Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق تاکید کرد، تمام گروه‌های خارجی از هرگونه فعالیت و اقدام در داخل خاک عراق بدون اجازه دولت ممنوع هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اظهار کرد: کشور در مرحله گذشته با شرایط پیچیده ناشی از جنگ‌های داخلی و خارجی،‌ انحلال ارتش، تحمیل اشغالگری بر کشور، حضور نیروهای خارجی، مداخلات خارجی، شکل‌گیری گروه‌های مسلح، استفاده از خاک عراق برای اقدامات مسلحانه علیه اهداف و کشورها و قدرت‌های خارج از اراده و اختیارات دولت عراق روبه‌رو بود در عین حال کشور از فعالیت‌های خرابکارانه، اقدامات تروریستی به خصوص اقدامات القاعده و داعش و اشغالگری آنها و تصرف مساحت‌های گسترده‌ای از خاک عراق رنج برد، البته نیروهای مسلح ما در تمام صفوف ارتش، پلیس، نیروهای حشد شعبی، عشایر، پیشمرگ و داوطلبان و با حمایت نیروهای ائتلاف و کشورهای دوست و هم‌جوار بر آنها فائق آمد و تمام این مسائل واقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی عراق را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر عراق افزود، این واقعیت، رویکردها، حضورها و آثاری غیرقابل کنترل را به همراه داشت که امروز می‌طلبد بعد از آزادی بزرگ و پیروزی عظیم که علیه داعش محقق شد و بعد از وجود شاخص‌های بسیار که به آمادگی، جایگاه، قدرت و کنترل دولت بر کل خاک خود و تحقق استقلال و حاکمتیش دلالت دارند و تمام مظاهر پراکنده غیرقانونی و حاکمیتی برچیده شده‌اند به آنها توجه شود.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این راستا تاکید کرد، هرگونه گروه خارجی از اقدام و تحرکی در داخل خاک عراق بدون اجازه و توافق دولت عراق منع می‌شود.

وی تاکید کرد، هر دولتی از منطقه یا خارج آن از حضور در خاک عراق و انجام فعالیت‌هایی علیه گروهی دیگر یا کشور مجاور دیگر یا هرگونه حضور نظامی خارجی در خاک عراق و خارج از آن بدون توافق با دولت عراق ممنوع است.

عبدالمهدی افزود، همچنین فعالیت هر گروه مسلح عراقی و غیرعراقی در خارج از چارچوب نیروهای مسلح عراق یا خارج از دستور و نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ممنوع است.

نخست وزیر عراق در عین حال تاکید کرد، هر گروه مسلحی که در چارچوب نیروهای مسلح عراق یا تحت امر فرمانده کل فعالیت می‌کند نباید اقدام، عملیات یا ذخیره نظامی یا صنعتی در خارج از اطلاع، مدیریت و کنترل و نظارت نیروهای مسلح عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: امروزه به واسطه تلاش‌های نیروهای مسلح، امنیت در زمین و هوای غرب کشور برقرار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امیر حمیدرضا رحمت‌پور صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح گرامیداشت روز ارتش که در ستاد فرماندهی ارتش کردستان برگزار شد، اظهار داشت: 29 فروردین ماه روز بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های ملت بزرگ ایران و ارتش قهرمان است.

وی ضمن بزرگداشت روز ارتش و خیر مقدم به همه مهمانان گفت: گردنه‌های برافراشته کردستان خود گواه و حاکی از رشادت‌ها و جانفشانی نیروهای ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح؛ سپاه، انتظامی، مرزبانی و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان با اشاره به شهید چمران تصریح کرد: ما رشادت‌های شهیدان بابایی و آبنشاسان را فراموش نمی‌کنیم. همه مردم و نیروهای مسلح رشادت‌های ارتش در قبل از جنگ، آرام‌سازی منطقه و سال‌های دوران دفاع مقدس را به یادگار دارند.

وی بیان کرد:  امروز به واسطه همین تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مسلح؛ امنیت غرب و جنوب کشور و مرزهای شرقی، دریا و هوا پایدار و در آرامش کامل است که باید این وضعیت را قدر بدانیم.

رحمت‌پور عنوان کرد: موفقیت‌ها و بزرگی‌ها و بالندگی‌های که در کشور داریم با خون دل‌ها به دست آمده و حاصل رشادت رزمندگان و ایثارگران است.

وی خاطرنشان کرد: 29 فروردین ماه، سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی که به تعبیر مقام معظم رهبری "یک روز تاریخی و پر مضمون و جزو خاطره‌های ماندگار و معنادار به حساب می‌آید" یادآور رشادت‌های دلیرمردانی است که دفاع از میهن بر سرلوحه افتخاراتشان می‌درخشد.

فرمانده قرارگاه ارتش استان کردستان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مخلص و سرافراز ارتش اسلام سپهبد علی صیاد شیرازی، مطالعه زندگی و اخذ الگو و سرمشق از این شهید والا مقام را بر همگان واجب دانست.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح ایران با قاطعیت آماده پاسخ به هر تجاوزی هستند
  • ۵ پیام مهم عملیات وعده صادق از زبان یک فرمانده ارتش
  • ارتش در حوزه‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده است
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد
  • اگر دشمنان اقدامی کنند، با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد
  • امیر واحدی: سوخو۲۴های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران
  • برای حراست از مرزها با کسی تعارف نداریم
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: به هر تهدیدی در کوتاه ترین زمان پاسخ می دهیم