Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اظهار کرد: کشور در مرحله گذشته با شرایط پیچیده ناشی از جنگ‌های داخلی و خارجی، انحلال ارتش، تحمیل اشغالگری بر کشور، حضور نیروهای خارجی، مداخلات خارجی، شکل‌گیری گروه‌های مسلح، استفاده از خاک عراق برای اقدامات مسلحانه علیه اهداف و کشورها و قدرت‌های خارج از اراده و اختیارات دولت عراق روبه‌رو بود در عین حال کشور از فعالیت‌های خرابکارانه، اقدامات تروریستی به خصوص اقدامات القاعده و داعش و اشغالگری آنها و تصرف مساحت‌های گسترده‌ای از خاک عراق رنج برد، البته نیروهای مسلح ما در تمام صفوف ارتش، پلیس، نیروهای حشد شعبی، عشایر، پیشمرگ و داوطلبان و با حمایت نیروهای ائتلاف و کشورهای دوست و هم‌جوار بر آنها فائق آمد و تمام این مسائل واقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی عراق را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر عراق افزود، این واقعیت، رویکردها، حضورها و آثاری غیرقابل کنترل را به همراه داشت که امروز می‌طلبد بعد از آزادی بزرگ و پیروزی عظیم که علیه داعش محقق شد و بعد از وجود شاخص‌های بسیار که به آمادگی، جایگاه، قدرت و کنترل دولت بر کل خاک خود و تحقق استقلال و حاکمتیش دلالت دارند و تمام مظاهر پراکنده غیرقانونی و حاکمیتی برچیده شده‌اند به آنها توجه شود.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این راستا تاکید کرد، هرگونه نیروی خارجی از اقدام و تحرکی در داخل خاک عراق بدون اجازه و توافق دولت عراق منع می‌شود.

وی تاکید کرد، هر دولتی از منطقه یا خارج آن از حضور در خاک عراق و انجام فعالیت‌هایی علیه نیروی دیگر یا کشور مجاور دیگر یا هرگونه حضور نظامی خارجی در خاک عراق و خارج از آن بدون توافق با دولت منع می‌شود.

عبدالمهدی افزود، همچنین فعالیت هر نیروی مسلح عراقی و غیرعراقی در خارج از چارچوب نیروهای مسلح عراق یا خارج از دستور و نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ممنوع است.

نخست وزیر عراق در عین حال تاکید کرد، هر نیروی مسلحی که در چارچوب نیروهای مسلح عراق یا تحت امر فرمانده کل فعالیت می‌کند نباید اقدام، عملیات یا ذخیره نظامی یا صنعتی در خارج از اطلاع، مدیریت و کنترل و نظارت نیروهای مسلح عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح داشته باشد.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیجیان وطن همواره آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد مالدار صبح امروز سه شنبه در بازدید و تبریک عیدنوروز و میلاد امام حسن مجتبی (ع)، که به همراه مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش در محل پایگاه‌های رزمی و عملیاتی زیر مجموعه سپاه این شهرستان انجام شد، گفت: نیروهای سخت کوش و پرتلاش و خدمتگزار سپاه در تمام رده‌ها آماده جانفشانی در راه اسلام، انقلاب و رهبری بوده و در عرصه خدمت رسانی به مردم و صیانت از مرزهای میهن و تأمین امنیت مقتدرانه در صحنه حضوری فعال و تأثیرگذار دارند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح در شهرستان خاش و از جمله بسیجیان دلاور و پاسداران وطن آماده خدمت رسانی شایسته به مردم و مهمانان نوروزی هستند.

وی اظهار کرد: ولایت مداری، اخلاص، تدین، مردمیاری و حضور همیشگی و حماسی در صحنه‌های مختلف نظام اسلامی از ویژگی‌های شاخص بسیجیان و پاسداران وطن در این شهرستان به شمار می‌رود.

مالدار اضافه کرد: بسیجیان و پاسداران وطن در شهرستان خاش در مقوله‌های محرومیت زدایی و سازندگی نیز نقش چشمگیری بر عهده دارند که شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش نیز در این دیدار و بازدید، گفت: نیروهای مسلح و دلاورمردان بسیجی و عزیزان ما در سپاه شهرستان همواره کانون و محور وحدت، اخوت، برادری، الفت، صمیمیت و تکریم انسانی بوده و از نگاه اخلاقی نیز الگو هستند.

کد خبر 6062685

دیگر خبرها

  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • ۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • بسیجیان وطن همواره آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند