Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@06:53:19 GMT

اوضاع بی سر و سامان وزارت دفاع آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۳۱۷۱

اوضاع بی سر و سامان وزارت دفاع آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد اختلاف‌ها در کاخ‌سفید مانع از انتخاب فردی برای تکیه زدن بر کرسی وزارت دفاع آمریکا می‌شود.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است که کناره‌گیری پاتریک شاناهان از وزارت دفاع آمریکا سبب شده است، با توجه به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، پنتاگون برای بیش از ۶ ماه بدون رئیس باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی رویارویی شاناهان با سوالاتی درباره زندگی شخصی گذشته و همچنین شایعات مربوط به خشونت خانوادگی وی، ترامپ با انتشار پیام توئیتری افزود، شاناهان قاطعانه تصمیم گرفت وقت بیشتری را صرف زندگی خود کند. ترامپ تصریح کرد، «مارک اسپر» فرمانده نیروی زمینی ارتش به عنوان سرپرست وزارت دفاع منصوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: استعفای شاناهان و معرفی سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا

از زمان انتصاب جیمز متیس به عنوان وزیر دفاع در دسامبر گذشته تاکنون و بروز اختلافات در دولت ترامپ ناشی از تصمیم ناگهانی وی برای خروج نیرو‌های نظامی خود از سوریه تاکنون، وزارت دفاع فاقد وزیر دائمی بوده است.

تغییر و تحولات ناگهانی جدید در یکی از بزرگترین سمت‌های دولتی آمریکا در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها در خاورمیانه رو به افزایش است.

اسپر از فرماندهان سابق ارتش آمریکاست که پس از حضور در جنگ خلیج فارس ۱۹۹۰-۱۹۹۱ به سرکردگی آمریکا، با هدف پایان دادن به حمله عراق به کویت، به مدیریت ارشد اجرایی در ریتیون، شرکت هوافضا و تسلیحات نایل شد. وی پیش از همکاری با پنتاگون با بخش‌های نظامی و غیرنظامی بوئینگ همکاری‌های گسترده‌ای انجام داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پنتاگون آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور، پیگیر اوضاع بارندگی در کرمان

محمدمهدی فداکار در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌خیز شهرستان منوجان با اشاره به تماس وحیدی وزیر کشور و اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و جویا شدن اوضاع و احوال استان به‌ویژه مناطقی که بارندگی شدید داشته و سیلابی شده‌اند، از اعلام آمادگی آنان برای هرنوع کمک به این استان خبر داد‌.

وی به وضعیت مناطقی که قبلا دچار سیل شده و مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کردند اشاره و عنوان کرد: ۴۸ کیلومتر سیل‌بند در منوجان ایجاد شده و پل روستا که قبلا سیل آن را تخریب کرده بوده ترمیم و آب به راحتی از آن عبور می‌کند.

استاندار کرمان اضافه کرد: ایجاد سیل‌بند در قلعه‌گنج نیز کار بزرگی بود و خطراتی که گذشته با بارش باران و سیل ایجاد می‌شد رفع شده است.

وی ادامه داد: در ۸ شهرستان جنوبی کارهای بزرگی انجام شده و ورودی شهرستان منوجان که همواره با بارش نگرانی ایجاد می‌شد و راه ۳۰ روستا مسدود می‌شد، اکنون آب به‌راحتی رد می‌شود.

فداکار از حضور خود و معاونان و دیگر مسؤولان تا پایان بحران در مناطق جنوب استان خبر داد و گفت: همه وسایل و تجهیزات و کمک‌های مورد نیاز در منطقه مستقر است.

منبع: خبرگزاری فارس

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • وزیر کشور، پیگیر اوضاع بارندگی در کرمان
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد بحرین
  • سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران