Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:56:56 GMT

فرایند صدور راه اندازی گلخانه ها در استان تسریع شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۳۰۴۱

فرایند صدور راه اندازی گلخانه ها در استان تسریع شود

فریدون همتی شامگاه سه شنبه در نشست با مدیران زیرمجموعه سازمان‌های وزارت جهاد کشاورزی در هرمزگان با تبریک و گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: با تسریع در فرایند صدور مجوزه های راه اندازی گلخانه ای دراستان، سرمایه گذاری های کلانی در این بخش صورت می گیرد.

وی پرورش ماهی و میگو را یکی دیگر از ظرفیت های مهم حوزه کشاورزی هرمزگان برشمرد و افزود: باید به طور جدی پیگیر جذب و فراهم کردن شرایط برای فعالیت سرمایه گذاران در این بخش ها باشیم، چون اشتغالزایی و درآمدزایی گسترده را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی با تقدیر از تلاش های مجموعه جهاد کشاورزی هرمزگان در جهت مقابله با هجوم ملخ های صحرایی، بیان داشت: مجموعه جهاد کشاورزی باید با اطلاع رسانی دقیق اقدامات صورت گرفته در این حوزه را برای مردم تبیین کند تا جامعه با تلاش های گسترده صورت گرفته در این حوزه در همه ابعاد آشنا شود.

وی امکان ارتقای بهره وری در حوزه کشاورزی را یک استعداد نهفته در این بخش دانست و گفت: باید برای شکوفایی این استعداد مهم تلاش ویژه‌ای در مجموعه جهاد کشاورزی صورت گیرد.

استاندار هرمزگان تأکید کرد: با افزایش بهره وری شاهد تولید محصولات بیشتر و صرفه جویی در مصرف آب خواهیم بود.

وی اظهار داشت: بخش عظیمی از توسعه کشور با محوریت جهاد کشاورزی انجام می‌شود و این امر بیانگر اهمیت این حوزه می‌باشد.

همتی تاکید کرد: امنیت غذایی جامعه با حوزه کشاورزی مرتبط است و باید کارها در این حوزه با دقت و حساسیت بالا صورت گیرد.

از بیست و یکم تا بیست و هفتم خردادماه هفته جهاد کشاورزی نامیده شده و شعار امسال هفته جهاد کشاورزی، «رونق تولید، امنیت غذایی کشور» است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد

 مسعود عدل طلب در نشست هم‌اندیشی و تبیین آیین‌نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی که در سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: نظام صنفی کشاورزی با سابقه ۱۵ ساله در حال حاضر در تمامی شهرستان ها و استان های کشور مستقر است اما با تغییر ساختار در حال تبدیل شدن به اتاق اصناف کشاورزی است.

وی ادامه داد: در ساختار جدید افراد و واحدهای صنفی کشاورزی در هر شهرستان بر اساس دارا بودن حد نصاب تعداد اعضا، در قالب هفت اتحادیه صنفی کشاورزی و در هفت زمینه موضوعی زراعت، باغداری و درختکاری مثمر و غیر مثمر، دامپروری، دامداری، تولیدات دامی، زنبورعسل و کرم ابریشم، طیور و ماکیان، آبزی پروری و صیادی، جنگل داری و بیابان زدایی، خدمات و صنایع تبدیلی کشاورزی تشکیل می شوند.

دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران افزود: در این راستا از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۱۷ اتاق صنفی و ۱۱۰ اتاق اصناف در کشور تشکیل شده و همچنان این روند در استان های کشور از جمله سیستان و بلوچستان با قوت ادامه دارد.
وی تاکید کرد: اتاق اصناف کشاورزی نهادی مهم متشکل از اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنفی کشاورزی است که ضمن نظارت بر کار اتحادیه های صنفی موضوعی و تخصصی، باید تمامی امور نظام صنفی کشاورزی را مدیریت کند.
عدل طلب افزود: در ساختار جدید، افراد و واحدهای صنفی کشاورزی در هر شهرستان با رعایت حد نصاب لازم تعداد اعضا در هفت زمینه موضوعی بخش کشاورزی در قالب هفت اتحادیه صنفی کشاورزی سازماندهی می شوند. اعضای هیات مدیره این اتحادیه ها، اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و نمایندگان منتخب هیات رئیسه اتاق شهرستان‌ها، اتاق اصناف کشاورزی ایران را تشکیل خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در ساختار جدید، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان رییس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان مرکز استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به عنوان رییس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان دارای وظایف هستند.

دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران اشاره به تشکیل اتاق اصناف کشاورزی مرکز استان، گفت: این اتاق نیز علاوه بر انجام وظایف شهرستان خود، وظایفی از جمله برقراری هماهنگی بین اتاق های اصناف شهرستان های استان و برگزاری انتخابات تعیین نماینده یا نمایندگان استان در اتاق اصناف ایران را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بالا بردن مشارکت مردم در حوزه‌های امور اراضی ضروری است
  • مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد