Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@09:22:32 GMT

راز سرنگونی پهپاد آمریکایی در غرب یمن

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۳۲۳۲

راز سرنگونی پهپاد آمریکایی در غرب یمن

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ رای الیوم در مطلبی درباره تحولات یمن آورده است: اگر احمد عسیری و جانشین وی ترکی المالکی به عنوان سخنگوی ائتلاف سعودی-اماراتی در طول چهار سال اول جنگ علیه یمن شهرت یافتند؛ هم اکنون نام یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن مورد اهتمام رسانه های عربی و غربی و نیز ناظران امور نظامی قرار گرفته است زیرا اطلاعات مهمی درباره تحولات نظامی می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد اندکی هم اکنون شاید ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی صنعا را در خارج از یمن بشناسند اما اگر حملات موشکی و پهپادی به اهداف عربستان و امارات ادامه یابد؛ دیگر این اسم ناشناخته نخواهد بود. وی از حمله پهپادی به فرودگاه ابها در عسیر برای چهارمین بار ظرف یکهفته سخن گفت و تاکید کرد که حمله به اهداف نظامی، اگر حملات متجاوزان متوقف نشود، ادامه خواهد داشت و توسعه می‌یابد. این تهدیدات باید جدی گرفته شود و مورد اهتمام قرار گیرد. الشامی اینبار امارات را تهدید کرد و امارات مشمول بانک اهداف دانست.

این رسانه در ادامه می نویسد: روند تحولات یمن نشان می دهد که مقامات صنعا از راهبرد دفاعی به راهبردی هجومی روی آورده اند و از سلاح هوایی و زمینی به نحو عالی و دقیق استفاده می کنند. شلیک موشک کروز به فرودگاه بین المللی ابها و عبور از همه سامانه های دفاعی عربستان و رسیدن به هدفش و قبل از آن عملیات پهپادی بزرگ در غرب ریاض و هدف قرار دادن تاسیسات نفتی عربستان، گواه این مدعاست.

رای الیوم نوشت: سرنگونی پهپاد آمریکایی با موشک زمین به هوا در الحدیده در ساحل غربی یمن و اذعان آمریکا به آن برای اولین بار از زمان شروع جنگ ضد یمن علاوه بر اینکه توسعه توان یمنی‌ها را نشان می دهد، دخالت آمریکا در این جنگ را نیز نمایان ساخت.

رای الیوم درپایان می نویسد: مقامات یمنی ازجمله ضیف الله الشامی و یحیی سریع از امور غافلگیر کننده طی روزهای آتی و به کار گیری سلاح‌های جدید و اهداف جدید خبر داده اند اما از نوع سلاح و ماهیت اهداف حرفی نزده اند. این قابل فهم است و ما گزینه‌ای غیر از انتظار نداریم.

منبع:مهر

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه زمین فرودگاه نیروهای مسلح یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران

عربستان هر گونه مشارکت خود در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه در گفتگو با «العربیه» هر گونه مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی را تکذیب کردند.

منابع مطلع شامگاه دوشنبه به العربیه گفتند هیچ سایت رسمی عربستان اظهاراتی مبنی بر مشارکت این کشور در رهگیری حملات اخیر ایران منتشر نکرده است.

پیش‌تر برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری و منسوب کردن آن به یک پایگاه خبری رسمی سعودی مدعی شدند عربستان در ائتلاف دفاعی اخیری که برای مقابله با حملات ایران شکل گرفته، ایفای نقش داشته است.

ایران شامگاه شنبه با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سوی فلسطین اشغالی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق پاسخ داد.

دیگر خبرها

  • تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • رایزنی وزیر دفاع عربستان با همتای آمریکایی درباره منطقه
  • فیلم| گزارش رسانه خارجی از حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل
  • (ویدئو) گزارش رسانه خارجی از حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل
  • بازتاب گسترده حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل در رسانه‌های جهان
  • هجوم صهیونیست‌ها به فروشگاه‌ها همزمان با حمله پهپادی و موشکی ایران
  • اسم عملیات موشکی و پهپادی ایران به اهداف اسرائیل و رمز عملیات چیست؟
  • رسانه صهیونیستی: ایران به اهداف غیرنظامی حمله نخواهد کرد
  • رسانه‌های صهیونیستی از آغاز حمله پهپادی ایران خبر دادند