Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@19:03:47 GMT

قطع برق اداره های دولتی پرمصرف

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۴۰۱

قطع برق اداره های دولتی پرمصرف

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ مهندس محمد ذاکری با بیان اینکه صرفه جویی ده درصدی مصرف برق، موجب کاهش بیست درصدی هزینه های مشترکان در هرمزگان می شود؛ گفت: الگوی مصرف مشترکان خانگی ماهانه سه هزار کیلو وات ساعت تعیین شده است که درصورت مصرف بیشتر، بهای برق آنان 16درصد، بیش از تعرفه اعلام شده محاسبه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه افزایش 16 درصدی بهای برق مشترکان پرمصرف، دریافت یارانه کمتر از دولت در بهای برق مصرفی است، تصریح کرد: افزایش مصرف جهشی 200 مگاواتی برق در دو هفته گذشته موجب وارد شدن آسیب به تاسیسات و وسایل خانگی می شود.

مدیرعامل توزیع برق هرمزگان با اشاره به اینکه امسال مصرف برق 4 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است، اظهار کرد: عبور از پیک مصرف در هفته جاری و رسیدن به دو هزار و 200 مگاوات به معنی شرایط بحرانی و خاموشی های احتمالی از پیامدهای آن است.

ذاکری با بیان اینکه اکنون با حفظ پایداری شبکه و مدیریت مصرف هیچ مورد خاموشی به لحاظ کمبود برق وجود ندارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه شبکه برق کشور متصل و سراسری است، افزایش موج گرما در مناطق مرکزی، بار بیشتری را بر شبکه تحمیل می کند که نیازمند نهضت ملی در مدیریت مصرف است.

مدیرعامل توزیع برق هرمزگان اضافه کرد: 70 درصد مشترکان استان خانگی هستند و مدیریت مصرف خانگی کاهش موثری در مصرف برق خواهد داشت.

ذاکری با اشاره به اینکه براساس پایش لحظه ای برق 45 مشترک که بیشتر آنها اداره های دولتی هستند به وضعیت قرمز رسیده و برق آنها را قطع شده است و 31 مشترک نیز اخطار گرفتند، عنوان کرد: تاکنون 5 هزار و 800 مشترک پر مصرف در استان شناسایی شده است که حدود یک درصد از مشترکان خانگی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه مصرف برق استان با رسیدن به ۲ هزار و ۱۶۰ مگاوات، به اوج مصرف شهریور پارسال رسید، خاطرنشان کرد: میزان ظرفیت تولید برق استان ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات است و در صورت عبور مصرف از این میزان، شبکه برق با اختلال مواجه می‌شود.

مدیرعامل توزیع برق هرمزگان عنوان کرد: در استان ۶۸۰ هزار مشترک داریم که از این شمار ۵۶۰ هزار مشترک- معادل ۸۲ درصد- مشترک خانگی هستند.

ذاکری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد برق استان را مشترکین خانگی مصرف می‌کنند، به مشترکین خانگی توصیه کرد در ساعت‌های اوج مصرف برق- ساعت‌های ۱۳ تا ۱۷- از وسایل پر مصرف استفاده نکنند.

وی همچنین تنظیم درجه کولر روی ۲۴ درجه، ایجاد سایبان روی وسایل سرمایشی و سرویس آن‌ها را از دیگر راهکار‌های صرفه جویی در مصرف برق عنوان کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق دولت صرفه جویی صرفه جویی در مصرف هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سیامک پزشکی فر افزود:  یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید برای ساماندهی فعالیت‌های آنها اقدام شود.   رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم.   وی ادامه داد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.   پزشکی فر گفت: گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه‌های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک