Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون، سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است و استان خوزستان با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن بالاترین آمار خرید را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بنابر اعلام معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تا نیمه خرداد ماه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد تومان پول آن پرداخت شده است. از آخرین روزهای فروردین  در استان‌های گرمسیر و نیمه گرمسیر، خرید تضمینی گندم را از کشاورزان شروع شده است که سیلوهای کشور، این گندم‌ها را دریافت می‌کنند.

 

بنا به گفته مسئولان روند پرداخت مطالبات کشاورزان در مقایسه با سال گذشته شرایط بهتری دارد و مطالبات کشاورزان گندم کار که محصول خود را به صورت تضمینی به فروش رسانده‌اند بعد از گذشته 2 تا 3 هفته پرداخت می‌شود.

 

بنابراین گزارش بر اساس تازه ترین اخبار از میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان و براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون، سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش را نشان می‌دهد.

 

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «روند تولید و تحویل گندم مطلوب است و با توجه به روند مناسب تولید پیش بینی می‌شود که امسال برای چهارمین سال متوالی خودکفایی استمرار یابد و گندم مورد نیاز از محل تولید داخل تامین شود. استان خوزستان با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن بالاترین آمار خرید را به خود اختصاص داده است و استان‌های فارس، ایلام و جنوب کهنوج از دیگر استان‌های اصلی خرید تضمینی گندم هستند

 

«اسماعیل اسفندیاری پور» با اشاره به اینکه برداشت تا اواسط شهریور ادامه خواهد داشت، بیان کرده است: «با توجه به وضعیت مطلوب مزارع پیش بینی می‌شود که تولید گندم به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.»

 

این گزارش می افزاید: برداشت گندم از استان‌های دارای اقلیم گرم و خشک به پایان رسیده است و هم اکنون برداشت از استان‌های دارای اقلیم معتدل در حال انجام است و از دهه دوم تیر اقلیم سرد وارد چرخه خرید می‌شوند. مجموع سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در سال زراعی ۹۸-۹۷ را ۶ میلیون هکتار است و علی رغم کاهش ۱۲ درصدی سطح زیر کشت، متوسط خرید گندم از ۴ میلیون به بیش از ۹ میلیون تن رسیده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت دهه کرامت در فارس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اردبیل غنی سازی اوقات فراغت بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد روزنامه مطالبات گندم کاران خرید تضمینی گندم خرید گندم گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده صبح امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با هدف بررسی و نظارت بر روند خرید گندم از کشاورزان شادگان کار خرید تضمینی گندم در سه مرکز دهستان حسینی، آبشار و دارخوین انجام می‌شود.

فرماندار شادگان اظهار کرد: آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار مزارع در این شهرستان از تاریخ ۲۵ فروردین ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی به مشکلات حمل و نقل گندم در شهرستان شادگان اشاره کرد و افزود: با مدیریت مجموعه‌های دست‌اندرکار با انعقاد جلسات مختلف و بازدیدها و بازرسی‌هایی که از سوی فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره غله و تعاون روستایی انجام شد در صدد رفع موانع حمل و نقل در مراکز خرید تضمینی گندم هستند.

صالح زاده بیان کرد: امیدواریم پایان برداشت پایان سال زراعی پاییزه و با خرید تضمینی که در سطح مراکز شهرستان شادگان انجام می‌شود، در شهرستان برداشت قابل توجهی صورت بگیرد و در آینده نزدیک شاهد جشن پایان برداشت گندم سال زارعی باشیم.

کد خبر 6085272

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید