Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:03:15 GMT

سیلو و انبارهای دولتی امسال واگذار نمی‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۳۲۳۶

سیلو و انبارهای دولتی امسال واگذار نمی‌شوند

با تصویب هیئت واگذاری، صندوق‌های حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، سیلوها و انبارهای خاص برای نگهداری غله و گندم و برخی از انبارها و سردخانه‌های متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام کشور از اولویت عرضه‌های امسال سازمان خصوصی‌سازی خارج شدند. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جلسه روز گذشته هیئت واگذاری که دیروز به ریاست وزیر اقتصاد و با حضور اعضای هیئت واگذاری، وزیر جهاد کشاورزی و مدیران شرکت‌های متعلق به این وزارتخانه در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اتخاذ تصمیم در مورد تعیین تکلیف و اولویت‌گذاری، واگذاری بنگاه‌ها و شرکت‌های مورد واگذاری زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس مقرر شد صندوق‌های حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و همچنین سیلوها و انبارهای خاص برای نگهداری غله و گندم زیرمجموعه شرکت بازرگانی دولتی ایران و نیز برخی از انبارها و سردخانه‌های متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام کشور در اولویت عرضه سال 1398 قرار نداشته باشند.

همچنین در این جلسه مصوب شد سایر بنگاه‌های متعلق به وزارت جهاد کشاورزی جهت واگذاری مورد بررسی و تعیین تکلیف واقع شدند که در اولویت اول واگذاری قرار گرفتند و بر این اساس مقرر شد در اسرع وقت اقدامات آماده‌سازی و واگذاری آنها انجام شود.

این گزارش می‌افزاید: در این جلسه اعلام شد بررسی‌ها به منظور تعیین تکلیف و اولویت‌گذاری واگذاری شرکت‌ها و بنگاه‌های زیرمجموعه سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جلسات بعد ادامه یابد.

اشکالات عملکرد سازمان خصوصی سازی، شامل پوری حسینی هم می‌شوددولت حذف موانع فضای کسب و کار را برای رونق در خصوصی سازی جدی بگیرد

انتهای پیام/

R32365/P/S7,83,84/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان خصوصی سازی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی سازمان خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاص؛ استقلال و پرسپولیس صاحب جدید پیدا کردند

در جریان معاملات امروز فرابورس، روند واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به سرانجام رسید و بدین ترتیب پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه ۸۵ درصد سهام استقلال و شش بانک خصوصی ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را خریداری کردند.

به گزارش ایسنا، به دنبال تایید صلاحیت متقاضیان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در روز یکم اردیبهشت، از صبح امروز در فرابورس ایران مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه برگزار و در نهایت به صورت رسمی این مقدار از سهام این دو باشگاه به متقاضیان واگذار شد.

بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵درصد) انتقال پیدا کرد.

طبق برنامه مراحل اداری انتقال سهم از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام خواهد شد. همچنین قبلا ۱۰ درصد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به هواداران آن‌ها فروخته شده بود.

امروز مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا گفت: شرکت‌هایی که قرار است دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را در اختیار بگیرند دولتی نیستند، اما ممکن است به اصطلاح شبه دولتی تلقی شوند. با این حال مدیریت این دو باشگاه به طور جدی تغییر می‌کند و سیاست‌گذاری آن‌ها نیز کلا متفاوت می‌شود.

وی درباره روند واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار کرد که در بین تیم‌های فوتبال تنها همین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال دولتی هستند. مدت‌ها بود که ملاحظاتی از باب مناسبات بین‌المللی داشتند که قرار بر واگذاری این دو باشگاه بود. حیطه اصلی آن هم سازمان خصوصی‌سازی بوده و واگذاری قطعی است و به نهاد‌های دولتی هم واگذار نخواهد شد. ممکن است کسانی که می‌خرند شبه دولتی باشند. البته شبه دولتی یک تعریف و اصطلاحی است که در تصور عمومی ایجاد شده است؛ لذا شرکت‌هایی که قرار است پرسپولیس و استقلال را در اختیار بگیرند دولتی نیستند و اثر مدیریتی آن‌ها به طور جدی تغییر می‌کند و سیاست‌گذاری نیز به طور کلی متفاوت می‌شود.

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • سرخآبی‌ها خصوصی شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • خلاص؛ استقلال و پرسپولیس صاحب جدید پیدا کردند
  • چرا مدیریت خودروسازان دولتی محکوم به واگذاری به بخش خصوصی است؟