Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضوع بررسی قانون جدید بازار پایه فرابورس به جلسه بعدی شورای عالی بورس موکول شد. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در اوایل خرداد امسال بود که فرابورس ایران در اطلاعیه‌‌ای از طبقه‌بندی شرکت‌های درج شده در بازار پایه فرابورس ایران در تابلوهای "پایه زرد" "پایه نارنجی" و "پایه قرمز"  خبر داد و اعلام کرد، این طبقه‌بندی در راستای اجرای دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا نیز مقرر شد به منظور راه‌اندازی تابلوهای پایه زرد، پایه نارنجی و پایه قرمز بازار پایه، تمامی نمادهای مندرج در بازار مذکور در پایان معاملات روز دوشنبه مورخ 20 خرداد 98 متوقف و پس از انجام عملیات فنی و انتقال به تابلوهای مربوطه بازگشایی شوند.

این دستورالعمل که با انتقادات زیادی نیز همراه بود و اثرات منفی نیز بر معاملات بازار سهام داشت، در حالی قرار شد در تاریخ اعلامی اجرایی شود که دو روز پیش از اجرای آن، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس طی نامه‌ای به دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری و دبیر کانون کارگزاران بورس از به تعویق افتادن طبقه‌بندی شرکت‌های درج شده در بازار پایه فرابورس ایران خبر داد و اعلام کرد این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد.

در این راستا نیز نشست کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار در خصوص تغییر دستورالعمل معاملات بازار پایه با محوریت موضوع چگونگی مکانیزم معاملات در بازار پایه فرابورس و روش‌های بهینه اجرای آن تشکیل و قرار شد اجرای این دستورالعمل منوط به بررسی و کارشناسی بیشتر شود.

سازمان بورس هم برای رفع ابهامات این قوانین، هفته گذشته جلسه‌ای با حضور نهادها و فعالان این حوزه برگزار کرد که مقرر شد این نظرات به‌طور مکتوب اعلام و برای بررسی به سازمان و فرابورس اعلام شود.

در این خصوص وزیر اقتصاد که رئیس شورای عالی بورس نیز محسوب می‌شود درباره دستور جلسه دیروز این شورا و اینکه آیا موضوع قانون جدید بازار پایه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت یا خیر، گفت: موضوع بررسی قانون جدید بازار پایه فرابورس به جلسه بعدی شورای عالی بورس موکول شد.

"تصمیم ناپخته فرابورس" در خصوص بازار پایه اجرایی نمی‌شودمقررات جدید بازار پایه فرابورس امروز در کمیته فقهی بازنگری می‌شود

انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT1 واژه های کاربردی مرتبط فرابورس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرابورس فرابورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سوژه اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار این هفته، عرضه گوشت با قیمت‌های نامتعارف بود؛ نظارت بر قیمت تالار‌ها و رستوران ها، عرضه کالا‌های اساسی و کاسبان امین هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • دولت سرخابی‌ها را به صورت قطعی واگذار کرد؛ پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی
  • استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد
  • مرکز مبادله ایران فاقد وجاهت قانونی است؟
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس