Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:46:05 GMT

روند افزایشی طلای جهانی متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۵۵۲۵

روند افزایشی طلای جهانی متوقف شد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری سرمایه گذاران به حل اختلافات تجاری آمریکا و چین و انتظار بازار برای اعلام تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۰۹ درصد کاهش یافت و به ۱۳۴۴ دلار و ۹۲ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۳۴۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گفته استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI، بازارهای سهام تحت تأثیر توییت شب گذشته رئیس جمهور آمریکا صعود کردند و پیام ترامپ از شدت بدبینی در بازار کاست. ابهامات زیادی در بازار شامل تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و موضع سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد که باید از قیمت طلا پشتیبانی کند.

بازارهای سهام روز چهارشنبه پس از اینکه واشنگتن اعلام کرد مذاکرات تجاری با پکن را از سر خواهد گرفت و امیدواری سرمایه گذاران به کاهش نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، صعود کردند.

ترامپ روز گذشته اعلام کرد با همتای چینی خود صحبت کرده است و گروه‌های مذاکره کننده دو کشور مذاکرات تجاری را پس از یک وقفه طولانی از سر خواهند گرفت تا برای دیدار در نشست ماه جاری گروه ۲۰ در ژاپن آماده شوند.

بر اساس گزارش رویترز، تمامی چشم‌ها به بانک مرکزی آمریکا دوخته شده که قرار است بعدازظهر روز چهارشنبه با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی به نشست سیاست پولی خود خاتمه دهد.

انتظار می‌رود بانک مرکزی این بار در خصوص نرخ‌های بهره اقدامی نکند اما مقدمات کاهش نرخ‌های بهره در نشست آینده خود را هموار کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴ دلار و ۹۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۸۰۱ دلار و ۳۷ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۴۸۲ دلار و ۵۵ سنت معامله شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.

تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.

اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.

بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹