Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@13:18:02 GMT

اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۲۳ کتابخانه قم

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۱۱۲

اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۲۳ کتابخانه قم

به گزارش ایکنا از قم، برنامه‌های اوقاف فراغت برای کودکان و نوجوانان در فصل تابستان در 23 کتابخانه استان قم برگزار می‌شود که یکی از این طرح‌ها، طرح نشست‌های کتابخوان است. اشتراک‌گذاری با لذت مطالعه یک کتاب، شعار این طرح است که پنج تا هفت نفر از کودکان به صورت عمومی گرد هم جمع می‌شوند و کتابی را که مطالعه کرده‌اند برای مطالعه در اختیار سایر کودکان نیز قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح قصه‌گویی برای خردسالان یکی دیگر از برنامه‌ها جمع‌خوانی برای کودکان و نوجوانان است که در این طرح یک کتاب را به صورت گروهی مطالعه کرده و با یکدیگر در خصوص آن بحث می‌کنند همچنین طرح نقد و بررسی و معرفی کتاب‌های مناسبتی از جمله برنامه‌های این ایام است. برنامه‌های فرهنگی اوقات فراغت در ۲۳ کتابخانه استان قم همچنین کلاس‌های آموزشی سبک زندگی و مشاوره خانواده در بخش‌های استان برگزار می‌شود. برپایی کلاس‌های خوشنویسی، کلاس‌های هنری و ادبی، قصه‌خوانی و قصه‌گویی و کانون‌های ادبی، بازی با توجه به وجود قفسه اسباب بازی و آموزش قصه‌خوانی برای کودکان توسط مادر از دیگر فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای ایام تابستان محسوب می‌شود. یادآور می‌شود، همه کتابخانه‌های عمومی استان دارای بخش کودک و نوجوان هستند و شش کتابخانه در شهر قم نیز به صورت مجزا دارای بخش کودک و نوجوان هستند و همه بخش‌های استان نیز بخش کودک و نوجوان را به صورت مجزا دارند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا کتابخانه ها قصه گویی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   در دیدار آب سوران مدیرکل کانون استان با فرماندار شهرستان چالدران، فعالیت های انجام شده در حوزه کودکان و نوجوانان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

آب سوران با بیان اقدامات صورت گرفته در کانون این شهرستان در سال گذشته از رشد فعالیت ها خبر داد.

اجرای فعالیت های عمومی، برگزاری کارگاه های تخصصی، توجه به فعالیت های کتاب محور و مناسبت های ویژه از مهم ترین آنها بود.

ایشان ضمن تشکر از زحمات فرمانداری، حمایت مسئولان شهرستانی را لازمه‌ی تحقق اهداف و پیشبرد برنامه‌های بلند مدت فرهنگی ذکر کرد.

فرماندار چالدران نیز ضمن قدردانی از حضور مدیر کل کانون در شهرستان به جهت پی گیری ها و برطرف نمودن مسائل کانون، از اهمیت و نقش کانون در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان سخن گفت.

عبدالله نژاد در ادامه، کانون را مکمل برنامه های آموزش و پرورش دانست و افزود: فعالیت های فرهنگی و هنری کانون ضریب هوشی کودکان را بالا برده و در پرورش استعداد آنها کمک بسزایی دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به حضور تماشاخانه سیار کانون در سال گذشته در این شهرستان گفت: برنامه های فرهنگی و هنری اخیر صورت گرفته توسط این مجموعه برای کودکان، نوجوانان و خانواده های آنها تاثیرگذار بود.

کارشناس فرهنگی استان و مربی مسئول کانون چالدران در این دیدار مدیر کل را همراهی کردند.

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر