Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@12:26:45 GMT

جزئیات طرح تفکیک سنجش از پذیرش دانشجو

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۵۲۴۶

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ویژگی های طرح تفکیک سنجش از پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها را که از سوی مرکز پژوهش های مجلس تهیه شده، تشریح کرد.

به گزارش مهر، دکتر ابراهیم خدایی درباره طرح مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره کنکور و نحوه پذیرش دانشجو گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش یک نگاه کلان به حوزه سنجش و پذیرش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیرو جلسه ای که در دفتر ریاست مجلس چندی پیش برگزار شد مرکز پژوهش ها ی مجلس موظف شد که با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه ها، وزارت علوم و وزارت بهداشت طرح جامعی برای حوزه سنجش و پذیرش دانشجو تهیه کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته که نسخه اولیه گزارش مرکز پژوهش ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات فناوری مجلس قرائت شد بخش مربوط به دوره های تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکتری طرح شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد که مرکز پژوهش‌های مجلس در یک بازه زمانی دیگر چنین طرحی را برای دوره کارشناسی تهیه کند.

خدایی درباره ویژگی های این گزارش گفت: این گزارش مخالفی نداشت و همان مباحثی بود که ما نیز به دنبال آن هستیم اما اینکه این طرح نهایی شود و در نهایت به تصویب مجلس برسد و قانون شود زمان مشخصی ندارد و پروسه زمانی طولانی دارد.

وی یادآور شد: بر اساس این گزارش ما می خواهیم سنجش از پذیرش دانشجو جدا شود. آزمون ها در طول سال تکرار شوند، به نتایج آزمون ها اعتبار داده شود و همچنین نقطه برش ها در آزمون با یک سازوکار مرتبی انتخاب شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: ضمن اینکه در این گزارش هم تاکید شد که باید اختیارات بیشتری در بحث پذیرش به دانشگاه ها داده شود و در مقابل پاسخگویی و مسئولیت آنها نیز بیشتر شود.

وی تاکید کرد: اولویت روش های اصلاح فرآیند سنجش و پذیرش دانشجو نیز از دوره های تحصیلات تکمیلی آغاز می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جزئیات طرح تفکیک سنجش پذیرش دانشجو محمد مرسی حادثه چرنوبیل شیرمحمدعلی میشل پلاتینی فرودگاه امام خمینی ترمینال سلام اس 400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پیشوا با شاخص ۱۱۱، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۲، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۰۱، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۰۲ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۵۲، پارک رازی با شاخص ۶۳، پاسداران با شاخص ۹۵، پاکدشت با شاخص ۹۹، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۹، دانشگاه تهران با شاخص ۶۷، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۵، ژئوفیزیک با شاخص ۶۸، سرخه‌حصار با شاخص ۵۹، سلامت با شاخص ۸۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های ۹۱، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۱، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۷۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۷، علم و صنعت با شاخص ۵۲، قرچک با شاخص ۷۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۹، ملارد با شاخص ۵۳، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۱، ورامین با شاخص ۸۲ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۸ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۴۱، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۷، امام خمینی با شاخص ۴۶، پردیس با شاخص ۲۹، پونک با شاخص ۴۱، چشمه با شاخص ۳۶، دماوند با شاخص ۲۲، رباط‌کریم با شاخص ۳۶، قدس با شاخص ۳۴، لواسانات با شاخص ۲۹ در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747756

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم