Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسینی: وقتی دو شهر بزرگ ژاپن مورد حمله بمب اتمی قرار گرفت، اما با تلاش و فعالیت عمران و آبادانی کرد، بنابراین انسان مسلمان از طرفی در انقلاب اسلامی حیف است که فعالیت نکند برنامه ای جهت هماهنگی که اساتید دانشگاهی موضوعات سیاسی روز و جامعه را مطرح کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ پیش از ظهر امروز جمعی از اساتید دانشگاه‎های استان با امام جمعه شهر یاسوج دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول بسیج اساتید استان گفت: دیدار امروز به مناسبت فرا رسیدن شهادت دکتر چمران و همچنین روز اساتید بوده است، شهید چمران به عنوان انسانی وارسته، متعهد، خدمت گذار به انقلاب و اسلام شناخته می شود.   علی پور در ادامه در خصوص فعالیت ها و برنامه های بسیج اساتید بیان کرد: پیوست نگاری فرهنگی، توجه به خانواده در حلقه های صالحین، برنامه های علمی و همچنین برنامه‌های فرهنگی توسط اساتید کشوری در دستور کار بوده و اجرا شده  است.   وی افزود: از دیگر برنامه‎های بسیج اساتید را می‎توان به اردوهای تاثیر گذار مانند بازدید از نیروگاه های اتمی بوشهر، کارخانجاتی از جمله سینره و کارخانه سیمان به منظور آشنایی و تشویق به کارهای علمی است.   علی پور خاطر نشان کرد: در نگاه و افق بسیج اساتید، ایجاد اندیشکده ها مد نظر است به عنوان مثال در دهدشت اندیشکده  گردشگری و تورسیم در حال انجام است و این موضوع در مرکز استان به منظور تقویت توریسم و گردشگری در قالب پایان نامه ها جهت استفاده در ادارات و نهاد ها و ارجاع به مراکز مورد نیاز جهت کاهش هزینه ها از جمله آنها است،  از طرفی اندیشکده فضای مجازی در دانشگاه پیام نور را می توان نام برد.  

 

در ادامه امام جمعه شهر یاسوج در این دیدار گفت: شهادت انسان کامل، مرحوم شهید چمران مرد عارف و با کمال سواد را خدمت شما تسلیت عرض میکنم و امیدوارم که او را با اجداد طاهرینش محشور گرداند.

حجت الاسلام علی اصغر حسینی بیان کرد: شهید چمران تلاش کرد بعد از ۲۲ سال دوری از انقلاب به کشور بازگردد و در راه انقلاب شهید شود، خدواند مخلوقات زیادی دارد و همچنین موجودات ریز که با چشم دیده نمیشود، در بین این موجودات انسان به عنوان خلیفه قرار داده و به دلیل همین خلقت او از تمام موجودات برتر است، رشدی که انسان می تواند طی کند هیچ موجودی نمی تواند طی کند.

 

 

وی افزود: خداوند متعال سه مرتبه برای موجودات آفرید: یک دسته عقل محض هستند و نیاز به این غذا ندارند، دسته دوم حیوانات بوده که عقل ندارند ولی ویژگی هایی داشته که باید عمل کنند اما دسته سوم انسان ها هستند و شامل ماده و معنا هستند، و نفس انسان و عقل در جدال است، که باید دید انسان در مسیر عقل حرکت می کند و راه سعادت را طی میکند و اگر موفق به فطرت انسانی عمل کند از فرشتگان بالاتر است و اگر سقوط کرد و اسیر خاک و مال و دنیا شد از حیوان کمتر خواهد بود، بنابراین انسان کامل کسی بوده که بر اساس عقل عمل کند.

حسینی بیان کرد: وقتی دو شهر بزرگ ژاپن مورد حمله بمب اتمی قرار گرفت، اما با تلاش و فعالیت عمران و آبادانی کرد، بنابراین انسان مسلمان از طرفی در انقلاب اسلامی حیف است که فعالیت نکند برنامه ای جهت هماهنگی که اساتید دانشگاهی موضوعات سیاسی روز و جامعه را مطرح کنند.

امام جمعه شهر یاسوج در پایان گفت: با توجه به وقت محدود نماز جمعه باید در حدی که گنجایش داشته باشد صحبت ها انجام شود و نکته اینکه شما بزرگواران هر کجا که خواستید تشریف ببرید به موقع بروید.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان: پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود / فراجا مراعات حد و حدود و حریم‌ها را داشته باشد

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام محمدکاظم موحدی‌آزاد در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بی‌حجابی جرم مشهود است اظهار داشت: از این نظر نیروی فداکار فراجا در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب انجام وظیفه می‌کند؛ لذا به نیرو‌های فراجا تاکید می‌کنم که در اصلاح وضعیت عفاف و حجاب بکوشند، ولی در این موضوع مراعات حد و حدود و حریم‌ها را داشته باشند.

دادستان کل کشور بیان کرد: بسیاری از بانوان که حجاب شرعی را مراعات نمی‌کنند فرزندان همین سرزمین و دختران و خواهران ما هستند که دچار اشتباهاتی بوده و فریب خورده‌اند.

موحدی‌آزاد با بیان اینکه ما بنا نداریم برای نوامیس این مملکت پرونده قضائی درست کنیم و بعد از تذکر و تعهد و اصلاح پوشش فرد به منزل برمی‌گردد گفت: اکثر بانوان بعد از تذکر نسبت به اصلاح وضعیت پوشش خود اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی تلاش برای احیای حقوق مادی و معنوی انسان‌ها داشته است یادآور شد:میزان بانوان باسواد بعد از انقلاب اسلامی ۴۳۹ درصد افزایش پیدا کرده و شرایط برای تحصیل در دورترین مناطق کشور فراهم شده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمنان دریافتند که ایران اسلامی تبدیل به یک الگو شده و از این نظر شروع به توطئه از همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب کرد ادامه داد: حضور در خراسان جنوبی را یک فرصت ارزشمند برای خود می‌دانم.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه اسلام یک دین جامع است و حق همه انسان‌ها را در ابعاد مختلف مدنظر قرار داده است، ادامه داد: حتی برای سایر مخلوقات آفرینش و شیوه برخورد انسان با آن‌ها قوانینی از سوی دین وضع شده است.

موحدی آزاد گفت: حقوقی که در اسلام برای انسان‌ها در جنسیت و فرهنگ‌های مختلف و حتی سایر مخلوقات آفرینش وضع کرده این دین را ممتاز کرده است.

دادستان کل کشور با اشاره به مسائل مرتبط با حجاب و عفاف گفت: در اسلام حقوق زن از اهمیت والایی برخوردار است و از نظر رشد اخلاقی و انسانی بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد.

موحدی آزاد گفت: باور ما بر این است که همه چند هزار شهید ما از دامن زنان مؤمن یعنی مادرانشان به کمالات والا رسیدند. نظام جمهوری اسلامی حقوق زن را احیا کرد آنگونه که امروز ۷۱ هزار پزشک زن در کشور داریم که اصلاً قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

دادستان کل کشور گفت: اعضای بانوی هیئت علمی دانشگاه بعد از انقلاب ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کردند و یک هزار و ۲۰۰ قاضی زن در کشور داریم که با حجاب و پوشش کامل انجام وظیفه می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • فعالیت خدماتی، زیرساختی و امدادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند
  • سپاه پای حرف خود ایستاده و وعده صادق همین را اثبات کرد
  • برای بانوان بی‌حجاب پرونده قضایی تشکیل نمی‌شود
  • برای زنان در طرح حجاب پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود
  • دادستان: پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود / فراجا مراعات حد و حدود و حریم‌ها را داشته باشد
  • برای بانوان در عفاف و حجاب پرونده قضایی تشکیل نمی‌شود
  • انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت ۱۲۰۰ قاضی زن در ایران