Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:21:42 GMT

۳ گام ضروری تحول دانشگاه در ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۳۷۲۰

به گزارش خبرنگار مهر، بخش پنجم از قسمت دوم برنامه درنگ با حضور میثم سفید خوش، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران منتشر شد.

این برنامه با موضوع چیستی دانشگاه و ایده دانشگاه به نقدهای وارد به دانشگاه های ایران می‌پردازد.

در بالا کلیپ بخش پنجم از قسمت دوم برنامه درنگ را خواهید دید.

درنگ عنوان برنامه‌ای در حوزه اندیشه است، که مؤسسه پیام رسان حکمت و اندیشه در پی تولید منظم و پرونده‌ای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مؤسسه پیام رسان حکمت و اندیشه مجموعه‌ای رسانه‌ای با هدف اجتماعی سازی امر پژوهش است. اجتماعی سازی پژوهش نوعی ترجمه کردن معانی و پژوهش‌های صورت گرفته در سطح کشور در قالب‌های مختلف رسانه‌ای مانند موشن گرافی، اینفو گرافیک، پادکست، مستند، برنامه تلویزیونی و … برای گروه‌های مخاطب مختلف جامعه است.

برنامه درنگ یکی از تولیدات این مجموعه در حوزه اندیشه است که می کوشد با طرح پرسش‌هایی تخصصی، پرده از حقایقی گشاید و به افقی تازه دست یابد.

کد خبر 4644869

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاهیان فلسفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، سرهنگ سهیل گرشاسبی، صبح دوشنبه در خصوص نکات مطروحه جلسه شورای اداری شمیرانات که با حضور مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات، معاونان، رؤسای ادارات، و دیگر اعضای شورای اداری در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد، بر ضرورت توجه جدی مسؤولان و مدیران به حوزه اجرای صیانت از عفاف و حجاب که از دستاوردهای انقلاب است تاکید کرد.

وی با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری حجاب یک موضوع سیاسی و جدی محسوب می‌شود گفت: ضروری است که جلساتی در قالب شورای اداری تشکیل و در مورد حجاب مسائلی را با حضور همه دستگاه‌ها اعم از بیمارستان‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداران و مدیران و معاونت‌های زنان و بخش‌های امر به معروف و نهی از منکر تبیین کنیم.

گرشاسبی با اشاره به اینکه برخی اقدامات سلبی و برخی ایجابی هستند افزود: نظام اسلامی تعظیم شعائر را از اهداف خود می‌داند و باید در حکمرانی اسلامی به هویت اسلامی توجه کنیم.

دبیر ستاد عفاف و حجاب شمیرانات موضوع فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه حجاب را بسیار مهم، اساسی و ضروری دانست و عنوان کرد: باید دست‌های پشت پرده بی حجابی‌ها را تبیین کنیم و این اقدام باید در ابتدا در بدنه کارمندان ادارات و مراجعین اجرایی شود.

وی بر ضرورت توجه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی شمیرانات به امر فرهنگ سازی در حوزه عفاف و حجاب تاکید کرد و افزود: در حال حاضر «طرح نور» در شهرستان به شایسته‌ترین شکل ممکن در حال اجرایی است.

گرشاسبی ارائه خدمات به مراجعین بی حجاب، رصد رستوران‌ها و کافی شاپ ها را مهم دانست و گفت: باید قوه قضائیه از ضابطین حمایت کند و دستگاه‌های نظارتی مثل اماکن و شهرداری و ارشاد و نیز به کمک کمیته صیانت بیایند.

کد خبر 6085225

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور در دانشگاه لاهور: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • بررسی اندیشه تمدنی امام رضا(ع) در استانبول
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • گفت‌وگو با چهره ماندگار معماری ایران به بهانه روز معماری/ حیاط‌های خالی از حیات
  • همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود
  • لزوم افزایش ارتباط فعال دانشگاه با جوامع و نهادهای مردمی
  • دنیای کوچک ایتا