Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده نخست وزیر روسیه تاکید کرد اینکه تنها پول ملی یک کشور در تبادلات تجاری در جهان غالب باشد اشتباه است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از تاس، «یوری تروتنف»، نماینده نخست وزیر روسیه روز سه شنبه در جلسه «مجمع اقتصادی شرق» در هند اظهار داشت: روسیه و هند باید با همکاری یکدیگر سعی کنند کمتر از دلار استفاده کنند و پول ملی خود را جایگزین دلار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در واقع این امتیازی است که آمریکا از آن سود می‌برد. آمریکا با استفاده از دلار به طور قابل توجهی نفود اقتصادی خود در جهان را افزایش داده است.

تروتنف ادامه داد: جهان باید هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی چند قطبی باشد و برای دست یافتن به این مساله ما باید با هم همکاری کنیم. تاکید من بر این است که نباید تنها پول رایج یک کشور در جهان غالب باشد.

در خاتمه وی گفت: روسیه و هند باید از پول رایج خود حمایت کنند.

مجمع اقتصادی شرق در تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) در هند برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مبادلات تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی، امروز دوشنبه، پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت رؤسای جمهور دو کشور دوست انجام می‌شود، تصریح کرد: کشور پاکستان از جمله کشور‌های مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

رئیس جمهور با توجه به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در جهت سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشور‌های اسلامی و همسو، علاقه‌مند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر، موضوعات مختلفی از جمله اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان، مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.   آقای رئیسی با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: مردم پاکستان، مردمی مؤمن، متدین و علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی، به‌ویژه به امام خمینی رحمه الله علیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند و محبت و ارادت خود به ایران اسلامی را بار‌ها به اثبات رسانده‌اند؛ ما امنیت این کشور را امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم تثبیت و ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع دو ملت خواهد بود.   رئیس جمهوری اسلامی ایران، همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از جمله اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد و با توجه به رشد قابل توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی، ابراز امیدواری کرد که این سفر، نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط میان ایران و سریلانکا باشد.

دیگر خبرها

  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان
  • رئیسی پیش از سفر به پاکستان و سریلانکا : هدف‌گذاری ما رسیدن به مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری است / مردم پاکستان، علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ریلی میان چین و اروپا طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴
  • کاهش حجم مبادلات تجاری میان افغانستان و پاکستان
  • اتحادیه اروپا برای واردات غلات از روسیه و بلاروس، تعرفه وضع می‌کند