حال برگزاری است. هدف اصلی این دوره آشناساختن علاقه‌مندان به پژوهش در حوزه عاشورا با منابع و سندهای قابل اعتماد و اطلاعات اولیه درباره وقایع و شخصیت‌ها است. این سیر مطالعاتی تاکنون چندین دوره از سوی مؤسسه فرهنگ عاشورای دزفول برگزار شده است.

مسئول واحد پژوهش مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورای دزفول افزود: یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در واحد پژوهش مؤسسه، موضوعی در حوزه شناخت حضرت زهرا(س) است. «بررسی وجه اسوه‌ای حضرت زهرا(س)» پژوهش گسترده‌ای است که به منظور ارائه الگویی متناسب با نیازهای امروز از شخصیت حضرت فاطمه(س) توسط گروه پژوهشی مؤسسه در حال انجام است. در این پژوهش با مطالعه کتب سیره وجه اسوه‌ای حضرت را پررنگ می‌کنیم. مطالعات گروه پژوهش مؤسسه در پایان به صورت منبعی مدون جهت تولید داستان، مقاله یا کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های کنونی واحد پژوهش مؤسسه، برنامه‌ریزی برای محرم امسال و انجام مطالعات در این حوزه است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان سیر مطالعاتی دزفول قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان میزبان اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، علی سرگزی گفت:این رویداد با رویکرد تولید محتوا برای اولین بار در سطح کشور و در روز‌های ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه با حضور مصطفی ضابط مؤسس اولین پارک دیجیتال و اولین آزمایشگاه هوش مصنوعی ایران و اساتید استانی در مرکز رشد دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد..
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: این رویداد شامل کارگاه‌های آموزشی، مهارتی و مسابقه تولید محصول با هوش مصنوعی است که با هدف ارتقاء سطح آشنایی و مهارتی مربیان در مواجهه با قشر نوجوان و جوان و نشر فرهنگ استفاده صحیح از هوش مصنوعی در بین نوجوانان، برگزار خواهد شد..
وی تاکید کرد: از آنجایی که تربیت مربی در زمان محدود قابل تحقق نیست، برنامه تداوم برای شرکت کنندگان این دوره در نظر گرفته شده که شامل برگزاری کلاس‌های تکمیلی و رفع اشکال به صورت هفتگی برای مربیان و اعزام مربیان به مدارس و تدریس برای دانش آموزان است که به همین منظور با مربیان توانمند و برگزیده در آزمون انتهایی رویداد، تفاهم همکاری در تدریس انعقاد می‌شود.
سرگزی خاطرنشان کرد: در انتهای رویداد به شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره تعلق می‌گیرد.

 این رویداد باهمکاری مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج در سیستان و بلوچستان و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ذیل قرارگاه شهید آوینی و با همراهی نهاد‌ها و دستگاه‌های علمی و فرهنگی از جمله پارک علم و فناوری، دانشگاه سیستان و بلوچستان، آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی و اداره کل پرورش فکری کودکان و نوجوان در شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • پژوهشگاه هوافضا؛ گامی در جهت تحقق اهداف فضایی کشور
  • اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور در زاهدان برگزار می‌شود
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • آغاز ثبت نام عمره مفرده در استان سمنان
  • زاهدان میزبان اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور
  • سهم استان سمنان از حج مفرده امسال ۱۷۰ نفر تعیین شد
  • طرح پژوهشی نقشه‌برداری فرهنگی انجام شد
  • سهمیه استان سمنان برای نخستین اعزام عمره چند نفر است؟
  • ثبت نام عمره مفرده در استان سمنان آغاز شد/ اعزام ۲ کاروان