Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-29@01:35:59 GMT

مصمم به گسترش ارتباطات با عراق هستیم

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۷۴۹

مصمم به گسترش ارتباطات با عراق هستیم

اکبر بهنام جو در دیدار معاون وزیر فرهنگ و گردشگری کشور عراق که با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران در استانداری اردبیل انجام شد، افزود: فرهنگ اسلامی یکی از این مشترکات می‌باشد و با توجه به اینکه مسائل شرعی و دینی در آبگرم‌ها و مراکز گردشگری ما حاکم می‌باشد، لذا می‌تواند زمینه‌ای برای حضور شهروندان عراقی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: در حال حاضر روزانه سه هزار نفر از مرز جمهوری آذربایجان وارد استان می‌شوند که بخش اعظمی از آنان با هدف درمانی به استان اردبیل سفر می‌کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه برقراری پرواز‌های مستقیم از اردبیل به نجف و یا بغداد می‌تواند ارتباطات بین عراق و اردبیل را تقویت کند، ادامه داد: مردم عراق می‌توانند از این طریق استان اردبیل را به عنوان مقصد درمانی خود انتخاب کنند.

بهنام جو ادامه داد: مردم اردبیل نیز علاقه‌مند به زیارت عتبات هستند و با دایر شدن دائمی پرواز اردبیل-نجف زمینه حضور شهروندان این استان برای زیارت مهیاتر می‌شود.

وی به تدوین سند توسعه گردشگری کشور در اردبیل اشاره کرد و گفت: هر تصمیمی که در این سند توسعه گردشگری که در استان اردبیل تدوین می‌شود گرفته شود در کل کشور اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری کشور عراق نیز در این دیدار خواستار راه اندازی بازار مشترک بین کشور عراق و استان‌های بزرگ ایران از جمله اردبیل شد.

حسن یعقوبی به حذف هزینه‌های روادید برای هموطنان عراقی و ایران اشاره کرد و گفت: این موضوع گامی مهم در راستای توسعه همکاری بین دو کشور و عراق و اردبیل خواهد شد.

وی به نقش سازنده ایران در خصوص تشکیل و ثبت پرونده قبرستان بادیه السلام در فهرست یونسکو اشاره کرد و از اعلام آمادگی این کشور و موافقت ایران برای مرمت طاق کسری خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به ثبت ۲۴ اثر جهانی در کشور گفت: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از استان اردبیل در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

بهروز ندایی افزود: آثار تاریخی اردبیل از نظر زمانی شبیه آثار تاریخی کشور عراق بوده و می‌توانیم در قالب تفاهم نامه از استادکاران هم در راستای مرمت آثار تاریخی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: مصالح ساختمانی این کشور با استان اردبیل نیز شباهت‌هایی دارد که می‌توانیم در این زمینه صادرات را تقویت کنیم.

معاون استاندار اردبیل حضور و مشارکت بخش خصوصی در حوزه‌های گردشگری و سایر بخش‌ها را اعلام و خواستار حضور فعالان بخش خصوصی عراق برای سرمایه گذاری در استان شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این جلسه مقرر شد با مشخص شدن توافق‌های بین عراق و اردبیل تفاهم نامه‌ای مبنی بر افزایش ارتباطات گردشگری، گردشگری سلامت، صادرات و سرمایه گذاری انجام شود.

دومین اجلاس بین المللی گردشگری سلامت کشور‌های عضو اکو در اردبیل با حضور اعضای اکو از ۲۸ تا ۳۰ خرداد ۹۸ با حضور ۲۲۰ میهمان خارجی و داخلی از ۲۰ کشور جهان در استان اردبیل برگزار می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات

وزیر ارتباطات گفت: بر اساس آخرین اعلام اتحادیه بین المللی مخابرات در حوزه توسعه ارتباطات بین ۱۷۰ کشور از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ دست یافتیم و ۶ پله ارتقا یافته‌ایم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عیسی زارع‌پور  وزیر ارتباطات در حاشیه اولین نشست هفتگی هیئت دولت در سال 1403 در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس آخرین اعلام اتحادیه بین المللی مخابرات در حوزه توسعه ارتباطات بین 170 کشور از رتبه 81 به رتبه 75 دست یافتیم و 6 پله ارتقا یافته‌ایم.

وی افزود: شاخص‌هایی که بررسی می‌شود یکی فراگیری ارتباطات است و دیگری کیفیت و‌میزان استفاده مردم از زیر ساخت‌هاست.

وزیر ارتباطات گفت: در دو سال گذشته بیش از 7 هزار روستای بالای 20 خانوار به اینترنت متصل شده‌اند و بیش از 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت دست یافته‌اند. انشالله این روند ادامه خواهد داشت.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • استان بوشهر رتبه سوم جذب گردشگر و ورود مسافر در کشور را دارد
  • برقراری بیش از ۲۲ هزار تماس با ۱۳۷/ رشد ۳۲ درصدی تماس‌های گردشگری
  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه‌های بسکتبال غرب آسیا
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه های بسکتبال غرب آسیا
  • افتتاح مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان
  • مصاف شهرداری گرگان با الشرطه عراق در نیمه‌نهایی سوپرلیگ غرب آسیا
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات