Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:45:38 GMT

گل محمدی برند خلخال می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۴۴۳

گل محمدی برند خلخال می شود

به گزارش ایرنا، بهبود علیزاده روز سه شنبه در بازدید از برداشت گل محمدی از مزارع زیر کشت این محصول افزود: این منطقه بدلیل داشتن شرایط لازم از جمله ارتفاع مناسب از سطح دریا، اراضی مستعد کشاورزی و رطوبت پایین از مناطق بسیار مستعد کشور برای کشت گل محمدی بوده و تلاش می‌شود تا با حمایت‌های لازم از دانش آموختگان رشته کشاورزی از جمله ارائه نهال یارانه دار و پرداخت تسهیلات بانکی کشت آن در منطقه رونق گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: امروزه گل محمدی در جهان نه تنها به عنوان یک محصول کشاورزی با خواص غذایی بلکه به عنوان یک دارو نیز در درمان بیماری‌های گوارشی و پوستی مورد توجه بوده و محصولات فراوری شده آن در صنایع بهداشتی، آرایشی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
او گفت: ایران از نظر میزان تولید اسانس گل محمدی رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده و در این میان استان‌های اصفهان، کرمان، فارس و آذربایجان شرقی نیز به ترتیب چهار استان برتر کشور در تولید محصول کشاورزی گل محمدی هستند.
وی بیان کرد: برغم قرار گرفتن نام خلخال در لیست ۴۰ منطقه مستعد برای پرورش گل محمدی در کشور و وجود مناطق مستعد این شهرستان برای کشت و پرورش این محصول، بی توجهی در گذشته موجب شده تا در حال حاضر تولید گل محمدی خلخال از حد انتظار پایین‌تر باشد.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال همچنین گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گل محمدی اختصاص یافته و با توجه به میانگین عملکرد ۴۵۰ کیلوگرمی محصول در هر هکتار پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰ تن گل محمدی از مزارع زیر کشت این محصول برداشت وروانه بازار مصرف شود.

او بیان کرد: در سال های اخیر توجه خاصی به توسعه کشت گل محمدی در خلخال شده و با توزیع بیش از ۱۰۰ هزار بوته در بین کشاورزان و باغداران منطقه و با برنامه ریزی صورت گرفته در آینده میران برداشت این محصول نزدیک به ۲ تا سه برابر میزان تولید فعلی افزایش خواهد یافت.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد

غول خودروسازی برقی چینی به  نام بی‌وای‌دی(BYD) یک ابرخودرو مفهومی جسورانه را از طریق برند ممتاز فنگ چنگ بائو(Fang Cheng Bao) ارائه کرده است. خودروی سوپر ۹(Super ۹) بدون سقف و شیشه جلو است و درهای قیچی مانند دارد و ظاهرا در حال تولید است.

به گزارش ایسنا، بی‌وای‌دی بزرگترین تولید کننده خودروهای الکتریکی در جهان است و ۲۰ درصد از ۱۰ میلیون خودروی برقی فروخته شده در سراسر جهان در سال گذشته را تولید کرده است. در مقایسه تسلا ۱۳ درصد، فولکس واگن ۹ درصد و جنرال موتورز ۶ درصد فروش داشته‌اند.

به نقل از نیواطلس، این برند همچنین برند غالب در بزرگترین و سریع‌ترین رشد جهانی بازار خودرو است. این در زمانی است که صنعت جهانی در حال شروع تحولات عظیمی است که به سمت استفاده از برق می‌رود.

در سال ۲۰۱۰، وقت خود را صرف اتوبوس‌های ابرخازنی که در نمایشگاه عظیم جهانی شانگهای به گردش در می‌آمدند، کردیم. زمانی که دولت چین حکمی صادر کرد که این مکان هیچ هیدروکربنی منتشر نمی‌کند، بی‌وای‌دی کار ساخت اتوبوس‌های برقی را به عهده گرفت. آنها بی عیب و نقص کار کردند.

بی‌وای‌دی یک مجموعه صنعتی قابل توجه است که در حال حاضر برای پیشروی در برق‌رسانی به کشوری با ۱.۵ میلیارد نفر ساخته شده است، بنابراین تصادفی نیست که شرکت‌های سازنده آن، تلفن‌های هوشمند و مونوریل‌های برقی می‌سازند.

فانگ چنگ بائو و طرح مفهومی سوپر ۹

این طرح مفهومی نشانه دیگری است مبنی بر اینکه چین به طور جدی قصد دارد به همان اندازه متقاعد کننده به دنبال بازار خودروهای سوپراسپرت باشد که در حال حرکت برای تسلط بر بازار محصولات ارزان قیمت است.

فنگ چنگ بائو یک برند رده بالا است که توسط بی‌وای‌دی توسعه یافته است. تا این لحظه، این شرکت بر روی خودروهای شاسی بلند الکتریکی تمرکز کرده است.

انتظار می‌رود بائو ۹ باتری الکتریکی داشته باشد.

این خودرو دو سرنشین با درهای قیچی مانند، کابین خلبان دوگانه که توسط نواری از بدنه جدا شده و صندلی‌های فیبر کربنی یکپارچه ساخته می‌شود. این کابین دارای یک کابین به سبک جت جنگنده، با فرمانی است که خودروهای فرمول یک را تداعی می‌کند و با دکمه‌ها و کنترل‌های اضافی در دو طرف و پایین فرمان مرکزی آن قرار دارد.

شاسی آن از جنس فیبر کربن است که وزن را پایین نگه می‌دارد اگرچه همچنان از یک بسته باتری سنگین استفاده می‌شود. هیچ سقف یا شیشه جلویی وجود ندارد و راننده و سرنشین به طور کامل حس سرعت را تجربه می‌کنند. در هر صورت، این یک طراحی جسورانه و جذاب است.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در گیلان
  • ۳۰ درصد تولید گندم از مزرعه تا سفره هدر می‌رود
  • ضایعات گندم؛ از تولید تا سفره مردم