Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتورهای آمریکایی در حال هموار کردن مسیر برای بلوکه کردن توافق تسلحاتی رئیس‌جمهوری آمریکا با عربستان در روزهای آتی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، رهبری سنای آمریکا و حامیان متوقف شدن این فروش تسلیحاتی، درباره چگونگی و زمان ارائه قطعنامه‌های خودشان علیه این اقدام در صحن سنا مشغول رایزنی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون انجام توافق، هر کدام از قطعنامه‌ها تا ۱۰ ساعت از زمان سنا را می‌گیرد.

سناتورهای آمریکایی از بندی در "قانون کنترل صادرات تسلیحات" استفاده می‌کنند تا مانع انجام ۲۲ توافق فروش شوند، آن هم از طریق یک اکثریت ساده. ترامپ ماه گذشته با استفاده از یک حکم اضطراری کنگره را دور زد تا فروش هشت میلیارد دلاری تسلیحات را بدون تایید کنگره جلو ببرد. با توجه به اینکه انتظار می‌رود چهار جمهوری‌خواه به جمع ۴۷ دموکرات مخالف این اقدام ملحق شوند، انتظار می‌رود سنای آمریکا آرای کافی برای متوقف کردن این فروش‌های تسلیحاتی را داشته باشد. اما انتظار می‌رود ترامپ در واکنش به آن از حق وتو استفاده کند.

سناتور کریس مورفی دموکرات گفت، آنها تلاش دارند طی روزهای آینده رای‌گیری انجام دهند. قانونگذاران آمریکایی بازه زمانی ۳۰ روزه را برای انجام اقداماتشان، پیش از شروع تعطیلات در چهارم ژوئیه در نظر گرفتند. سناتور باب منندز دموکرات در صحن سنای آمریکا گفت: این قطعنامه‌ای که من تدوین کردم پیشنهاد فروش مهمات هدایت‌شونده به پادشاهی سعودی، تسلیحاتی که آنها می‌توانند برای کشتار شمار نامعلومی از غیرنظامیان بیگناه در کمپین خودشان در یمن استفاده کنند، متوقف می‌کند.

این ۲۲ قرارداد فروش همچنین انتقال تسلیحات به امارات و اردن را هم شامل می‌شود و مواردی نظیر بمب‌های هدایت‌شونده نقطه‌زن، موشک‌های پاتریوت، خمپاره، پهپاد، قطعات جنگنده و سایر حمایت‌های نظامی را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سنای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی چگونه بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد؟

مطالعه جدید انجام شده توسط موسسه Future of Work نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض فناوری‌های جدید در محیط کار مانند دستگاه‌های ردیاب، ربات‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی می‌تواند بر زندگی افراد تأثیر منفی بگذارد.

این تحقیق نشان داد که افزایش قرار گرفتن در معرض نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی و دستگاه‌های نظارتی مانند ردیاب‌های پوشیدنی و ربات‌ها با سلامت و رفاه ضعیف‌تر در میان کارگران مرتبط است.

از سوی دیگر، استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی سنتی مانند لپ‌تاپ و پیام‌رسانی فوری، تأثیر مثبتی بر سلامت کلی افراد دارد.

این مطالعه دلایل دقیقی را مشخص نکرده، اما اشاره می‌کند که این فناوری‌ها ممکن است به ناامنی شغلی، افزایش حجم کار و از دست رفتن استقلال، به عنوان عوامل دیگری که می‌تواند بر رفاه کلی فرد تأثیر بگذارد، منجر شود.

همچنین مطالعات زیادی در گذشته انجام شده است که نشان می‌دهد هوش مصنوعی، بسیاری از مشاغل را اتومات می‌کند و در آینده نزدیک میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، همچنین بسیاری از کارشناسان در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار صحبت کرده‌اند. 

در حالی که برخی کارشناسان می‌گویند هوش مصنوعی جایگزین مشاغل انسانی خواهد شد، اما برخی دیگر احساس می‌کنند که این فناوری نوظهور فرصت‌های شغلی بیشتری را ایجاد خواهد کرد. افرادی نیز می‌گویند هوش مصنوعی به انسان‌ها در انجام کارهایشان کمک می‌کند و این فناوری یک تهدید نیست، اما افرادی که از ابزار‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند مطمئناً یک تهدید هستند.

این مطالعه نشان داد که مشکل لزوماً خود فناوری‌ها نیست، بلکه نحوه اجرای آنها است و عواملی مانند شرایط ساختاری و طراحی نقش مهمی در تعیین تأثیر بر سلامت افراد دارند.

این مطالعه از معیاری برای کیفیت زندگی استفاده کرد که عواملی مانند تحرک، سلامت روان و سطح درد را در نظر گرفت. علاوه بر این، این مطالعه بخشی از بررسی Pissarides به آینده کار و رفاه است که توسط موسسه Future of Work با همکاری دانشکده بازرگانی وارویک و امپریال کالج لندن انجام شده است.

منبع: الیوم السابع

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تسلیحات پهپاد «کرار»، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد /اولین پهپاد رزمی ایران را بشناسید+ تصاویر
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • هوش مصنوعی چگونه بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد؟
  • رد ادعای فروش تسلیحات به تل آویو از سوی فرانسه
  • انتخابات آمریکا موجب رای متفاوت این کشور به قطعنامه شد/ آتش بس فوری در غزه انجام نخواهد شد
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • آتش‌بس فوری در رمضان؛ غزه در انتظار اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل