Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:12:29 GMT

مردم از خرید کولر های بی نشان و نامرغوب خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۴۷۷

مردم از خرید کولر های بی نشان و نامرغوب خودداری کنند

فتانه شکرالهی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: برخی افراد سودجو در کارگاه های غیرمجاز اقدام به ساخت کولرهای غیر استاندارد نموده که با خطراتی مانند برق گرفتگی همراه است.

مدیرکل استاندارد البرز بیان داشت: به تازگی تعدادی از این کولرهای نامرغوب و فاقد کلید حفاظت از برق گرفتگی در بازار های استان البرز توسط کارشناسان استاندارد جمع آوری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کولرها فاقد مشخصات فنی و نام کارخانه بوده و حتی سیم ارت برای پیشگیری از سانحه برق گرفتگی ندارند، ضمن آنکه بدنه این کولر ها از ورق گالوانیزه بسیارضعیف ساخته شده است.

شکرالهی گفت: مردم هنگام خرید کولر یا سایر محصولات، کد ده رقمی استاندارد که بر روی کالا درج شده را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند تا از جعلی نبودن علامت استاندارد بر روی این محصولات اطمینان حاصل نمایند.

مدیرکل استاندارد البرز از مردم درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه مغایرت کالا ها باعلامت استاندارد در تماس با شماره تلفن ۱۵۱۷ مرتب را اعلام‌کنند تا افراد خاطی تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

۷۴۱۱/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، محمد حسین طاهری اظهار کرد: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

وی در این باره توضیح داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

طاهری درباره کدها توضیح داد: این کدها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

کد خبر 747424

دیگر خبرها

  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان