Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@17:25:01 GMT

سمنان همچنان آمایش سرزمینی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۵۲۸۷

سمنان همچنان آمایش سرزمینی ندارد

رییس شورای اسلامی شهرستان سمنان گفت: سمنان همچنان آمایش سرزمینی ندارد به همین دلیل تکلیف روشنی برای پذیرایی از گردشگران در استان نداریم و همین عوامل باعث دوری و ترس گردشگران می‌شود.

محمد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درحاشیه نخستین اجلاس روسای کمیسیون‌های گردشگری شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در اصفهان، اظهار کرد: با نقش‌آفرینی کمیسیون فرهنگی استانداری و سازمان میراث فرهنگی می‌توان امیدوار بود که کمیسیون‌های گردشگری شوراهای شهر موفق خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری در رابطه با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری باید از شورای عالی استان‌ها آغاز شود، افزود: تاثیر سیاست بر اقتصاد در کشورهای اروپایی پایین‌تر از دو درصد است اما در ایران شاهد تاثیر بالای هفتاد درصد این امر هستیم؛ دولت باید جنبه نظارتی داشته و اختیارات خود را به بخش‌های خصوصی واگذار کند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان تصریح کرد: سمنان با وجود آنکه استان دو رییس جمهور بوده، همچنان آمایش سرزمینی ندارد به همین دلیل تکلیف روشنی برای پذیرایی از گردشگران در استان نداریم و همین عوامل باعث دوری و ترس گردشگران می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی باید نگاه خود را به بافت ناکارآمد میانی و بافت تاریخی شهرها اصلاح کند؛ در حالی که نه خود این بافت را مدیریت می‌کند نه به شهرداری‌ها اجازه ورود می‌دهد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر شهرداری سمنان کمیسیون گردشگری شورای شهر گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر آرامگاه حافظ

شهرام زند وکیلی سرپرست مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه در شیراز با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه فرهنگی تاریخی، حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر مقبره شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی که با واکنش برخی کاربران مواجه شد، اظهار کرد: به منظور حفظ کرامت انسانی بازدیدکنندگان از مقبره لسان‌الغیب به‌ویژه نونهالان ایران اسلامی، نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد.

او با بیان اینکه برخورد مناسب متولیان و مراقبان آثار، اهمیت بسزایی در توسعه صنعت گردشگری دارد، تأکید کرد: چنانچه نحوه برخورد با مسافران و گردشگران متناسب با اصول رفتاری در حوزه گردشگری باشد به طور حتم عاملی برای سفر دوباره گردشگران به مقصد سفر خواهد بود.

ثابت اقلیدی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس هم یادآور شد: هر ساله آرامگاه حافظ با استقبال بی‌نظیری از سوی گردشگران داخلی و خارجی مواجه شده، به‌گونه‌ای که این مجموعه همواره در صدر مکان‌های پُربازدید گردشگری استان و کشور قرار دارد.

استان پهناور فارس و شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام و سرزمین ادب و هنر، میزبانی از هم‌وطنان را افتخار خود می‌داند و به گفته خواجه راز حافظ شیرازی:

رواق منظر چشم من آشیانه توست***کرم نما و فرودآ که خانه، خانه توست

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز
  • ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های حافظیه به یک کودک
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر آرامگاه حافظ
  • نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد