Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:27:39 GMT

فرصتی برای آبادانی فارس یا تهدیدی برای گروه محدود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۵۲۳۸

فرصتی برای آبادانی فارس یا تهدیدی برای گروه محدود

در این مطلب به قلم محمد زارع آمده است: از ابتدای انقلاب تاکنون، دکتر عنایت اله رحیمی، شانزدهمین استاندار فارس و ششمین استاندار بومی استان است؛ یعنی، یک نیازمندی بومی که پس از انقلاب، هر هفت سال یک بار، محقق شده است.
پس از حضور وی در این جایگاه و شروع تعاملات مناسب و متناسب با ظرفیت‌های استان، برای برنامه ریزی و ایجاد تحول در سطح کلان و میانی مدیران استان، تغییراتی را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تغییرات که بجا، بحق و لازم بود، باعث شد تا منافع و مواضعِ بخشیِ یک گروه معلوم ومحدود به خطر افتد!
این گروه، به دلیل به خطر افتادن منافع شخصی و آسیب پذیرشدن خُرده جریان‌های زیرزمینی آنان، در اتاق فکر خود، چنان برآنان سخت گذشت که در واکنش به این تصمیمات مدیریتی، در سطح استان، نابخردانه و عصبانی، شروع به غوغاسالاری و تشویش اذهان عمومی نمودند تا فشار اجتماعی بر مدیریت کلان و اجرایی استان، بیش‌تر و سخت‌تر شود.
هدف از چنین تصمیم نپخته و عجولانه، این بود تا با تحت فشار قرار دادن استاندار و منفعل کردن ایشان، مسیرِ جریان صحیح حرکت مدیریت کلان را به نفع خود، تغییر دهند. اما باوجود این همه شگرد کور و شو بازی‌های تکراری، نخ نما و تجربه شده در گذشته، آقای استاندار، در کمال تجربه و پختگی، نقش کلان و کامل خود را به خوبی نشان داد و به دور از همه این هیاهوهای محدود و معلوم، برنامه‌هایش را اجرا و ادامه می‌دهد.
اما، آنچه از نظر اجتماعی و سیاسی بر دلسوزان و فعالان عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی استان واجب است، ایستادن و حمایت کردن از برنامه‌ها و مدیریت صحیح و منطقی دکتر رحیمی، به عنوان شخص اول اجرایی این استان است.
در مقابل، آنچه هم بر استاندار متخصص و بومی این استان واجب است، تداوم شجاعت، صداقت، نشان دادن حریت و شفافیت اجرایی خویش برای آبادانی این استان پهناور و چهارفصل است؛ چون این فرصت بومی و طلایی، بدون شک، به افرادفرصت طلب، اجازه رشد نخواهد داد و با شناسایی چهره‌های جوان، جسور، جهادی و جایگزین کردن آنان به جای مدیران ناکارآمد، سرآغاز تغییر و تحول را رقم خواهند زد.
‌منبع: روزنامه تماشا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، داود قاسم زاده معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع انسانی حفاظت محیط زیست استان در بازدید از پروژه‌های عمرانی در حال ساخت و تجهیز گفت: همسو با منویات مقام معظم رهبری در مسیر بالندگی رشد و توسعه کشور با آغاز فصل کار و در ادامه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازندگی دولت مردمی با محوریت توسعه سطح هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت استان، نوسازی پاسگاه‌های محیط بانی و ادارات محیط زیست شامل (ایزوگام، نقاشی، تعویض درب و پنجره‌ها و....)، تأمین تجهیزات خودرویی و موتوری، خریداری لوازم تکمیلی - تخصصی برای پایش و عملیات‌ها در مناطق شامل (البسه، دوربین، پهپادهای جدید و.... در کمترین زمان ممکن به صورت تجمیعی در دستور کار داریم.

وی ضمن تاکید بر تقویت شیوه‌های نظارتی طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی ذکر شده، انجام مهندسی ارزش برای طرح‌های عمرانی را لازم دانسته و ادامه داد: سال قبل با تخصیص اعتبارات مناسب بخش اول طرح‌های عمرانی و تجهیزاتی محیط زیست را تأمین کردیم امسال نیز ضمن تداوم این روند بخش زیادی از این طرح‌های عمرانی از جمله احیا ساختمان برخی پاسگاه‌های غیر فعال را با پایش و مهندسی ارزش، تعیین تکلیف خواهیم کرد.

قاسم زاده با اشاره به وسعت مناطق طبیعی تحت مدیریت آذربایجان شرقی و کمبود نیرو بویژه در حوزه محیط بانی تاکید کرد: با یک گام اساسی جدید در مسیر احیا این پاسگاه‌ها و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز به طور جدی پیگیر هستیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع انسانی حفاظت محیط زیست استان با قدردانی از همکاری‌های علاقمندانه مجموعه تلاشگر و دوستدار محیط زیست سازمان مدیریت برنامه ریزی استان به جهت تأمین اعتبارات لازم فاز دوم عملیات اجرای این پروژه‌ها را در حال حاضر دو میلیارد ریال ذکر کرد.

کد خبر 6082359

دیگر خبرها

  • شرکت ۳۵۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس
  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • اجرای بازی محلی تپه چو در روستای لزور فیروزکوه + فیلم
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • سند تحقق شعار سال تا یک ماه آینده تدوین شود
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری