Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: خوشبختانه استان کردستان گفت: خوشبختانه کردستان جزء ۱۰ استان آخر در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد است. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، صباح قریشی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و رؤسای کمیته‌های تخصصی که در سالن جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: کمیته فرهنگی و پیشگیری متشکل از 24 ارگان در راستای مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند که اگر این کمیته‌ها کارهای خود را با دقت بیشتری پیگیری کنند نیازی به کمک و حمایت کمیته‌های دیگر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوشبختانه کردستان جزء 10 استان آخر در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد است، تاکید کرد: این امر نباید موجب کم‌کاری یا بی‌توجهی مسئولان قرار گیرد و ضروریست همه‌ی بخش‌ها با جدیت تمام در بخش پیشگیری پای‌کار بوده و در این زمینه تلاش کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با ذکر اینکه بحث آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید جدی گرفته شود، گفت: سال گذشته 24 دستگاه و کمیته فرهنگی و پیشگیری با برگزاری 12 جلسه حدود 97 درصد از برنامه‌های خود را اجرایی کردند اما در برخی موارد این ادارات هماهنگی لازم را با یکدیگر نداشته‌اند.

وی پوشش برنامه‌های آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد در 123 محله و مرتفع‌سازی 193 هزار نفر در قالب این برنامه‌ها را از اقدامات این سازمان در سال گذشته برشمرد و افزود: اجرای مسابقات ورزشی و نشاط اجتماعی، برپایی نمایشگاه در راستای پیشگیری از اعتیاد و پوشش 50 مهدکودک در این زمینه از دیگر کارهای انجام شده است.

جمع‌آوری 23 هزار معتاد از محله هرندی/تهران، امسال از لوث معتادان متجاهر پاک می‌شودساماندهی 10 هزار معتاد متجاهر در محله هرندیمعتادان متجاهر نیازمند ساماندهی هستند/کردستان جزو 10 استان کمتر مشکل‌دار حوزه اعتیاد است

قریشی عنوان کرد: اگر سازمان‌ها و ادارات عضو کمیته پیشگیری به‌درستی، با هماهنگی و تعامل بیشتری به کار خود بپردازند قطعاً نتیجه بهتری از اقدامات خود خواهند گرفت چراکه آمارهای موجود و جایگاه مناسب استان در بحث اعتیاد نشان از مثمر ثمر بودن اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

وی اظهار کرد: در طول سال گذشته 5 هزار و 313 نفر به 17 مرکز اقامتی و کمپ‌های ترک اعتیاد مراجعه کرده و سرویس‌دهی شده‌اند که از این تعداد 80 نفر زن و مابقی مرد بوده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان سرویس‌دهی به 170 نفر در دو مرکز گذری کاهش آسیب‌های اجتماعی و خدمات‌رسانی به 130 نفر در سه مرکز شبانه در سطح استان را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد و گفت: در سال گذشته برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حدود 350 میلیون تومان از اعتبارات این سازمان هزینه شده است.

قریشی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر ضرورت نظارت بیشتر بر وام‌های اشتغال‌زایی پرداخت شده به معتادان گفت: تاکنون به 400 نفر از معتادان بهبودیافته سطح استان، تسهیلات 15 میلیون تومانی پرداخت‌ شده اما در کل پرداخت وام به‌صورت مستقیم به معتادان بهبودیافته به دلیل آسیب‌پذیر بودن آنان کمتر صورت می‌گیرد چراکه سیاست سازمان در راستای حمایت و همکاری با کارفرمایان و پرداخت حق بیمه معتادان بهبود یافته است.

انتهای پیام/ن

R7564/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حسین آبادی اظهار کرد: آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد، با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیاد آور و اطلاع رسانی ویژه به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارزار به مدت ۱۰ روز با هدف حساس سازی والدین تنها با این جمله که آیا میدانی الان فرزندت کجاست آغاز شده است چرا که بیشترین آسیب‌های که فرزندان و جامعه ما از جمله اعتیاد با آن درگیر هستند بیشتر به دلیل عدم آموزش و آگاهی والدین است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به اهداف عملیاتی و راهبرد این طرح اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد از اهداف عملیاتی این کارزار بوده و حساس سازی و آگاه سازی و اطلاع رسانی ۲ راهبرد مهم در اجرای این کارزار است.

حسین آبادی گفت: در این بازه زمانی سعی شده با نصب بنر، آموزش، ساخت موشن و پخش در فضای مجازی در سطح شهر و وسایل حمل و نقل عمومی، مدارس، بانک‌ها، ادارات، منطقه‌های گردشگری، فروشگاه‌های بزرگ و مردم را نسبت به این امر آگاه کرده و در این مدت تنها با این جمله که «آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟» روبه رو شوند.

وی اظهار کرد: این طرح در تمام مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی اعم از مراکز مثبت زندگی، مراکز مشاوره، ترک اعتیاد، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، بانک‌ها، دفترخانه‌ها و ادارات استان مرکزی، عملیاتی خواهد شد.

حسین آبادی گفت: موضوع مشاوره و پیشگیری در سطح جامعه و به ویژه در بین خانواده‌ها به یک گفتمان تبدیل شود تا از این طریق گام‌های مؤثری در زمینه پیشگیری از اعتیاد برداریم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به شیوه تعامل مؤثر خانواده‌ها با فرزندان جهت پیشگیری از روی آوردن آنان به انواع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی افزود: ایجاد عزت نفس در فرزندان، گسترش فضای همدلی در خانواده، آگاهی خانواده‌ها از رفت و آمد فرزندان و آموزش مهارت نه گفتن از عوامل پیشگیرانه روی آوردن نوجوانان به اعتیاد است.

کد خبر 6085590

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل تبدیل می‌شود
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • ارسال بیش از ۵۰ نوع پیامک هشدار دهنده به مخاطبان قزوینی
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • استفاده از ظرفیت هنر برای ارائه مضامین پیشگیری از اعتیاد
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است