Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@08:07:39 GMT

خیزش گرد و خاک در شرق، شمال شرق و مرکز کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۰۱۰

خیزش گرد و خاک در شرق، شمال شرق و مرکز کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق در برخی مناطق کشور، از وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در بخش‌های مرکزی شامل یزد، اصفهان، سمنان، مرکزی، قم و جنوب تهران خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: برای امروز و فردا (چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۹ و ۳۰ خردادماه) در برخی نواحی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اظهار کرد: برای روز جمعه (۳۱ خردادماه) در برخی نواحی از شمال غرب، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در برخی از نواحی شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور در استان‌های یزد، اصفهان، سمنان، مرکزی، قم و جنوب تهران و همچنین در جنوب غرب و برخی مناطق جنوب کشور وزش باد شدید، گاهی همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، در روزهای شنبه و یکشنبه اول و دوم تیرماه شرایط گرد و غباری و وزش باد برای نواحی شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در سه روز آینده خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که امشب هوای تهران کمی ابری تا نیمه ابری در اوایل شب همراه با وزش باد شدید خواهد بود، اظهار کرد: آسمان تهران فردا (پنج‌شنبه ۳۰ خردادماه) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد است. دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه به ۳۶ درجه و در پایین‌ترین نقطه به ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. همچنین پس‌فردا (جمعه ۳۱ خردادماه) هوای تهران همچنان صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۳۷ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش برف و باران در برخی استان ها

از بعدازظهر سه‌شنبه تا پایان هفته با گذر متناوب امواج تراز میانی جو، در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب کشور بارش و وزش باد رخ خواهد داد. چهارشنبه (۸ فروردین) نیز علاوه بر شمال غرب، در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.   به گزارش ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور را تشریح کرد.   صادق ضیائیان در توضیح بیشتر بیان کرد: امروز (۷ فروردین) فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، گلستان، ارتفاعات البرز شرقی و شمال هرمزگان است و بتدریج از کشور خارج می‌شود.   وی افزود: از بعدازظهر سه‌شنبه تا پایان هفته با گذر متناوب امواج تراز میانی جو، در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب کشور بارش و وزش باد رخ خواهد داد. چهارشنبه (۸ فروردین) نیز علاوه بر شمال غرب، در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.   رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه پنجشنبه (۹ فروردین) هم در برخی نقاط مرکز و شمال شرق در بعضی ساعات ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: برای جمعه (۱۰ فروردین) گستره بارش در برخی نقاط مرکز، شرق، شمال شرق و جنوب شرق و برای شنبه (۱۱ فروردین) در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی پیش بینی می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ◄ آخرین وضعیت راه های کشور؛ ترافیک سنگین در محور کرج - چالوس
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین/ترافیک سنگین در چالوس و محور تهران-شمال
  • وضعیت راه های کشور؛ آزادراه تهران– شمال، محور چالوس و هراز بسته شد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ آزادراه تهران – شمال، محور چالوس و هراز بسته شد
  • پیش بینی بارش برف و باران در برخی استان ها
  • امروز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور
  • تداوم بارندگی‌ها تا پایان هفته در کشور
  • وضعیت راه‌های کشور؛جاده چالوس، هراز و آزادراه تهران– شمال یکطرفه شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۶ فروردین / بارش باران و برف در محورهای ۲۷ استان