Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@03:09:51 GMT

آیا فهرست اموال مسئولان اطلاع رسانی عمومی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۹۶۹

آیا فهرست اموال مسئولان اطلاع رسانی عمومی می‌شود؟

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قرار است ظرف دو ماه آینده سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولان راه اندازی شود.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، در رابطه با فراخوان رئیس قوه قضائیه در فضای مجازی برای استفاده نظرات جوانان و نخبگان در فضای مجازی اظهار کرد: این فراخوان دارای دو بخش است، به طور مثال بخشی مربوط به آنچه که مردم در شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی که آدرس‌های آن قبلا اعلام شده و به نام رئیس قوه قضاییه است بارگذاری می‌کنند می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم می‌توانند مطالب و نظرات خود را در این صفحات بارگذاری کنند؛ برای جمع بندی نظرات مردم یک تیم کارشناسی مسئول رصد و جمع بندی مطالب هستند و تمام مطالب بعد از جمع بندی خدمت رئیس قوه قضاییه ارسال می‌شود، البته ایشان در فرصت‌های مناسب شخصا و به صورت مستقیم مطالب بارگذاری شده در این صفحات را پاسخ خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اموال مسئولان باید در ویترین شیشه‌ای قرار گیرد قانون رسیدگی به دارایی مسئولان تصویب و ابلاغ شد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات ثبت شده در سامانه ثبت اموال مسئولان در دسترس عموم هم قرار خواهد گرفت و دسترسی به اطلاعات آزاد خواهد بود؟ گفت: در قانون فعلی که به تصویب مجمع رسیده است این سامانه محرمانه است و قابل دسترس عموم نخواهد بود مگر آنکه در فرایند اصلاح قانون تغییراتی رخ دهد. در قانون فعلی که باید اجرا شود دسترسی آزاد به اطلاعات برای عموم وجود ندارد.

اسماعیلی در خصوص زمان راه اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان، گفت: در آیین نامه تدوین شده قرار است سامانه ثبت اموال مسئولان ظرف دو ماه آینده شروع به کار کند، اما پیگیری هستیم قبل از دو ماه این سامانه راه اندازی و آمده ثبت امواال و دارایی مسئولان شود.

وی در پاسخ به این سوال که مسئولان تا چه زمانی فرصت دارند اموال خود را در سامانه بازگذاری کنند، گفت: به محض راه اندازی این سامانه اطلاع رسانی لازم برای مخاطبان این قانون انجام می‌شود، اما زمانی برای ثبت اطلاعات از سوی مسئولان تعیین نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: افراد به صورت فردی وارد سامانه می‌شوند و اقدام به ثبت اطلاعات خود می‌کنند.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که پرونده عراقچی به شعبه 2 دادگاه ویژه جرائم اقتصادی به ریاست قاضی زرگر ارسال شده است که به آن نقص وارده شد و به دادسرا برگشته است، آیا بعد از رفع نقص پرونده به همان شعبه باز می‌گردد، گفت: پرونده‌ای که ثبت شعبه شود بعد از رفع نقص نیز به همان شعبه اولیه باز می‌گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی شهید نصیری اموال مسئولان غلامحسین اسماعیلی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندهی انتظامی کشور: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است و تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.   به گزارش خبرگزای پلیس؛ مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اظهارات و دیدگاه‌هایِ مقامات رسمیِ فراجا صرفا از وبگاه خبرگزاری پلیس برای عمومِ هموطنان منتشر خواهد شد و تولید محتوا در قالب ویدئو، استوری، پادکست، متن و ... توسط برخی افراد به نقل از فرماندهان و مدیران فراجا مورد تایید نمی باشد.   در این اطلاعیه اضافه شده است که برای آگاهی از اخبار، حوادث و رویدادهای انتظامی به وبگاه خبرگزاری به آدرس  www.police.ir مراجعه نمایید. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرماندهی انتظامی کشور: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است
  • وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • نقش و جایگاه ارتش تبیین و اطلاع‌رسانی شود
  • بروز رسانی علت نوسانات سامانه نسخه الکترونیک