Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی نوروزپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال ۱۲۷ میلیون ریال زکات فطره در بخش بی ارجمند جمع آوری شد که نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد افزایش داشت.
وی اضافه کرد: ۱۶ میلیون و ۷۵۴ هزار ریال کفاره و یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال سهم سادات نیز جمع آوری شد.
وی با اشاره به اینکه رویکرد مسجد محوری در کمیته امداد به صورت جدی دنبال می‌شود افزود: با محوریت امام جماعت و با نظارت اعضای شورای زکات مبالغ جمع آوری و برای نیازمندان همان محل هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوروزپور تصریح کرد: کمک‌های مردمی به مبلغ یک میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال جمع آوری و درهفته اکرام و اطعام کالاهایی مانند برنج، روغن، قند، حبوبات، رب و ماکارونی، بین نیازمندان توزیع شد.

وی یا اشاره به ظرفیت‌های فراوان دربخش بی ارجمند افزود: استفاده از ظرفیت‌های مختلف جامعه از جمله هیأت امناهای مساجد برای شناسایی محرومان محلات یکی از اولویت‌های کمیته امداد است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بی ارجمند با اشاره به ضرورت آموزش مددجویان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره شغلی از برنامه‌های این نهاد حمایتی در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار آسیب پذیر است.
۸۰۹ خانوار با جمعیت افزون بر یک هزار و ۷۰۰ تن زیر پوشش این نهاد حمایتی در بخش بی ارجمند هستند.
شهر بی ارجمند در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شاهرود قرار گرفته و تا سمنان ۳۱۰ کیلومتر فاصله دارد.
این بخش با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت ۴۰ روستا دارد.

۷۳۵۷/‏۷۴۰۸/‏۶۱۶۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی امام خمینی (ره)


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، محمد عرب گفت: از مجموع بیش از ۳۴ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال زکات فطریه ۱۶ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال در پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۵ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال در پایگاه‌های سایر نهاد‌های حمایتی و موسسات خیریه جمع آوری شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی افزود: از مجموع مبلغ جمع‌آوری شده ۲۰ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال زکات فطریه عام و یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال زکات فطریه سادات است.

عرب با اشاره به مقدار کفاره جمع‌آوری شده افزود: همچنین از مبلغ جمع‌آوری شده ۱۱ میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریال کفاره غیر عمد و ۳۶۳ میلیون و ۸۹۰ هزار ریال کفاره عمد بوده است.
به گفته وی زکات فطریه جمع‌آوری شده همزمان با عید سعید فطر به حساب نیازمندان واریز شده است.

وی با بیان اینکه این نهاد با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی همچنان آماده جمع‌آوری فطریه مومنان است، افزود: سامانه الکترونیکی سنا، کد دستوری #۵*۰۵۶*۸۸۷۷* برای زکات فطریه آماده جمع آوری مبالغ است.

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس
  • رئیسی: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته
  • افتتاح ۲ هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان
  • رئیس جمهور: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته است
  • جمع‌آوری ۳۴ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال فطریه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی امام خمینی (ره)
  • مشارکت میلیاردی شهروندان گیلانی در پرداخت زکات فطره