Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،مصطفی آقاعلی معاون سیاسی امنیتی فرماندار بویین‌زهرا از آمادگی چهار انبار محمدآباد، آرد اترک، تعاونی روستایی و سیلوی تاکستان برای خرید گندم خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شود .

آقاعلی افزود: با دلالان گندم برخود قضایی و قانونی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/ک

آمادگی چهار انبار برای خرید گندم در بویین زهرا 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل خرید توافقی گندم اعلام شد + جزئیات

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سعید راد مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با ارسال نامه ای به اداره های کل غله و خدمات بازرگانی استانها، دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید گندم اعلام شد

در این دستور العمل آمده است استفاده از سامانه نرم افزاری معرفی شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران (سیفاب) در مرکز خرید توافقی برای خرید گندم توسط بخش خصوصی نیز الزامی است. متن این دستورالعمل به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید
جداول خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

با عنایت به بند ۱۳ ابلاغیه شماره ۰۲۰۳۴۷۰ مورخ۱۴۰۳.۰۱.۱۴ مقام عالی وزارت و رئیس شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی تصویر (پیوست بدینوسیله دستورالعمل اجرایی خرید توافقی گندم توسط بخش غیر دولتی جهت اجرا ابلاغ می‌گردد:

(۱) در گام نخست و در فرصت زمانی مناسب لازم است اطلاع رسانی به صنوف و صنایع مرتبط با گندم و آرد از سوی تشکل ها و انجمنهای صنفی ذیربط به نحو مقتضی صورت پذیرفته تا متقاضیان از ضوابط خرید توافقی مندرج در این دستورالعمل به نحو مطلوب اطلاع حاصل نمایند.

(۲) در گام بعدی جمع بندی درخواست‌های متقاضیان توسط تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی ذی‌ربط انجام و پس از بررسی صلاحیت آنان از طرف تشکل‌های مذکور با ذکر نوع گندم، مقدار و استان مورد نظر به ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استانها معرفی شوند.

(۳) متقاضی یا نماینده وی نسبت به اعلام مراکز خرید پیشنهادی به تفکیک شهرستان و با ذکر آدرس دقیق محل مورد نظر به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اقدام نماید.

(٤) اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با در نظر گیری محل استقرار مراکز خرید تضمینی و با رعایت حد فاصل بین مراکز خرید و تسهیل در روند خرید، نسبت به تایید محل پیشنهادی متقاضی و یا اعلام محل جدید جهت ایجاد مرکز خرید اقدام و مراتب را حداکثر ظرف مدت ۳ روز کاری از زمان اخذ پیشنهاد متقاضی به وی اعلام می‌نماید.

(۵)اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اسامی متقاضیان را به همراه مقدار و مدت زمان خرید توافقی گندم را به اداره کل هماهنگی خرید داخلی جهت صدور مجوز خرید از طریق سامانه سیفاب ارسال نماید.

اهم ضوابط خرید توافقی توسط بخش غیر دولتی به شرح زیر بوده و رعایت آن الزامی است:

۱) خرید صرفاً از کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی درج گردیده مجاز است. به همین منظور استفاده از سامانه نرم افزاری معرفی شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران (سیفاب) در مرکز خرید توافقی الزامی است.

تبصره: از تعریف اشخاص غیر کشاورز به عنوان خدمات دهندگان در سامانه سیفاب اکیداً خودداری گردد.

۲) خرید گندم صرفاً در محل‌های تایید شده و با نظارت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان انجام می‌پذیرد.

۳)قبل از شروع عملیات خرید گندم توسط متقاضیان در مراکز اعلامی، مراتب از سوی آنان به آن اداره کل جهت اعمال نظارت‌های لازم منعکس گردد. بدیهی است به درخواست‌های واصله پس از انجام خرید توسط متقاضی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۴) متقاضی مکلف به ثبت و ضبط عملیات خرید در سامانه سیفاب و ارایه فهرست اسامی کشاورزان با ذکر مقدار و ارزش گندم‌های خریداری شده که به تأیید نماینده اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان رسیده است می‌باشد.

۵) برای گندم های خریداری شده باید رسید خرید در سربرگ متقاضی چاپ و به تایید متقاضی، کشاورز رسیده و یک نسخه تحویل کشاورز گردد.

۶) باسکول مورد استفاده در مراکز می‌بایست گواهی استاندارد داشته و دارای نشانگر دو طرفه بوده و در زمان خرید و خروج کالا از انبار دارای اعتبار باشد.

۷)مراکز خرید به هیچ وجه نباید نسبت به خرید تضمینی همزمان با خرید توافقی اقدام نمایند.

۸) آرد حاصل از گندم خریداری شده توسط بخش غیر دولتی الزاماً باید از طریق سامانه یکپارچه مدیریت خرید و فروش آرد به فروش برسد.

۹)زمان خرید در سطح کشور از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۳ لغایت پایان آذرماه می‌باشد.

۱۰)در صورت نیاز به حمل گندم خریداری شده به خارج از ،استان متقاضی می بایست مراتب را قبل از شروع عملیات حمل به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با ذکر مقصد یا مقاصد مورد نظر اعلام نماید و اداره کل پس از بررسی نسبت به انجام هماهنگیهای لازم با مراجع استانی و صدور مجوز اقدام می‌نماید.

۱۱) به منظور حصول اطمینان از صحت عملکرد مراکز خرید توافقی و جلوگیری از تخلفاتی نظیر ثبت صوری خرید و.....تمهیدات مناسب نظیر کنترل اسناد خرید، قبوض باسکول، پرداخت وجه و.... اتخاذ و به مورد اجرا گذارده شود.

۱۲) در مکاتبات ارسالی به اداره کل هماهنگی خرید داخلی متضمن درخواست صدور مجوز خرید توافقی، موضوع معرفی تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی ذیربط، عدم خرید تضمینی توسط مرکز خرید اعلامی، به همراه مقدار و مدت زمان مورد درخواست صراحتاً درج گردد.

۱۳) در خصوص نحوه تعریف اشخاص و شرکتها، مراکز خرید بخش غیردولتی، ثبت و ضبط عملیات خرید، نحوه گزارش گیری از خرید در سامانه سیفا و.... هماهنگی‌های لازم با دفتر فناوری اطلاعات معمول گردد.

۱۴) در جهت جلوگیری از وقوع تخلفات احتمالی، بازرسی‌های دوره ای و نظارت بر امر خرید و عملکرد مراکز خرید توسط حراست استان الزامی می‌باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227060 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام
  • پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن کلزا در دهلران
  • خرید بیش از ۲۴ ‌هزار تن گندم در خوزستان
  • دستورالعمل خرید توافقی گندم اعلام شد + جزئیات