Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@19:38:19 GMT

اردبیل؛ میزبان نمایشگاه گردشگری سلامت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۳۴۵

‍‍‍‍‍‍

دومین اجلاس و نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در اردبیل به مدت 3 روز برپاست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  در این نمایشگاه که در ۴۰ غرفه و با حضور شرکت ها و فعالان عرصه گردشگری سلامت برپا شده، ۱۵۰ شرکت کننده داخلی و خارجی و فعالان صنعت توریسم حاضر در دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان اکو با آخرین یافته های گردشگری سلامت آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این اجلاس و نمایشگاه که با هدف معرفی توانمندی‌های ایران و استان اردبیل در زمینه اقتصادی و گردشگری و با محوریت گردشگری سلامت و توریسم درمانی برگزار می‌شود، مهمانانی از هشت کشور خارجی حضور یافته‌اند.  دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اکو به مدت سه روز در  اردبیل و سرعین برنامه ریزی شده و در آن میهمانان و صاحب نظران، مسئولان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری سلامت از کشورهای مختلف و ایران شرکت کرده‌اند.   پس از افتتاح این نمایشگاه، نشست تخصصی توسعه مقاصد گردشگری و خوشه‌های گردشگری سلامت و آبدرمانی به منظور معرفی توانمندی‌های گردشگری استان اردبیل برگزار شد.  امروز و فردا در قالب جلسات و پنل‌های تخصصی و سخنرانی علمی، ظرفیت‌های گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان اکو معرفی و تجربیات این کشورها در این حوزه تشریح شود.  در مدت سه روز برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در اردبیل، ۳۰ نفر از استادان دانشگاه، مسئولان و سرمایه گذاران به سخنرانی می‌پردازند.  در این اجلاس قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و موجود استان اردبیل در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری، صنعتی، کشاورزی، بهداشت و درمان و به خصوص گردشگری سلامت معرفی شده و بسته‌های سرمایه گذاری در این عرصه‌ها برای شرکت کنندگان داخلی و خارجی ارائه می‌شود. اردبیل با تعداد ۱۱۸ چشمه آبگرم و معدنی با خواص درمانی متعدد قطب چشمه‌های آبگرم ایران محسوب می‌شود و مسئولان استان با تشویق به سرمایه گذاری و احداث مجتمع‌های آبدرمانی و مراکز اقامتی و پذیرایی در صدد معرفی این استان به عنوان قطب گردشگری سلامت هستند.  سالانه بیش ار یک میلیون گردشگر از جمهوری آذربایجان عمدتاً با هدف استفاده از مزایای درمانی استان اردبیل از مرز بیله سوار مغان و نیز از استان‌های همجوار وارد اردبیل می‌شوند.  کشورهای عضو اکو با جمعیت بیش از ۳۳۰ میلیونی فرصت مغتنمی برای استان اردبیل به شمار می‌رود که می‌توان با معرفی قابلیت‌های درمانی و به ویژه طبیعت درمانگر استان، پای گردشگران این کشورها را به استان باز کرد.  ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو هستند.  دانلود    

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گشایش نمایشگاه عضو اکو اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در حکم محمد افروغ، سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) که به امضای مصطفی ده‌پهلوان رسیده، آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) منصوب می‌شوید.

توفیق روزافزون شما را در انجام مسئولیت‌های محوله به خصوص در راستای تحقق شرح وظایف مصوب با همفکری و تعامل با اعضای گروه، همکاران و همچنین تشریک مساعی با معاونت‌ها و پژوهشکده‌ها، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

طی مراسمی که با حضور رئیس و معاونان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری همراه بود از خدمات شایسته طیبه عزت‌اللهی‌نژاد، مدیر پیشین گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه قدردانی شد.

کد خبر 6086086 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود
  • «سفال لالجین» سفیر فرهنگی و صادراتی همدان در اکسپو ۲۰۲۴
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل محدود است