Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@23:41:56 GMT

کمبود سالن ورزشی بلای جان تیم های لیگ برتری ورامین

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۵۱۰

کمبود سالن ورزشی بلای جان تیم های لیگ برتری ورامین

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در حالی که این روزها تب ورزش و به ویژه والیبال با میزبانی لیگ ملت‌های والیبال در کشورمان بالاست شاهد برخی سردرگمی‌ها و اتفاقات عجیب و غریب در قطب ورزش استان تهران، شهرستان ورامین هستیم و تیم والیبال شهرداری ورامین که در فصل گذشته لیگ برتر والیبال به قهرمانی والیبال ایران رسید و همچنین توانست با تکیه بر قله والیبال آسیا به قهرمانی جام باشگاه‌های قاره کهن برسد، با مشکل سالن مسابقات مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان ورامین دارای چند تیم لیگ برتری در رشته‌های والیبال، والیبال نشسته، تنیس روی میز و تکواندو است و با اضافه شدن فوتسال عدد تیم‌های لیگ برتری این شهرستان به ۵ رسیده است و این درحالی است، که تنها سالن درخور شأن برگزاری مسابقات کشوری در ورامین سالن شهید گلعباسی است که ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ الی یک هزار و ۷۰۰ نفری را دارد و در سال ۹۱ به همت یک شرکت خصوصی و پس از آن هیئت والیبال ورامین تجهیز شد، تا در این سال‌ها شاهد برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال در آن باشیم.

سالن شهید گلعباسی پاسخگوی حضور ۳ تیم در لیگ برتر نیست

یک کارشناس ورزشی و رسانه‌ای در خصوص مشکلات موجود تیم‌های ورزشی به ویژه والیبال به خبرنگار مهر گفت: تیمداری تیم‌های ورزشی در رشته‌های مختلف نیازمند یک سری پیش نیازها و فراهم آوردن شرایط است، تا مسیر موفقیت و اهداف مدنظر روی ریل خود حرکت کرده و به سر منزل مقصود برسد.

مجید میثمی افزود: یکی از عوامل معرفی شهرها و برگزاری مسابقات، میزبانی است، میزبانی نیز بایستی در ورزشگاه مخصوص و با شرایط و امکانات خاصی فراهم شود.

وی در خصوص اضافه شدن تیم فوتسال به جمع تیم‌های لیگ برتری دشت ورامین و کمبود سالن ورزشی در این منطقه گفت: بدون شک فوتسال ورزشی محبوب و پرطرفدار با بازیکنانی شایسته در دشت ورامین است، بسیار خرسندیم که مدیران فوتسالی با خریداری امتیاز فوتسال مانع از خروج این امتیاز از ورامین شدند اما مهم‌ترین معضلی که اکنون با آن مواجه هستیم نبود امکانات سخت افزاری و سالن مناسب برای برگزاری مسابقات است.

میثمی گفت: با اضافه شدن فوتسال و والیبال نشسته در کنار والیبال یکی از مشکلات اصلی امروز ورزش ورامین برگزاری مسابقات است و تنها سالن موجود سالن شهید گلعباسی است و قطعاً گنجایش و ظرفیت سه میزبانی آن هم در سطح لیگ برتر را دارا نیست.

وی گفت: از ابتدای سال گذشته بود که مسئولان شهرداری ورامین قول ساخت مجموعه ورزشی را داده اند اما هنوز خبری از ساخت این مجموعه ورزشی نیست.

میثمی گفت: اداره ورزش و جوانان ورامین هم طی سالیان اخیر پروژه شاخصی نداشته است و تنها مورد آن افتتاح چمن مصنوعی نیمه کاره با حضور وزیر ورزش و جوانان بود که متأسفانه مشکلات عدیده ای داشته و دردی از زیرساخت ورزشی این شهر دوا نکرد تا دیار پانزده خرداد همچنان با کمبود فضای ورزشی مناسب دست و پنجه نرم کند.

هیچکس مخالف حضور تیم والیبال در ورزشگاه شهید گلعباسی نیست

رئیس اداره ورزش و جوانان ورامین به عنوان متولی ورزش این شهرستان هم با تأیید کمبود ورزشگاه در ورامین به خبرنگار مهر گفت: باید همه مسئولین به ویژه مسئولین ارشد شهرستان اعم از نماینده مردم در مجلس و فرماندار ورامین تلاش کنند، اعتبارات لازم را بگیرند، تا این کمبود رفع شود.

ابراهیم شیرکوند گفت: ورزش ورامین ظرفیت بالایی دارد و امسال فوتسال نیز اضافه شده است، که البته به نظر من می‌بایست قبل از آمدن فوتسال زیرساخت آن فراهم می‌شد.

وی با بیان اینکه اداره ورزش از همه رشته‌های ورزشی حمایت می‌کند، ادامه داد: سالن شهید گلعباسی ظرفیت خاص خود را دارد و نمی‌توان بیش از یک تعداد مسابقات در آن برگزار کرد، البته شاید بتوان با برنامه ریزی فشرده و سنگین با همین یک ورزشگاه کارها را پیش برد، اما کار اصولی آن است، که با تلاش مسئولین بتوانیم، یک سالن ورزشی دیگری اضافه کنیم.

این مسئول ورزشی شهرستان ورامین گفت: ما می‌بایست، زیرساخت‌های ورزش را آماده کنیم، زمانی که سالن شهید گلعباسی با برگزاری یک مسابقه والیبال مملو از جمعیت می‌شود، نشان دهنده آن است، که تعداد علاقه مندان پر شور به ورزش در ورامین زیاد است و باید فضای برای حضور این عزیزان در ورزشگاه در مسابقات فوتسال و یا والیبال فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که عده‌ای مطرح می‌کنند، که اداره ورزش و جوانان ورامین مخالف برگزاری مسابقات والیبال در ورزشگاه شهید گلعباسی است، نظر شما در این مورد، چیست، گفت: این مطلب صحیح نیست، ورزش اول بنده والیبال است و برای والیبال ۸ الی ۹ سال است، که هزینه شده است، کسی مخالف حضور والیبال نیست و حرف ما آن است، که والیبال باشد، اما طوری برنامه ریزی شود که برای فوتسال که خریداری شده نیز مشکلی ایجاد نشود.

از تصمیم فرماندار برای ماندن یا نماندن تیم فوتسال در ورامین پیروی می‌کنیم

شیرکوند گفت: بنده به عنوان مسئول ورزش شهرستان ورامین هنوز به درستی نمی دانم، که چه تصمیمی برای فوتسال اتخاذ شده است، اما از هر تصمیمی فرماندار ورامین به عنوان نماینده عالی دولت بگیرد، تبعیت می‌کنیم و اینکه فوتسال در ورامین بماند و یا نماند، را پیرو تصمیم فرماندار هستیم.

وی گفت: ما اکنون سالنی نداریم، که بیش از ۳۰۰ نفر جمعیت گنجایش داشته باشد، ضمن اینکه قرار بود، ورزشگاه شهید ثامنی راد در پارک ۱۵ خرداد ورامین افتتاح شود، که به تأخیر افتاد، اما این سالن نیز اسکوربرد ندارد و از طرفی گنجایش جمعیت قابل ملاحظه‌ای را ندارد و به زور می‌تواند، ۳۰۰ نفر در خود جای دهد، که قابل بهره برداری برای مسابقات لیگ برتر نیست، چرا که در مسابقات لیگ برتر فوتسال در شهرستان حداقل ۶۰۰ تماشاگر خواهیم داشت و گنجایش سالن شهید ثامنی راد بسیار کم است.

بدون شک هجوم به یک زیرساخت ورزشی باعث تخریب و از دست رفتن آن زیر ساخت می‌شود، والیبال، فوتسال، تکواندو و یا هر رشته دیگری طرفداران خاص خود را در دشت قهرمان پرور ورامین دارد و امیدواریم مشکلات موجود با تدبیر حل و فصل شود، چیزی از که ورزش انتظار می‌رود رفاقت، دوستی و همدلی برای فائق آمدن از معضلات است.

بدون شک ورزش یکی از اصلی ترین عوامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین تزریق شور و نشاط اجتماعی در هر جامعه است و به نظر می‌رسد، باید شاهد مدیریت مناسب‌تری از سوی مسئولان در دشت ورامین باشیم، تا حداقل شاهد معضلات سالن ورزشی برای تیم‌های لیگ برتری این منطقه نباشیم و در این بین انتظار ایفای نقشی فعال‌تر از سوی مسئولان هستیم.

کد خبر 4644229

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم والیبال شهرداری ورامین ورزش سالن ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته

اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (دوشنبه) در نشست صمیمانه با هنرمندان اصفهانی مسائل پیرامون حوزه هنر را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عصر امروز _دوشنبه، بیست‌وهفتم فروردین_ نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با مدیر کل ارشاد و هنرمندان، برگزار شد که در این جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون مسائل حوزه هنر به ایراد سخن پرداختند.

برگزاری جلسات با هنرمندان موجب شناسایی نقاط قوت و ضعف حوزه هنر می‌شود

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست اظهار کرد: برگزاری چنین جلسات و تدابیری با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی به شناخت بهتر و بیشتر نقاط قوت و ضعف حوزه هنر در شهر اصفهان و حیطه مدیریت شهری کمک می‌کند، همچنین موجب می‌شود تا تعامل و همکاری میان دستگاه‌های ذی‌ربط اتفاق بیفتد.

رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۳، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی دارد، تصریح کرد: میزان رشد این بودجه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲ حدود دو برابر و سال جاری نسبت به سال گذشته حدود شش درصد رشد داشته‌ایم که هنوز جای کار دارد.

کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان

فرزانه کلاهدوزان، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدوارم این نشست به خروجی برسد، زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان بسیار کم است، با توجه به تعامل و همکاری که میان دستگاه‌های مربوط وجود دارد امیدوارم شاهد نتایج خوبی باشیم.

نظارت شورای اسلامی شهر بر مباحث هنری موجب ارتقای ظرفیت‌های شهر اصفهان می‌شود

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان در حوزه تئاتر و فرهنگی ید طولایی دارد، تاکید کرد: اگر مدیریت واحد شهری جا افتاده بود و مباحث فرهنگی زیر نظر شورای اسلامی شهر بود، به‌طور قطع ظرفیت‌ها افزایش و بروز پیدا می‌کرد، مدیریت کلان کشور به مباحث محلی و منطقه‌ای آشنا نیست‌.

کد خبر 744957

دیگر خبرها

  • ­استان تهران صاحب سالن اختصاصی شمشیربازی شد
  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است
  • افتتاح سالن بانوان زرند به زودی
  • کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته
  • کارشناس فوتسال ژاپن: ایران در ۲ پُست کمبود دارد
  • کدام سالن‌ها میزبان ملی‌پوشان والیبال خواهند بود؟
  • چشم انتظاری بیش از یک میلیون تماشاگر برای لذت بردن روزانه از VNL / کدام سالن‌ها میزبان ملی‌پوشان خواهند بود؟
  • رونمایی از سه میزبان تیم ملی والیبال ایران در VNL
  • دیدار صمیمانه استاندار خراسان رضوی با مدیران، کادر فنی و بازیکنان باشگاه فرش‌آرا مشهد
  • رقابت ساحلی بازان در ۴ رشته ورزشی در مشهد