Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، هفته گذشته بود که در آستانه ورود به هفته صنایع دستی راسته صنایع دستی در خیابان ویلا با حضور شهردار تهران پیروز حناچی و همچنین علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به بهره برداری رسید.

علی دهداری پور شهردار منطقه ۶ شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس با اشاره به بهره برداری از این راسته فرهنگی-اجتماعی گفت: برای خیابان نجات اللهی ایده‌های وسیعی داریم و قرار است گردشگران را مجدد به این خیابان بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در طرحی که به تصویب رسیده و به زودی قرار است به اجرا در بیاید خیابان نجات اللهی برای تردد مسافران و گردشگران و شهروندان مناسب سازی می‌شود.

شهردار منطقه ۶ شهر تهران گفت: قرار است برای رسیدن به این مقصود بخش عمده‌ای از این خیابان به پیاده راه تبدیل شود.

دهداری پور در پاسخ به این سوال که یعنی مانند خیابان سی تیر و میدان بهارستان کل این معبر سنگفرش خواهد شد گفت: قرار نیست مسیر تردد اتوموبیل‌ها از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است فضایی که اکنون به پیاده راه اختصاص دارد عریض تر شده و سهم تردد افراد پیاده بیشتر شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: تهران شهرداری تهران نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمارت کوشک امیرسلیمانی حریم دار شد/ زندان هارون الرشید در مسیر گردشگری تهران

سید احمد علوی روز شنبه در حاشیه بازدید از اماکن میراثی و گردشگری منطقه ۱۵ تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مصوبه شورا درمورد بازدید اعضای کمیته گردشگری از اماکن میراثی و تاریخی و گردشگری شهر تهران، بازدید از منطقه ۱۵ تهران که به دلیل همجواری با ری برای همه برنامه‌ریزان حائز اهمیت، بازدید کردیم.

وی افزود: عمارت تاریخی کوشک امیر سلیمانی واقع در این منطقه مرمت، بازسازی و به بهره برداری خواهد رسید و طرح‌هایی برای راه اندازی کافه کتاب و نگارخانه در این عمارت اجرایی خواهد شد.

رییس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه حریم عمارت تاریخی کوشک امیر سلیمانی بعد از مدت‌ها مشخص شده است، گفت: با مشخص شد حریم این عمارت از آسیب‌هایی که قبلا به دیوار‌ها و بنای این ساختمان وارد می‌شد جلوگیری شده است.

وی با اشاره به بازدید خود از مجموعه میراثی زندان هارون الرشید گفت: این مجموعه مشمول املاک اوقافی بوده و سازمان اوقاف نیز به دلیل نوع فعالیت خود برای بازسازی و در دسترس عموم قرار دادن این امکان اهتمام جدی ندارد که شهرداری تهران و سازمان اوقاف باید برای بازسازی و مرمت این مکان با ارزش برنامه ریزی کنند.

علوی با اشاره به ظرفیت ویژه گردشگری مجموعه زندان هارون الرشید به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود مناطق بکر زیست محیطی از جمله قنات‌ها یادآور شد: پیش بینی می‌کنیم که مجموعه زندان هارون الرشید می‌تواند با استقبال گسترده گردشگران مواجه شود.

منطقه ۱۵ شهرداری تهران از مناطق جنوب شرقی پایتخت است که از شمال به پادگان قصر فیروزه، ۴۵ متری آهنگ، خیابان خاوران و شوش شرقی، از غرب به خیابان فدائیان اسلام، از جنوب به خیابان دولت‌آباد، کوه بی‌بی شهربانو و کارخانه سیمان و از شرق به کوه‌های شرقی تهران و حد شرقی اراضی افسریه منتهی می‌شود.

مسعودیه، شهرک والفجر، مسگرآباد، رضویه، مشیریه، افسریه، بروجردی، کیانشهر، خیابان نبرد و خاوران از نقاط مهم منطقه ۱۵ است همچنین این منطقه از طریق بزرگراه‌های بسیج، بعثت، امام علی، آزادگان به شبکه بزرگراهی تهران دسترسی دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • ساماندهی پارک موتورسیکلت‌ها در خیابان لاله‌زار جنوبی
  • جاده تهران - چالوس بسته شد ؛ مسافران از این مسیر تردد کنند | مسدود بودن ۱۶ جاده در کشور
  • بهترین مسیرهای پیاده‌روی تهران کدام‌اند؟
  • ترافیک صبحگاهی در کدام معابر سنگین بود؟
  • بهترین مسیر‌های پیاده‌روی تهران کدام‌اند؟
  • بزرگراه‌های خطرناک تهران کدامند؟
  • خطرناک‌ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده
  • خطرناک ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده
  • عمارت کوشک امیرسلیمانی حریم دار شد/ زندان هارون الرشید در مسیر گردشگری تهران
  • وعده برخورد با ورود موتور به پیاده‌راه فردوسی سنندج عملی نشد