Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@14:41:26 GMT

مطالعات اشتباه گریبانگیر مدیریت شهری تربت حیدریه

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۴۶۹

مطالعات اشتباه گریبانگیر مدیریت شهری تربت حیدریه

اهالی روستای صومعه از توابع تربت حیدریه در استان خراسان رضوی از سختی رفت و آمد روستاییان به آن طرف جاده که زمین های کشاورزی آنها در آنجا قرار دارد، گله‌مند‌ند.

به گزارش  خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه ، یکی ازمحورهای مهم شهرستان تربت حیدریه، جاده تربت حیدریه به زاوه است که مردم هر دو شهرستان سال هاست در انتظار یک طرفه شدن این مسیرنشسته اند و آمار تلفات تصادفات جاده ای هم دلیل موجهی برای دو طرفه شدن جاده مذکور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر  از تربت حیدریه به زاوه رفته باشید، در سمت راست جاده و در ابتدای مسیر، تعدادی پل بتنی آب‌رو می‌بینید که از سال ۹۵ احداث شده و اختلاف سطح بسیار زیاد بین این پل ها و جاده فعلی، هر مسافری را به تعجب وا می دارد.

بر اساس اظهارات مسئولان و مردم این موضوع اعتراض اهالی روستای صومعه تربت حیدریه و کسبه‌ واحدهای تجاری حاشیه ابتدای این جاده را به دنبال داشته و از سوی دیگر طبق مشاهدات خبرنگار ما مدتی است که شهرداری با ادوات و ماشین آلات جاده سازی نظیر بولدوزر اقدام به جمع آوری خاک های از قبل ریخته شده در مسیر و تخریب پل های بتنی ساخته شده کرده است.

محور تربت حیدریه به زاوه از جاده های مهم و پرتردد شهرستان تربت حیدریه است که به دلیل وقوع چندین تصادف درسال های گذشته درخواست های مردمی برای دوبانده شدن این محور را در پی داشته است،

ازسال ۹۵ بود که کار دوبانده شدن این محور شروع ،حدود سه سال می‌گذرد.  از زمان آغاز پروژه طبق اظهارات شهردار تربت حیدریه به دلیل مطالعات اشتباه صورت گرفته در سال های قبل، تراز خاکریزی پیش بینی شده و تعداد پل های اجرا شده به صورتی بوده که واحدهای تجاری مجاور دچار مشکل شده اند.

یکی از اهالی روستای صومعه هم از سختی رفت و آمد روستاییان به آن طرف جاده که زمین های کشاورزی آنها در آنجا قرار دارد، گله مند است.

وی اذعان دارد که در زمستان سال گذشته در زمان بارندگی، آب بسیار زیادی در اطراف جاده جمع شده و رفت و آمد اهالی روستا را با مشکل مواجه کرده است.

او اقدام فعلی شهرداری مبنی بر اصلاح طرح قبلی را مثبت دانسته اما از هدر رفتن پول بیت المال و تخریب پل های آب‌رو ساخته شده در آن سال، ابراز ناراحتی می کند.

شهردار تربت حیدریه در واکنش به جمع آوری پل های ابتدای جاده تربت حیدریه به زاوه گفت: متاسفانه بر اساس مطالعات اشتباهی که در خصوص ابتدای جاده برون شهری تربت حیدریه به زاوه در سال های قبل بدون توجه به وضعیت موجود صورت گرفته، تراز خاکریزی پیش بینی شده و تعداد پل های اجرا شده به صورتی بود که واحد های تجاری مجاور دچار مشکل شده و علت توقف پروژه تاکنون همین موضوع بوده است.

محمد صادق مجتهدی گفت: در این مدت توانسته ایم با انجام اصلاحات فنی لازم و البته تامین اعتبارات پروژه، کار را آغاز کنیم و با توجه به کد ارتفاعی قبل که حدود ۱٫۵ متر از جاده فعلی فراتر بود، بر اساس اعتراضات به حق مردمی و برای جلوگیری از صرف هزینه های بیشتر پروژه اقدام به تخریب دو پل ابتدایی جاده کردیم.

وی بیان کرد: این اقدام از احداث شش پل دیگر و هدر رفت بیشتر سرمایه جلوگیری شد.

مجتهدی تاکید کرد: حدود یک متر ارتفاع را کاهش داده ایم و اگر این اصلاح را انجام نمی دادیم و طرح قبلی اجرامی شد حدود ۵۰۰ میلیون تومان به هزینه های کل پروژه افزوده می شد.

مجتهدی در تشریح این نکته که طرح قبلی مساعد بستر پروژه نبوده است، افزود: نکته مهم دیگر نگرش غلط مشاور درطرح قبلی پروژه بوده که فقط بر اساس ضوابط راه سازی بین شهری بوده و متاسفانه هیچ توجهی به معبرهای درون شهری ابتدای جاده نداشته است واین که خط ارتفاعی پروژه بالا درنظر گرفته شده و درمحل های خط القعر نیز پل زده تا آب فقط ازسمتی به سمت دیگر منتقل شود یک ایراد بزرگ برای معابر شهری است.

وی ادامه داد: در طراحی ها و معابرشهری باید از خاکریزی اجتناب شود و با هدایت آب های سطحی به کانال ها یامسیل هامشکل حل خواهد شد.

شهردار تربت حیدریه طول پروژه مربوط به شهرداری را که مجری طرح بوده از حدفاصل میدان ۲۲بهمن تا اولین پل غیرهم سطح به طرف زاوه حدود ۲ کیلومتر و هزینه هر پل را ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

به گفته مجتهدی در جریان اصلاح جاده و اجرای طرح جدید دو پل تخریب می شود ولی از احداث حداقل شش پل دیگر و ادامه پل های موجود تا آن طرف جاده جلوگیری شده، یعنی در تخریب پل ها حدود ۲۰۰ میلیون ریال هدر رفت بودجه وجود داشته اما از طرفی با کاهش اختلاف ارتفاع پنج میلیارد ریال از حجم کل پروژه که حدود ۴۵ میلیارد ریال بوده کاسته شده است.

شهردار تربت حیدریه تاکید کرد: وقتی خط پروژه بالا درنظرگرفته می شود، آثار سوئی به لحاظ مبلمان شهری، پیاده روها وجابه جایی های اطراف دارد.

مجتهدی همچنین با توجه به خواسته اجتماعی مردم این منطقه اشاره می کند و می گوید: اهالی به دلیل تجربه قبلی خود درخصوص پل چهار راه خواف که به وقوع پیوست دراین مدت با اصرار زیاد تقاضای اصلاح مسیر داشته اند که ما نیز براساس خواسته مردم این مسیر را اصلاح کرده ایم.

 پیش از این نیز مطالعات اشتباه در احداث پروژه پل چهار راه خواف که در دهه ۷۰ با هزینه هنگفتی ساخته شد بود با اعتراض کسبه و اهالی البته بعد از حدود ۲۲ سال از اجرای آن، باعث شد سال قبل نیز جمع آوری شود، مطالعات اشتباه سنواتی که گریبانگیر مدیریت شهری تربت حیدریه شده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان خراسان رضوی پول تصادفات جاده ای زمین شهرداری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: سال گذشته ۶۰ جواز تاسیس در تربت حیدریه و ۳۶ جواز در شهرستان‌ های زاوه و مه ولات برای واحدهای صنعتی و تولیدی صادر شد که نشان‌ دهنده علاقه‌ مندی سرمایه‌ گذاران به فعالیت در این شهرستان ها است.   محمدرضا ملکی افزود: مجموع سرمایه‌گذاری این پروانه‌ها به ۱۵۹ هزار میلیارد ریال می‌رسد و پیش‌ بینی می‌ شود برای هزار و ۶۰۸ نفر اشتغال ایجاد کند.   وی ادامه داد: اگر این واحدها به مرحله بهره‌ برداری برسند رونق اقتصادی قابل توجهی را در منطقه به همراه خواهند داشت و طی سال گذشته ۹ پروانه بهره‌ برداری نیز صادر شد که با سرمایه‌ گذاری ۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال برای ۱۶۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد کرده است.   ملکی به طرح‌ های توسعه‌ ای اشاره کرد و افزود: هشت واحد طی سال گذشته دارای طرح توسعه بوده‌ اند که برای آن‌ ها مجوز بهره‌ برداری صادر شده است.   وی ادامه داد: این طرح‌ ها با سرمایه‌ گذاری ۸۰ میلیارد ریالی برای افزون‌ بر ۵۳۷ نفر زمینه اشتغال ایجاد کرده‌ است که این نشان‌ دهنده افزایش ۴۰۰ درصدی نسبت به سال‌ های قبل است.   مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: هم اکنون ۱۱۵ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در منطقه وجود دارد که از این تعداد، ۹۱ واحد فعال، هشت واحد نیمه فعال، چهار واحد نیمه تعطیل بوده و پروانه فعالیت چهار واحد نیز باطل شده است.   ملکی افزود: واحدهای صنعتی در شهرک‌ های صنعتی و خارج از شهرک‌ ها مستقر هستند که ۲۳ واحد صنعتی فعال در شهرک‌ های صنعتی شماره یک و ۲ و ناحیه صنعتی رضوی قرار داشته است و ۶۹ واحد در خارج از شهرک‌ ها مشغول به فعالیت هستند.   مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه یک کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • یک جان باخته و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی مشهد تربت حیدریه
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  • فعال بودن ۱۲ اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه