Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@04:45:24 GMT

آقای روحانی! حداقل در این یک مورد به عقب برگردید

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۵۰۱۴

آفتاب‌‌نیوز :

«وزرا در لفافه و پنهانی و یواشکی بارها موافقت خود را با بازگشت کوپن اعلام کرده‌اند اما روی هم رفته رئیس جمهور و دولت چندان اعتقادی به این موضوع ندارد.»

اینها بخشی از سخنان تاج گردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است. به نظر می‌رسد رییس جمهور روحانی بر اساس شعار انتخاباتی خود که به عقب بر نمی‌گردیم دوست ندارد، طرح کوپنی کردن کالاهای اساسی را اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در لغت‌نامه دهخدا آمده است:« کوپن؛ ورقه جیره بندی قند وشکر و غیره» است در فرهنگ معین هم آمده:«بلیط ارزاق و قماش و قند و چای که در جنگ و قحط سال متداول است».

ایران در حال حاضر نه درگیر جنگ نظامی است و نه درگیر قحطی اما به دلیل تحریم‌های اقتصادی و برخی بی‌تدبیری‌های داخلی، دچار بحران اقتصادی است.

برخی از مردم چرخ زندگی‌شان در گِل مانده است و نمی‌چرخد. در این روزها عده‌ای از مردم هشت‌شان گرو نه‌شان است و واقعا نمی‌دانند با قیمت‌هایی که هر روز تغییر پیدا می‌کند چه کنند؟

قطعا از پشت شیشه اتومبیل نمی‌شود مشکلات زندگی آنها را درک کرد. نمی‌شود درک کرد پدری با حقوق یک میلیون و حتی کمتر از آن یک خانواده چند نفره را اداره می‌کند و همیشه شرمنده فرزندان خود است.

این پدر مجبور است برای خرید کالاهای اساسی، حداقل امکانات رفاهی را هم زندگی‌اش حذف کند تا حداقل فرزندانش شب گرسنه سر به بالین نگذارند.

تازه این شامل سرپرست خانواده‌ای است که سرماه حقوق می‌گیرد و وای به حال آنهایی که چندماه حقوق نگرفته‌اند یا از کار بی‌کار شده‌اند.

احیای کوپن حداقل خیال این خانواده‌ها را از برنج، روغن و گوشت راحت می‌کند همانطور که خانواده‌های ایران در دهه 60 در میانه جنگ خیال‌شان از گوشت، روغن، قند و شکر و ... راحت بود، چون می‌دانستند دولت متعهد شده است که آنها را در اختیار مردم بگذارد.

قطعا نباید جامعه ما به سمتی می‌رفت که دوباره احتیاج به کوپن می‌‎شد اما با توجه وضعیت اقتصادی کشور به نظر می‌رسد بهترین روش برای کمک به مردم همین کوپنی کردن اجناس است.

آقای رییس جمهور در این یک بار به عقب برگردید و به معیشت مردم کمک کنید. با این تصمیم حداقل یک نگرانی از نگرانی‌ خانواده‌های ایرانی کم می‌شود. خانواده‌هایی که هم با برنج هندی می‌سازند و هم با گوشت برزیلی.

در این شرایط اگر دولت همچون دهه 60 به کمک مردم نیاید، زندگی‌ها به مشکل خواهد خورد. این کوپن می‌تواند مانند یک تور عمل کند و اجازه ندهد کسانی که در حال سقوط هستند، به ته چاه پرت شوند و دیگر نتوانند به جای قبلی خود بگردند.

در این میان به این نکته هم باید اشاره کرد که این کوپن فقط می‌تواند در اختیار کسانی باشد که از نظر اقتصادی به صورت واقعی دچار مشکل شدید و نیازمند کالاهای اساسی هستند نه مثل یارانه‌ها که در اختیار غنی و ضعیف قرار می‌گیرد.

منبع: عصرایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روحانی شعار انتخاباتی شعار انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد

معاون استاندار کردستان در جلسه کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه گفت: خوشبختانه سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان همچنان محفوظ و جریان دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالله رشیدی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه که در سالن جلسات استانداری کردستان برگزار شد، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق توسط سپاه پاسداران که در دنیا بازتاب داشت، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی بیش از گذشته با اقتدار در حال پیشرفت قله‌های ترقی است.

وی تحکیم بنیان خانواده را مهم‌ترین راه سلامت جامعه دانست و افزود: در همین زمینه؛ قرارگاه استانی تحکیم خانواده در استان تشکیل شده و امید که برنامه‌های این حوزه به خوبی پیش برود چراکه خانواده در تربیت فرد سالم و تحویل به جامعه بسیار تاثیرگذار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان با بیان اینکه کردستانی‌ها از گذشته تاکنون در همه شرایط و مراسمات به اصول سنتی و فرهنگ غنی خود پایبند بوده‌اند، تصریح کرد: ‌حفظ سنت‌ها و سبک اسلامی ضروری است، تا زمانی‌که خانواده برای ترویج سبک زندگی اسلامی پای کار نیاید، نمی‌توان بحث حجاب و عفت را پیش برد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در بسیاری از مناطق کردستان بحث سبک زندگی و سنت‌‌های اصلی حفظ شده است، عنوان کرد: قرارگاه تحکیم خانواده زیر نظر شورای فرهنگ عمومی بوده و باید با ایده و برنامه‌های مختلف در توسعه زیست عفیفانه و تحکیم خانواده تلاش کند.

رشیدی‌پور گفت: خانواده‌ها باید موضوع زیست‌ عفیفانه را در میان فرزندان خود ترویج دهند چراکه خانواده‌هایی که تحکیم دارند سبک زندگی آنها موفق‌تر است. در این راستا تمامی دستگاه‌های متولی با ایده و برنامه در جلسات حضور بیابند.

افزایش تمایل به فرزندآوری و کاهش نرخ طلاق

زینب زاله، نیز در این جلسه اظهار داشت: افزایش تمایل به فرزند آوری، کاهش نرخ طلاق، افزایش رضایت نسبی افراد از تشکیل خانواده، کاهش سقط غیرقانونی جنین، افزایش به تمایل به پوشاک، افزایش شاخص دسترسی پوشاک عفیفانه استان کردستان و افزایش به حجاب و ارزش پوشاک اسلامی جزو برنامه‌های قرارگاه خانواده و تحکیم خانواده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه استانی در هر جلسه یک محور را بررسی می‌کند، افزود: موضوع جمعیت با چالش تک فرزندی و کم فرزندی مواجه است، به ازای هر چهار پیرزن و پیرمرد در جامعه یک فرزند وجود دارد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان بیان کرد: نگرش خانواده نسبت به خانواده و بنیان حفظ خانواده باید حفظ و گسترش داده شد، جریان جمعیت به عنوان کنش اجتماعی باید نقش پدر و مادر، فرزند، را به صورت جدی نگاه کنیم.

وی بیان کرد: متأسفانه در این شرایط بسیاری از زوج‌های جوان حاضر به افزایش جمعیت نیستند، در این شرایط خانواده‌هایی تربیت و پرورش می‌یابند که فرزند از لذت داشتن عمو، خاله، عمه و دایی محروم می‌شوند و باب زندگی سنتی به افسانه تبدیل خواهد شد.

زاله با تأکید بر اینکه بحث جمعیت و خانواده را حکومتی نکنیم، بیان کرد: خانواده‌ها فرزندان تنهایی را برای جامعه آینده به یادگار خواهند گذاشت که بدون پشتیبان و تنها خواهند بود، لذا تغییر نگرش‌ها و ذهن‌های افراد بسیار مهم است و دولت نیز باید به تمامی مشوق‌های خود در گسترش جوانی جمعیت عمل کند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به ابعاد فرهنگی عنوان کرد: باید خانواده‌ها را متقاعد کرد که افزایش جمعیت برای دولت و کشور نیست، بلکه برای استحکام خود خانواده‌ها است.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • برگردید تا غرق نشوید
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد
  • صدای شکسته شدن استخوان به گوش می‌رسد | ما می‌دانستیم سفره مردم کوچک شده!
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد