Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:47:03 GMT

ایران واقعی متفاوت از ادعاهای غرب است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۵۰۹۰

ایران واقعی متفاوت از ادعاهای غرب است

المر در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایران دیدارهای متعددی با شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای داشتم و از بسیاری از چیزهایی که در این کشور دیدیم غافلگیر شدم؛ زیرا ایران واقعی را دیدیم و نه ایرانی که غرب می‌خواهد به جهان معرفی کند.

**تصویر پلیسی و امنیتی ساختگی از ایران

وی افزود: غرب به دنبال این است که ایران را یک کشور امنیتی و پلیسی و نظامی معرفی کند که دولت آن فقط با سلاح با مردم تعامل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ایران در صنعت نظامی و سلاح قدرتمند است و این مساله ما را خوشحال می‌کند.

المر ادامه داد: همانطور که ایران در حوزه پزشکی پیشرفت کرده است و مراکز سرگرمی و گردشگری زیادی دارد و مشاهده رستوران‌ها و زیارتگاه‌های دینی و مراکز تربیتی و سرگرمی در ایران شگفت انگیز است زیرا پیش از سفر به ایران از جامعه آن بی خبر بودم.

وی تصریح کرد: اقلیت‌های دینی ایران مراسم مذهبی و دینی خود را با آزادی کامل انجام می‌دهند حال آنکه این وضعیت در بسیاری از کشورهای عربی مشهود نیست به ویژه در عربستان سعودی که وجود کلیساها در آن ممنوع است و این بر خلاف مبانی اساسی هر تمدنی است که بر آزادی بنا نهاده شده و مهم‌ترین آن آزادی عقیده است.

المر با بیان اینکه غرب تمدن مشرق زمین را نشانه رفته است، گفت: هدف اساسی از ورود به سوریه و نابود کردن آن این بود که نشانه‌های تمدن کهن آن را از بین ببرند همانگونه که تدمر، یکی از مهم‌ترین آثار باستانی سوریه را نابود کردند.

**تلاش برای آشنایی مردم مشرق عربی با ایرانیان

مدیر اتحاد المشرقی در ادامه اظهار داشت: ما در تلاش برای تقویت همکاری و فعالیت با ایران هستیم تا بیشتر با مسیحیان این کشور آشنا شویم و در ایران با سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران دیدار و در گفتگو با او از وضعیت شهروندان مسیحی ایرانی که در سایه دولت ایران زندگی می‌کنند، مطلع شدم. ایران از تنوع طایفه‌ای و مذهبی و نژادی برخوردار است و دولت ایران با وجود نژادها و ادیان مختلف مراقب همه فرزندان خود می‌باشد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به وضعیت اسفبار مسیحیان در سوریه و عراق اشاره کرده و گفت: در سوریه شاهد بودیم که چه بر سر مسیحیان آمد و مناطق مسیحی نشین چگونه نابود و مسیحیان تبعید شدند و کلیساها چگونه همانند مساجد مورد هدف قرار گرفتند و نابود شدند. علاوه بر این حضور ما در عراق ضروری بود زیرا بعد از حمله آمریکا به عراق، تعداد بسیار زیادی از مسیحیان از این کشور مهاجرت کردند. در لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، اردن و مصر حضور داریم و با قبطیان مصر در ارتباط هستیم که عدد آنها تقریباً ۱۳ میلیون نفر می‌باشد. اما حضور ما در ایران رسمی نیست زیرا نیازی برای این کار ندیدیم.

المر اظهار داشت: ما معتقدیم سیاست غربی مبتنی بر نابودی شرق است و نتیجه این سیاست‌ها را در عراق، لیبی و در یمن دیدیم و می‌دانیم در فلسطین چه اتفاقی افتاد و چگونه خاک فلسطین از دست رفت و اکنون کل آرمان فلسطین با معامله قرن که توسط ترامپ مطرح شده در حال از دست رفتن است.

وی تاکید کرد: در این شرایط حفظ تمدن مشرق زمین به عنوان خاستگاه تمدن یک ضرورت است و این هدف با همکاری و همفکری کشورهای منطقه میسر خواهد شد.

اتحادیه مشرقی در سال ۲۰۱۲ در لبنان تأسیس شد و اسم آن برگرفته از کلمه شرق است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، «جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش قصدی برای انتقال به سوریه ندارد.

در بیانیه سخنگوی جنبش حماس آمده است: با تشکر از آن دسته از کشورهای عربی که آغوش خود را برای ملت ما باز کرده‌اند و حامی مساله فلسطین هستند، باید بگوییم آنچه را روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ از سوی روزنامه لبنانی «اللوا» پیرامون درخواست جنبش حماس برای انتقال به سوریه منتشر شد رد می‌کنیم.

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس در ادامه این بیانیه تصریح کرد: جنبش حماس نه از کشور برادر سوریه و نه از دیگر کشورها چنین درخواستی را نداشته است.

کد خبر 6087904

دیگر خبرها

  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • جنگ نرم در غرب مخرب‌تر از نبرد سخت فلسطین و اسرائیل است
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق