Web Analytics Made Easy - Statcounter


علی رضا هاشمی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای دستور وزیرارتباطات این افزایش بدون دریافت هیچ هزینه اضافی و برای جبران حقوق مشترکان در دستور کار اپراتورها قرار گرفته است.
وی در مورد قرار گرفتن نام مخابرات خراسان شمالی در ردیف نام شرکت هایی که در فروش حجم اینترنت کم فروشی داشته اند نیز گفت: طیبعت سیستم دیجیتال «ای پی» به این شکل است که در جریان فروش حجمی که خریداری می شود با ۵درصد کاهش همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: این موضوع فقط مربوط به استان ما نیست و به دستور وزیر و با اعمال افزایش در حجم بسته ها این کاهش جبران خواهد شد.
وی در ادامه گفت: بیشترین مصرف اینترنت مردم مربوط به سایت های داخلی است که میزان حجم و بهای آن خیلی کمتر از دیگر سایت هاست.
به گفته مدیر منطقه مخابرات خراسان شمالی مردم این استان هرروز ۱۸ ترابایت اینترنت فقط از طریق مخابرات با ای دی اس ال دانلود می کنند.
وی مصرف روزانه اینترنت در همراه اول و دیگر اپراتورهای سیار را ۴۰ ترابایت اینترنت عنوان کرد و افزود: این حجم مصرف اینترنت خیلی بیشتر از مصرف اینترنت در دیگر استان های کشور است
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه توجه و استفاده مردم در این بخش زیاد است دولت سعی می کند خدمات، تسهیلات و مزایای بیشتری در این بخش ارائه کند.
به گزارش ایرنا نخستین بار با توئیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع کم فروشی حجم اینترنت در برخی استان ها مطرح شد و آذری جهرمی با بیان اینکه در بازرسی از برخی شرکت ها، کم فروشی حجم اینترنت از ۵ تا ۸ درصد محرز شده است در توئیت خود بر اعاده حق مردم تأکید کرد.
در همین راستا مدتی بعد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: بررسی‌های رگولاتوری درباره کم‌فروشی اینترنت نشان می‌دهد در حوزه ارتباطات ثابت بین ۵ تا ۸ درصد اختلاف در ارائه حجم بسته‌های اینترنتی وجود دارد.
حسین فلاح جوشقانی نیز به بررسی‌های میدانی در برخی اپراتورهای ارتباطات ثابت اشاره کرده و اعلام کرده بود بین ۵ تا ۸ درصد مغایرت در حجم بسته‌های درخواستی مشترکان وجود دارد و همه شرکت‌ها تا ۵ درصد و شرکت مخابرات ایران در استان خراسان شمالی، شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) در استان فارس، شرکت پارس آنلاین در استان‌های فارس، همدان، کردستان و کرمانشاه، شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در استان کهکیلویه و بویراحمد، شرکت فناوری ارتباطات شاتل در استان بوشهر، شرکت داده‌پردازی فن‌آوا در استان کهکیلویه و بویراحمد، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در استان همدان تا ۸ درصد کم‌فروشی داشته‌اند وباید فرایندهایشان را اصلاح و نحوه محاسبه حجم ترافیک را بهینه‌سازی کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی هم چنین بر این موضوع نیز تاکید داشت که شرکت‌ها درباره ۵ درصد کم‌فروشی به ملاحظات فنی مانند سرباره ارسال و افت خط اشاره کرده‌اند که این دلایل ارتباطی به مشترکان ندارد و رگولاتوری نیز بر اجرای این الزامات به طور دقیق نظارت می‌کند.
در عین حال ۳ روز قبل در تاریخ ۲۵ خرداد ماه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد اپراتورهای ارائه کننده خدمات اینترنت ثابت باید حداقل ۵ درصد به حجم مصرف منصفانه بسته های اینترنتی مشترکان اضافه کنند که این موضوع در خراسان شمالی نیز اجرایی شده است.
آذری جهرمی پس از این اتفاق باز هم در تویئت خود اعلام کرد «#خبرخوب باز هم پیگیری حقوق مشترکین شبکه‌های ارتباطی به سرانجام رسید.
با ابلاغیه جدید سازمان تنظیم مقررات به شرکتهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی و برای مقابله با #کم‌فروشی، ۵٪ به حجم بسته‌ها افزوده شد. این ابلاغ از این هفته اجرایی می‌شود. #حق‌الناس»
در هر حال به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مشترکان درصورت مشاهده تخلف در زمینه کم‌فروشی اینترنت می‌توانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ یا مراجعه به سایت www.cra.ir۱۹۵ شکایت خود را ثبت کنند.
شمار مشترکان تلفن های همراه و ثابت استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است.

ب / ‌‬ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، مهدی رحمدل افزود: ۱۵ هزار و ۶۶۷ نفر از شرکت کنندگان در آزمون مهارتی را بانوان و ۱۹ هزار و ۵۷۷ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به سنجش مهارت ۱۹ هزار و ۸۳۴ نفر از طریق آزمون‌های برخط در استان افزود: پارسال پنج هزار و ۷۷۶ نفر از کارآموزان بخش دولتی، ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر از کار آموزان بخش آموزشگاه‌های آزاد و سه هزار و ۴۷۸ نفر از بخش اصناف در آزمون‌های آنلاین شرکت کردند.
به گفته رحمدل همچنین پارسال ۷۲۹ نفر در آزمون‌های صنایع ساختمان، سه هزار و ۶۴۰ نفر تمدید صنایع ساختمان، ۲۴۱ نفر در آزمون‌های تفاهم نامه و ۴۳۰ نفر در سنجش برای تمدیدتفاهم نامه شرکت کردند.
اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی در ۹ مرکز دولتی به متقاضیان، آموزش مهارت‌های فنی ارایه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • ‌تعهد اپراتورها برای افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت
  • (ویدئو) وعده تازه وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی