Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد دو فرد پرنده سار صورتی برای نخستین بار در شهرستان بن توسط کیامرث مولوی مشاهده و ثبت شد.

وی افزود: پیش از این، حفاظت محیط زیست استان گزارشی از مشاهده این پرنده در استان دریافت نکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی اضافه کرد: سار صورتی با نام علمی (Sturnus Roseus) بسیار مشابه سار معمولی است، اما از نظر پرواز با هم تفاوت دارند به طوریکه این پرنده دارای پر و بال صورتی با سر، گردن، بال‌ها و دم سیاه براق و کاکل مشخص، منقار زرد نارنجی (در زمستان قهوه‌ای) و پاهایش صورتی می‌باشد.

وی ادامه داد: زیستگاه این گونه مشاهده شده جدید در فضا‌های باز، زمین‌های زراعتی، صخره‌های مرتفع کوهستان و استپ‌هاست و در سوراخ بین سنگ‌ها در نقاط وسیع، درون دیوار‌ها و توده‌های چوب، زاد و ولد می‌کند.

گفتنی است: تعداد گونه پرنده‌های استان چهارمحال و بختیاری، بر اساس بررسی‌های پروژه‌های ملی و بین‌المللی و مشاهدات صحرایی اخیر تاکنون به ۲۶۵ گونه رسیده است.

بن از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن شهر بن در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

ثبت مشاهده سار صورتی در چهارمحال و بختیاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش تگرگ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره گفت: تا روز سه شنبه در سطح استان به تناوب در برخی نقاط بارش‌های رگباری بهاری با احتمال رعد و برق، گاهی وزش باد به نسبت شدید و در مناطق مستعد احتمال تگرگ انتظار می‌رود.
وی از جاری شدن روان آب‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری
  • تشدید نظارت بر تالاب‌های چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۲۸ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • لوازم یدکی قاچاق در چهارمحال و بختیاری کشف شد
  • کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری ممنوع است
  • ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • بیماری زنگ زرد در مزارع گندمان مشاهده نشد
  • پیش بینی بارش تگرگ در چهارمحال و بختیاری