Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:09:12 GMT

واکنش مصر به اظهارات اردوغان در مورد درگذشت مرسی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۹۷۹

واکنش مصر به اظهارات اردوغان در مورد درگذشت مرسی

سخنگوی پارلمان مصر در سخنانی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری ترکیه درباره مرگ محمد مرسی وی را "دیکتاتور" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره لبنان، صلاح حسب الله، سخنگوی پارلمان مصر در واکنش به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری مصر درباره مرگ محمد مرسی، رئیس جمهوری پیشین مصر اظهار کرد: اظهارات اردوغان به منزله مداخله آشکار وی در امور مصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انقلاب بزرگ ملت مصر در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۳ آرزوها و طرح‌های شیطانی اردوغان را نابود کرد و وی را به دشمن اول مصر، ملت و رهبری آن تبدیل کرد.

این مقام مصری در ادامه تصریح کرد: اردوغان به رغم صحبت درباره دموکراسی، نمونه دیکتاتوری و سرکوب آزادی‌هاست و زندان‌های ترکیه به دست وی به شکنجه‌گاه‌ تبدیل شده‌اند.

در همین راستا، ائتلاف احزاب مصر متشکل از ۴۰ حزب سیاسی با صدور بیانیه‌ای خواستار شکایت از اردوغان و محاکمه وی در دادگاه بین‌المللی شدند.

طبق اعلام این احزاب، رئیس جمهوری مصر با اظهارات اخیر خود درباره تحولات مصر از تمامی خط قرمزها عبور کرده است.

در این بیانیه آمده است که بسیاری از دبیرخانه‌های ائتلاف احزاب مصر در استان‌های این کشور اظهارات رئیس جمهوری ترکیه را محکوم کرده‌اند.

احزاب مصر تأکید کردند که "اردوغان به داعشی‌ها وتروریست‌ها از جمله اخوان المسلمین در داخل کشورش پناه می‌دهد" و اظهارات وی درباره مرگ محمد مرسی بیانگر ادامه سبک آشکار اردوغان برای مداخله در امور مصر است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اردوغان و حاکمان مانند آن به جای تلاش بیهوده برای تغییر حقایق و دروغ پردازی و ایجاد فتنه در کشورهای اطراف، به چالش‌هایی توجه کنند که کشورهای خودشان با آن مواجه است.

ائتلاف احزاب مصر در ادامه خواستار محاکمه اردوغان به دلیل جنایت‌های تروریستی وی در چند کشور از جمله، لیبی، سوریه و یمن شد.

تلویزیون رسمی مصر دوشنبه گزارش داد، محمد مرسی، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور در دادگاه فوت کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه پس از شرکت در مراسم اقامه نماز میت برای محمد مرسی در مسجد فاتح استانبول، طی سخنانی گفت: معتقد به مرگ طبیعی محمد مرسی نیستم. برخی از جنازه او نیز هراس دارند.

اردوغان با اشاره به این که مرسی به‌صورت دموکراتیک روی کار آمد، اما غرب تحمل این را نداشت، گفت: نمایندگان اتحادیه اروپا به رغم ادعای مخالفت این نهاد با حکم اعدام، اما در نشست مصر شرکت کرده و در کنار سیسی قاتل و ظالم قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان محمد مرسی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان

ترکیه یکی از کشور‌های اسلامی منطقه‌ای است که از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر از رژیم صهیونیستی به دلیل توحش علیه فلسطینیان انتقاد می‌کند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روابط خوبی با مقامات فلسطینی حماس دارد و تاکنون بار‌ها علی رغم انتقادات صهیونیست‌ها با آن‌ها دیدار و گفتگو کرده است. 

به گزارش الجزیره، ان تی وی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس قرار است طی آخر هفته با سفر به ترکیه با رجب طیب اردوغان دیدار و گفتگو کند. 

برنامه ریزی برای انجام این سفر یک هفته پس از حملات رژیم صهیونیستی به خانواده هنیه در غزه انجام می‌شود که طی آن ۳ فرزند و ۴ نوه رئیس دفتر سیاسی حماس در عملیات صهیونیست‌ها جان باختند. 

رجیب طیب اردوغان که از منتقدان سرسخت رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود با تایید این خبر، از میزبانی آنکارا از رهبران گروه‌های فلسطینی در پایان هفته و دیدار با آن‌ها خبر داد. 

جنگ غزه و نیز حل و فصل اختلافات داخلی میان گروه‌های فلسطینی از جمله مواردی است که پیش‌بینی می‌شود در این نشست پیرامون آن به رایزنی پرداخته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • توهین دیاز به داوران زن: توانایی داوری ندارند!
  • پیام معاون اول رئیس‌جمهور درپی درگذشت پرویز داوودی
  • تسلیت معاون اول رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • واکنش رضا رشیدپور به اعلام خبر درگذشت خود و ناراحتی مردم (فیلم)
  • محسن مهرعلیزاده عزادار شد /پیام سیدمحمد خاتمی