Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی به شعار حمایت از تولید اشاره کرد و گفت: ‌‌هیچ جای دنیا برای رونق تولید تسهیلات با سود ۲۰ درصد پرداخت نمی‌شود‌. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمد عزیزی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در هیچ جای دنیا برای رونق تولید تسهیلات با سود 20 درصد پرداخت نمی‌شود زیرا سرمایه‌گذار و تولیدکننده هر اقدامی انجام دهد نمی‌تواند این سود را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تفویض اختیار به استان‌ها اشاره کرد و افزود: گفته شد در استان‌ها اختیارات بیشتر می‌شود ولی اقدامی انجام نشد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما 14 هزار قانون داریم که بیش از نصف آن اضافه است، ابراز داشت: ما در حال حاضر نیازی به قانون جدید نداریم و باید قانون‌زدایی کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: هیچ خلاء قانونی در ارتباط با تولید و اقتصاد کشور نباید داشته باشیم‌‌‌وزیر دادگستری‌: تمام درها باید پیش روی تولیدکنندگان باز باشدیزد | دادگستری یزد تمام توان خود را برای رفع مشکل تولید کنندگان به کار می‌گیرد

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان نیز در این جلسه متاسفانه در حال حاضر آستانه تحمل اقتصادی مردم به صفر رسیده است، و قبل از این آستانه تحمل مردم بالا بود.

احمد بیگدلی افزود: طی سال‌های 84 تا 92 دلار 3 برابر افزایش یافت، اما دولت قبل آستانه تحمل اقتصادی مردم را بالا برده بود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی به تفویض اختیارات به ادارات کل،  استانداران و مدیران کل تاکید کرد و اظهار داشت: در مورد پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و مقاومتی اگر تفویض اختیار انجام شود وظیفه هیئت دولت کمتر شده و بیشتر می‌توان به مسائل کلان رسیدگی کرد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که قیمت حامل‌های انرژی واقعی نشود و تا زمانی که آزاد سازی قیمت‌ها صورت نگیرد مشکلات همچنان پابرجاست.

نماینده مردم زنجان و طارم نیز در این جلسه به رویکرد جدید کشور که باور بخش خصوصی است اشاره و اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف بزرگ تولید در توسعه حرف اول را می زند و باید زیر ساخت ها با جدیت دنبال شود و اگر باور این است، باید زیر ساخت های استان با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

به گفته علی وقف‌چی دو خطه کردن و خطوط ریلی استان چالش بزرگی است و زنجان تنها مرکز استانی است که پرواز هوایی ندارد، از طرف دیگر در ارتباطات زمینی نیز با 200 تا 300 کیلومتر راه می‌توان مسیر شمال غرب را کاهش داد که این پروژه از سال 82 به صورت ضعیف عمل کرده و پیشرفت چندانی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه زنجان تنها استانی است که سد ذخیره‌ای ندارد، گفت: در بحث تخصیص 100 میلیون متر مکعب آب، زنجان نیازمند کمک مسئولان است و سد مشمپا نیز که برای آب شرب و صنعت هدف‌گذاری شده با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

وقف‌چی با اشاره به تولید سرانه 12 تن محصول کشاورزی طارم، اظهار داشت: در هیچ نقطه کشور چنین ظرفیتی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: برای 3 هزار هکتار از اراضی شیبدار بیشتر از 100 میلیارد تومان در نظر گرفته شد اما استانداران قبل مانع اختصاص آن شده و ضربه بزرگی به استان وارد کردند.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود نیز در این جلسه اظهار داشت: ضرب آهنگ آنچه که دشمن برای ما ایجاد کرده و آنچه که در جریان هست با ضرب آهنگ‌ حرکت اقتصادی ما ناهمخوان است ما نیازمند مسیرهایی برای تحول هستیم و فرمانده اقتصاد مقاومتی دولت است و باید تحولی ایجاد کند.

وی با اشاره به ضریب برگشت کمتر از 40 درصدی درآمد در استان، عنوان کرد: با این که استانی هستیم که درامد دارد اما جز محروم‌‌ترین‌ها هستیم و به این شکل خواهیم ماند ما با این که باید میزان بیشتری اعتبار به استان بگیریم اما در حال جذب ذره ذره اعتبار هستیم.

خاتمی به راه‌های استان که مسیر ترانزیت است اشاره و ابراز داشت: برای پیشرفت امور نباید بودجه دهی همانند گذشته سنتی باشد، مالیات سنتی باشد و با هر افزایش سرمایه سازمان برنامه و بودجه مالیات بیشتری را اخذ کند.

به گفته وی با چنین وضع موجود نمی‌توان اقتصاد مقاومتی داشت، یکی از پیشران‌های اقتصاد کشور در چند سال اخیر بخش معدن است با چنین ابزارها و امکانات موجود بهره‌برداری از معادن به حداقل رسیده است.

خاتمی به تسهیلات اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در مرحله‌ای پرداخت شد و اشتیاقی بین مردم ایجاد کرد اما حال حاضر با بهانه ارزیابی سامانه متوقف شده است، در این سامانه رویکرد رفتن اشتغال از بخش دولتی به خصوصی بود که در همان ابتدا دچار مشکل شدیم.

انتهای پیام/ش

R41375/P/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲

تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۴۰۱، ۲۴.۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۶۴۶۰.۳ هزار میلیارد ریال می‌باشد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱۱۱۹۳.۱ هزار میلیارد ریال (معادل ۲۴.۷ درصد) افزایش داشته است. از کل تسهیلات پرداختی، مبلغ ۴۶۱۲۲.۰ هزار میلیارد ریال معادل ۸۱.۷ درصد به صاحبان کسب و کار (حقوقی و غیرحقوقی) و ۱۰۳۳۸.۴ هزار میلیارد ریال معادل ۱۸.۳ درصد به مصرف کنندگان نهایی (خانوار) تعلق گرفته است.

بر این اساس، تسهیلات پرداختی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۴۴۸۵.۳ هزار میلیارد ریال بوده است که با در نظر گرفتن تعدیلات صورت پذیرفته توسط شبکه بانکی به مبلغ ۴۵۲۶۷.۲ هزار میلیارد ریال، افزایش داشته است.

در این گزارش، جدول یک بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۵۲۴۴.۶ هزار میلیارد ریال معادل ۷۶.۴ درصد کل تسهیلات پرداختی به صاحبان کسب و کار است. همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب خرید کالای شخصی توسط مصرف کننده نهایی (خانوار) مبلغ ۴۳۱۵.۷ هزار میلیارد ریال معادل ۴۱.۷ درصد از کل تسهیلات پرداختی به مصرف کنندگان نهایی (خانوار) است.

سهم تسهیلات پرداختی جهت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ معادل ۱۳۷۲۸.۸ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص ۳۹.۰ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش کلیه بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۳۵۲۴۴.۶ هزار میلیارد ریال) است. ملاحظه می‌شود از ۱۶۷۴۳.۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۲.۰ درصد آن (مبلغ ۱۳۷۲۸.۸ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال ۱۴۰۲ است.

تسهیلات خرد (کمتر از ۳۰۰۰ میلیون ریال)

از کل تسهیلات پرداختی در دوره یاد شده، مبلغ ۱۳۱۵۰.۹ هزار میلیارد ریال معادل ۲۳.۳ درصد به صورت تسهیلات خرد اعطا شده است. همچنین مبلغ ۱۰۳۲.۹ هزار میلیارد ریال نیز در قالب کارت‌های اعتباری انجام پذیرفته است، که با احتساب این مبلغ، کل تسهیلات پرداختی خرد (کمتر از سه میلیارد ریال) به مبلغ ۱۴۱۸۳.۸ هزار میلیارد ریال معادل ۲۴.۷ درصد کل تسهیلات پرداختی را شامل می‌شود.

شایان ذکر است با توجه به اینکه تسهیلات پرداختی در قالب کارت‌های اعتباری نیز در بخش خانوار پرداخت شده است، با این اوصاف سهم بخش خانوار از ۱۸.۳ درصد در جدول -۱، به ۱۹.۸ درصد کل تسهیلات پرداختی افزایش می‌یابد.

شایان ذکر است که همچنان باید در تداوم مسیر جاری، ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تأمین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم در تأمین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

دیگر خبرها

  • خزعلی: رمز رونق تولید "مشارکت همگانی" است
  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲