Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@17:58:23 GMT

اوضاع بی سر و سامان وزارت دفاع آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۰۹۸

اوضاع بی سر و سامان وزارت دفاع آمریکا

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد تغییر و تحولات ناگهانی جدید در یکی از بزرگترین سمت‌های دولتی آمریکا (پنتاگون) در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها در خاورمیانه رو به افزایش است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد اختلاف‌ها در کاخ‌سفید مانع از انتخاب فردی برای تکیه زدن بر کرسی وزارت دفاع آمریکا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است که کناره‌گیری پاتریک شاناهان از وزارت دفاع آمریکا سبب شده است، با توجه به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، پنتاگون برای بیش از ۶ ماه بدون رئیس باقی بماند.

در پی رویارویی شاناهان با سوالاتی درباره زندگی شخصی گذشته و همچنین شایعات مربوط به خشونت خانوادگی وی، ترامپ با انتشار پیام توئیتری افزود، شاناهان قاطعانه تصمیم گرفت وقت بیشتری را صرف زندگی خود کند. ترامپ تصریح کرد، «مارک اسپر» فرمانده نیروی زمینی ارتش به عنوان سرپرست وزارت دفاع منصوب می‌شود.

از زمان انتصاب جیمز متیس به عنوان وزیر دفاع در دسامبر گذشته تاکنون و بروز اختلافات در دولت ترامپ ناشی از تصمیم ناگهانی وی برای خروج نیروهای نظامی خود از سوریه تاکنون، وزارت دفاع فاقد وزیر دائمی بوده است.

تغییر و تحولات ناگهانی جدید در یکی از بزرگترین سمت‌های دولتی آمریکا در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها در خاورمیانه رو به افزایش است.

اسپر از فرماندهان سابق ارتش آمریکاست که پس از حضور در جنگ خلیج فارس ۱۹۹۰-۱۹۹۱ به سرکردگی آمریکا، با هدف پایان دادن به حمله عراق به کویت، به مدیریت ارشد اجرایی در ریتیون، شرکت هوافضا و تسلیحات نایل شد. وی پیش از همکاری با پنتاگون با بخش‌های نظامی و غیرنظامی بوئینگ همکاری‌های گسترده‌ای انجام داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا پاتریک شاناهان پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  • اوضاع بی‌بی حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است