Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:51:44 GMT

۲۵۶ مدرسه توسط خیران در قم احداث شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۲۰۱

۲۵۶ مدرسه توسط خیران در قم احداث شده است

محسن پورگلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مدارس با زیربنای ۴۰۶ هزار و ۵۹۲ مترمربع، دارای سه هزار و ۸۸ کلاس درس می باشد.

وی اضافه کرد: در قالب ساخت این مدارس، ۴۱ باب نمازخانه نیز با زیربنای ۶ هزار و ۷۰۶ مترمربع، ۱۱ سالن ورزشی با زیربنای هشت هزار و ۷۰۳ مترمربع و ۱۰ کارگاه، آزمایشگاه و کتابخانه با زیربنای سه هزار و ۷۸۷ مترمربع احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۷ زمین و خانه مسکونی به متراژ ۳۰۷ هزار و ۸۶۹ مترمربع توسط خیران برای احداث مدرسه در استان قم اهدا شده است.

به گفته پورگلیان، در حال حاضر ۲۶ فضای آموزشی با ۱۹۵ کلاس درس و زیربنای ۴۹ هزار و ۵۵۰ مترمربع توسط خیران مدرسه ساز در استان قم در حال احداث است.

وی گفت: سالن ورزشی دبستان درمانیاب با ۷۲۰ مترمربع زیربنا، مدرسه استثنایی جسمی حرکتی حاجیه خانم صدیقه کازرونیان با یک هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا و ۶ کلاس درس، کانون فرهنگی هنری محراب با یک هزار و ۵۳۴ مترمربع و پنج کلاس درس، دبستان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با ۳۰۰ مترمربع زیربنا و سه کلاس درس و کارگاه هنرستان شهید چمران با ۲۸۷ مترمربع زیربنا از جمله طرح های در حال احداث توسط خیران مدرسه ساز در قم می باشد.

وی افزود: دبستان حاج حبیب الله زیرک با ۲ هزار و هفت مترمربع زیربنا و ۱۲ کلاس درس، دبستان مهدی آل محمد (ص) با ۳۲۹ مترمربع زیربنا و سه کلاس درس، دبستان شریف با یک هزار و ۹۵۰ مترمربع زیربنا و ۱۲ کلاس درس و سالن های ورزشی شهید هندویان یک و دو با یک هزار و ۶۴۴ مترمربع زیربنا از دیگر طرح های در حال احداث در استان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم اضافه کرد: سال گذشته ۲ قطعه زمین به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع واقع در بلوار ۱۵ خرداد و هفت هزار و ۲۴۰ مترمربع واقع در خیابان شهید دل آذر برای احداث واحد آموزشی توسط خیران مدرسه ساز اهدا شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد فضاهای آموزشی و پرورشی در مناطق جدید و حاشیه نشین از جمله شهر پردیسان، بلوار ۱۵ خرداد، شهرک مهدیه، انسجام، شهرک فاطمیه، پیام نور و مرکز شهر بسیار کم و مدارس این مناطق با تراکم بالای دانش آموزان مواجه می باشد.

وی افزود: از سوی دیگر ساخت و تجهیز کارگاه های فنی و حرفه ای و کاردانش در سطح استان نیاز به مشارکت خیران دارد و امیدواریم این امر محقق شود.

جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حدود ۲۵۵ هزار تن بود که ۹۵ درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل بودند.

از کل جمعیت دانش آموزی، ۸۹ درصد در مدارس دولتی و ۱۱ درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود ۱۲۲ هزار تن معادل بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود ۵۰ هزار تن در متوسطه اول و ۳۴ هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵ 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان در بازدید از روند اجرای طرح‌های آموزشی مبارکه گفت: سال گذشته ۴۵۰ کلاس درس در قالب ۸۳ آموزشگاه، با بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه با مشارکت خیران به دانش آموزان استان تحویل داده شد.
ناصر فتحی افزود: در این مدت، ۷۰۰ کلاس استانداردسازی شده و ۹۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده و دراختیار مدارس قرار گرفت که بخش عمده‌ی آن متعلق به هنرستان‌ها است.
وی، امسال نیز حدود ۱۰۰ طرح آموزشی و کلاس درس را در استان، در دست احداث دانست و گفت: در شهرستان مبارکه ۱۶ طرح نیمه تمام است که در سال جاری اعتبار مورد نیاز بخشی از این طرح‌ها تامین خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود
  • احداث مدرسه ۶ کلاسه صالح شهر در دستور کار قرار گرفت
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت