Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: هفت پروژه آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور در استان زنجان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، «علی نوربخش»در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آبخیزداری گامی در راستای توسعه منابع طبیعی بوده که خود بستر توسعه پایدار کشور به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: هفت پروژه آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور در استان زنجان به بهره برداری رسید.

 

افزود: مهمترین ویژگی آبخیزداری مدیریت حوزه های آبخیز به عنوان سیستم های پویای فیزیکی، بیولوژیکی،اقتصادی و اجتماعی است.

 

وی به آبخوان­داری نیز اشاره کرد و گفت: آبخوانداری مجموعه ای از عملیات مکانیکی است که با مهار و نفوذ سیلاب بر روی عرصه های آبخوان موجب احیاء کمی و کیفی منابع آب و خاک، تقلیل و حتی حذف خسارت های مستقیم و غیر مستقیم و در نتیجه بهینه سازی محیط زیست می شود.

 

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این که 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی جهت اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در سطح کشوراختصاص یافته است افزود: از این مقدار بیش از 12 میلیارد تومان به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تخصیص داده شده است.

 

به گفته نوربخش این اعتبارات در 16 حوزه آبخیز در سطح استان هزینه شده که عملیات اجرای 7 پروژه به اتمام رسیده است و  با حضورمعاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

 

وی در ادامه کنترل فرسایش و جلوگیری از هدر رفت خاک مرغوب کشاورزی، ایجاد تعادل پایدار بین منابع آب، خاک و گیاه، مهار و کنترل و افزایش بهره‌وری آب و نیز بالا بردن سطح رفاه و افزایش مشارکت عملی مردم ساکنین حوزه آبخیز در حفاظت از منابع موجود را از جمله مزایای اجرای این طرح ها اعلام کرد.

 

 

به گفته نوربخش هفت پروژه آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با حضورمعاون اول رئیس جمهور در استان زنجان با اعتباری بالغ بر66 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 

پخش سیلاب و آبخوان داری خراسانلو، کنترل سیل و رسوبات ساغرچی و کنترل سیل و رسوبات میرآخور در ماهنشان، آبخوان داری و کنترل سیل آقبلاغ در زنجان، پخش سیلاب و آبخوان داری نصیرآباد در خرمدره، ذخیره رواناب و کنترل سیل خوشنام درابهر و همچنین ذخیره رواناب و کنترل سیل چشین درابهر از طرح های افتتاح شده به دست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در استان زنجان می باشد.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت اردبیل بیرجند غنی سازی اوقات فراغت اوقات فراغت مجلس کانون های مساجد خبرگزاری شبستان شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت آبخیزداری منابع طبیعی استان زنجان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند

سید محمدرضا هاشمی استاندار استان سمنان در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت:  دور دوم سفر یک‌روزه رئیس جمهور به استان سمنان پنج شنبه سی ام فروردین ماه با ورود به فرودگاه سمنان و بعداز ظهر با ورودبه فرودگاه شاهرود در جمع مردم شاهرود صورت می‌گیرد.

استاندار سمنان بیان کرد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان اولویت با دیدار‌های مردمی خواهد بود. بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان جذب شده است که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رئیس‌جمهور بوده است.

استاندار سمنان افزود: دور اول سفر هیات دولت به استان سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر ۳۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر، ۲۶ مصوبه کاملا اجرا شده، ۸۶ مصوبه در حال اجراست و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

هاشمی با تاکید بر اینکه ۵۵۵ پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است، گفت: در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان پروژه‌هایی با درصد پیشرفت بالا را با اعتبار ۹۲۴۶ میلیارد تومان پیشنهاد کردیم که ۷۱۶۰ میلیارد تومان در مصوبات اولیه گنجانده که بخش اعظم این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.

استاندار سمنان تاکید کرد: رئیس‌جمهور در آخرین دیدار شورای اداری استان ۲۴ دستور ویژه به ۹ وزارتخانه صادر کرد که به حمدالله پیگیری و محقق شده است.

وی ادامه داد: در سفر اول ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ پروژه به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ پروژه هم در دست اقدام است.

هاشمی تاکید کرد: ۲ عامل موجب شد که سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان به تاخیر بیفتد یکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و دیگری ماه مبارک رمضان بود و ان شاء الله در پنجشنبه هفته جاری سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان برگزار خواهد شد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در این سفر ۲ دیدار مردمی خواهند داشت، گفت: یکی از این دیدارها در مرکز استان انجام می‌شود و در مرحله دوم سفر نیز دیدار مردمی دیگری در شهرستان شاهرود و میامی انجام خواهد شد.

وی افزود: در این سفر همچنین پروژه‌های اقتصادی، جشن احیای واحدهای اقتصادی، جشن جوانی جمعیت در نهضت ملی مسکن و جلسه شورای عالی استان نیز در دستور کار برنامه‌های آیت الله رئیسی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات عمرانی سفر اول رئیسی به سمنان
  • طرح‌های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان‌های سمنان افتتاح می‌شود
  • آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد
  • دیدار رئیس جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • طرح های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان های سمنان افتتاح می شود
  • رئیس‌جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار
  • دور دوم سفر رئیس جمهور به سمنان آخر هفته انجام می‌شود
  • افتتاح واحدهای مسکونی دانشگاهیان طی روزهای آینده