Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- برخی از واحد‌های طلافروشی از بی اطلاعی مشتریان سوء استفاده کرده و برای کسب سود بیشتر دست به ترفند‌هایی می‌زنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، از سال‌های گذشته تمایل به خرید و فروش سکه بین مردم وجود داشته و مردم برای کادو دادن یا حفظ سرمایه خود اقدام به خرید سکه می‌کردند تا در زمانی که نیاز به پول نقد داشتند با فروش آن به توانند نیاز خود را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سکه‌های طلایی که در بازار به صورت استاندارد عرضه می‌شود و مورد تایید بانک مرکزی است دارای پلمب و وکیوم شده هستند.

وکیوم داشتن سکه‌ها یکی از اصلی‌ترین ملاک‌ها برای اصل بودن سکه به شمار می‌رود برخی اوقات برای افراد هزینه زا می‌شود.

این موضوع زمانی رخ می‌دهد که افراد برای کوچک کردن بسته بندی وکیوم‌ها چهار گوشه آن را بدون آسیب زدن به پلمب سکه کوتاه می‌کنند تا برای جابجایی راحت‌تر باشند، اما هنگام فروش این موضوع موجب می‌شود تا برخی از طلافروشان به همین بهانه  حداقل حدود ۱۰۰ هزار تومان از قیمت سکه کم می‌کنند در حالی که هیچ خدشه‌ای به پلمب و اصالت سکه وارد نشده است.

محمد کشتی آرای رییس کمیسیون تخصصی طلا در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره اینکه آیا طلافروشان اجازه کسر از قیمت سکه به دلیل ذکر شده را دارند یا خیر اظهار کرد: این مسائل من درآوردی از سوی برخی واحد‌ها است که برای ارزان خریدن صورت می‌گیرد.

وی افزود: البته در بسته بندی برخی از سکه ها، چهار گوشه وکیوم شده مهر برجسته زده می‌شود تا مانع از تقلب شوند و در صورت قیچی شدن قطعا از قیمت آن کاسته می‌شود.

رییس کمیسیون تخصصی طلا خاطرنشان کرد: اما این موضوع درباره سکه‌های وکیوم شده فاقد این شرایط صدق نمی‌کنند و واحد‌های صنفی به هیچ عنوان اجازه کم کردن از قیمت را ندارند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سکه طلا قیمت فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش ترفند برای پخت یه جوجه کباب اعلاء

جوجه کباب از تکه‌های مرغ که معمولاً ران یا سینه مرغ هستند، تهیه می‌شود. این تکه‌ها را به دلخواه با زعفران، پیاز، سیر، آبلیمو، ماست و ادویه‌های مختلف مزه دار می‌کنند و سپس کباب می‌کنند. جوجه کباب را می‌توان به صورت کبابی روی منقل، در فر یا حتی در تابه تهیه کرد.

۶ ترفند برای پخت جوجه کباب آبدار

به گزارش دلگرم، برای اینکه جوجه کبابی شما طعم و مزه فوق‌العاده‌ای داشته باشد و در عین حال آبدار و لذیذ باشد، می‌توانید از ترفندهای زیر استفاده کنید:

1. مرغ باکیفیت انتخاب کنید: اولین قدم برای پخت جوجه کباب آبدار، انتخاب مرغ باکیفیت است. مرغی که تازه باشد و چربی متعادلی داشته باشد، طعمی بهتر و پختی یکنواخت‌تر خواهد داشت.

2. مرغ را به اندازه مناسب خرد کنید: تکه‌های مرغ نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشند. اگر تکه‌ها خیلی بزرگ باشند، ممکن است مغزشان نپزد و اگر خیلی کوچک باشند، ممکن است خشک شوند.

3. مرغ را مزه دار کنید: مزه دار کردن مرغ قبل از پخت، به طعم و عطر جوجه کباب شما می‌افزاید. می‌توانید از زعفران، پیاز، سیر، آبلیمو، ماست و ادویه‌های مختلف مانند نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا، پودر زنجبیل و ... برای مزه دار کردن مرغ استفاده کنید.

4. از مواد اسیدی استفاده کنید: مواد اسیدی مانند آبلیمو، ماست و سرکه می‌توانند به نرم شدن گوشت مرغ کمک کنند.

5. مرغ را قبل از پخت در یخچال بگذارید: اگر زمان دارید، مرغ را به مدت چند ساعت یا حتی یک شب در یخچال بگذارید. این کار باعث می‌شود که طعم مواد مرینیت به خورد مرغ برود و جوجه کباب شما طعم بهتری داشته باشد.

6. مرغ را با حرارت ملایم بپزید: برای پخت جوجه کباب، از حرارت ملایم استفاده کنید. حرارت زیاد باعث می‌شود که مرغ از بیرون بسوزد و از داخل نپزد.

نکات تکمیلی جهت پخت جوجه کباب:

می‌توانید برای طعم دهی بیشتر به جوجه کباب، از زعفران دم کرده، رنده پوست لیمو، پودر سیر و ... استفاده کنید.

اگر می‌خواهید جوجه کباب شما تردتر شود، می‌توانید قبل از پخت، تکه‌های مرغ را در آرد سوخاری یا پودر نان بغلتانید.

جوجه کباب را می‌توانید با نان، برنج، سبزیجات کبابی و ... سرو کنید.

با رعایت این ترفندها، می‌توانید جوجه کبابی آبدار و لذیذی تهیه کنید که مورد پسند همه باشد.

جوجه کباب به عنوان یک غذای اصیل ایرانی، در بسیاری از کشورهای جهان نیز شناخته شده و طرفداران زیادی دارد. این غذا در کشورهای مختلف با نام‌ها و روش‌های پخت متفاوتی به مردم ارائه می‌شود.

جالب است بدانید که در سال 1402، جوجه کباب ایرانی در رتبه اول "100 غذای برتر مرغی جهان" در سایت https://www.tasteatlas.com/ قرار گرفت.

این موضوع نشان دهنده‌ی کیفیت و طعم بی‌نظیر جوجه کباب ایرانی است که آن را به یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان تبدیل کرده است

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دین‌محمدی: استقلال باید تمرکز بیشتری داشته باشد
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • در ژیمناستیک ایران طلسم‌شکنی کردم/ نیاز به حمایت بیشتری داریم
  • موج افزایش قیمت دلار فروکش کرد؟
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟
  • شش ترفند برای پخت یه جوجه کباب اعلاء
  • آمریکا: «مستشاران نظامی» بیشتری به اوکراین اعزام می‌کنیم
  • ترفند از بین بردن کف روی آب گوشت در حال پخت | گوشت را با آب سرد بپزیم یا گرم ؟