Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-25@21:55:31 GMT

رکورد دست نیافتنی مهدی رحمتی در فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۵۸۱۷

سید مهدی رحمتی در حالی از استقلال جدا شد که یکی از بازیکنان مؤثر در موفقیت‌های اخیر این تیم طی سال‌هایی بود که در آن عضویت داشت.

جنوب نیوز - سید مهدی رحمتی سرانجام تصمیم مهم زندگی اش را گرفت و در حالی که هرگز نتوانسته بود آنطور که دوست داشت از تیم ملی فوتبال جدا شود در آستانه خداحافظی از دنیای توپ گرد حالا نمی‌تواند سالهای آخر فوتبالش را در تیم محبوبش سپری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاپیتان استقلال که پس از دربی برگشت فصل هجدهم و اتفاقات مربوط به پنالتی فرشید اسماعیلی به یکباره مغضوب هواداران شد خروج از این تیم را بر ماندن ترجیح داد و تصمیم گرفت فصل جدیدی از زندگی ورزشی اش را در شهر مشهد سپری کند.

*قدیمی ترین فوتبالیست ایران!

سید مهدی رحمتی در حالی خود را برای ورود به نوزدهمین دوره لیگ برتر آماده می‌کند که از دو دوره پیش از راه اندازی لیگ حرفه‌ای در ایران نیز همراه با تیم فجر سپاسی شیراز در فوتبال کشور حضور داشته است. او حالا ۲۰ سال است فوتبال بازی می‌کند.

*پرتداوم ترین لیگ برتری تاریخ!

دروازه بان جدید پدیده رکورد جالبی از تداوم در حضور در لیگ برتر دارد. او که از اولین دوره مسابقات لیگ برتر در این رقابتها حضور داشته همین حالا با هجده دوره حضور پرسابقه ترین بازیکن در این سطح است و با ورود به لیگ نوزدهم قطعاً دست نیافتنی تر می‌شود.

*پدیده، باشگاه ششم!

مهدی رحمتی که فوتبالش را از تیم نظامی فجرسپاسی شروع کرده است پس از آن با حضور در تیم‌های سپاهان، استقلال، مس کرمان و پیکان سابقه بازی برای ۵ تیم را داشت و حالا با ششمین تغییر باشگاه و پیوستن به پدیده از این حیث شش‌تایی شد.

*با استقلال دو رقمی نشد!

این دروازه بان که در فصل پنجم به استقلال پیوست پس از آن در فصول ششم، یازدهم، دوازدهم، سیزدهم، پانزدهم، شانزدهم، هفدهم و هجدهم برای این تیم بازی کرد تا سابقه نه ساله را در کارنامه اش داشته و هرگز به عدد دورقمی ۱۰ سال با استقلال نرسید!

*۴ قهرمانی در لیگ!

رحمتی در همه این سال‌ها توانسته از ۱۸ دوره لیگ برتر در ۴ دوره با تیم‌هایی به میدان برود که عنوان قهرمانی را هم بدست آورده‌اند. او در فصول پنجم و دوازدهم همراه استقلال قهرمان شد و در لیگ نهم و دهم با سپاهان این عنوان را تکرار کرد.

*هت تریک در جام حذفی!

کاپیتان فصل پیش استقلال تاکنون سه بار هم در جام‌های حذفی با تیم‌های فجر سپاسی و استقلال قهرمانی این تورنمنت را کسب کرده است. فصل ۸۰-۷۹ با فجر و فصول ۹۱-۹۰ و ۹۷-۹۶ با استقلال.

*رکورددار کلین شیت آسیایی!

بین همه دروازه بانانی که در این سال‌ها با نمایندگان کشورمان درلیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کردند رحمتی به واسطه بازی برای تیم‌های کشورمان توانسته رکورد ۲۱ بار کلین شیت در این سطح را به نام خود ثبت کند. البته او در دیدارهای پلی آف نیز ۲ بار موفق به این کار شده است.

*کلین شیت بی سابقه در لیگ!

سید مهدی رحمتی که در لیگ دوازدهم با استقلال قهرمان لیگ برتر شد توانست در طول ۴۶ بازی همان فصل ۲۸ بار دروازه استقلال را در سه تورنمنت مختلف بسته نگه دارد. از مجموع ۳۴ بازی لیگ برتر ۲۱ بار کلین شیت کرد، در جام حذفی از ۴ بازی در ۳ دیدار کلین شیت داشت و در لیگ قهرمانان آسیا نیز از ۸ بازی همان سال در ۴ دیدار دروازه استقلال را بسته نگه داشت.

*رکوردی که مهر ۹۷ اختصاصی شد!

مهدی رحمتی در دیدار دربی رفت فصل هجدهم با بسته نگه داشتن دروازه استقلال موفق شد رکورد بسته نگه داشتن دروازه‌ها در دربی را که تا آن زمان مشترکا در اختیار خودش و احمدرضا عابدزاده بود را بشکند.

*۱۹۶ بازی برای استقلال!

آخرین بازی که مهدی رحمتی برای استقلال در فصل ۹۸-۹۷ انجام داد یکصد و نود و ششمین بازی او با لباس استقلال بود که از اولین حضورش در لیگ پنجم تاکنون برای این تیم انجام داده بود.

* رحمتی برمی گردد!؟

رحمتی در شرایطی با باشگاه پدیده قرارداد دوساله بسته که تا پایان قراردادش ۳۸ ساله می‌شود. این بازیکن در حالی از استقلال جدا شده که شاید فرصتی برای برگزاری بازی خداحافظی با استقلال نداشته باشد. باید دید آیا او می‌تواند در این حدفاصل تا آویختن کفش‌هایش می‌تواند به استقلال برگردد یا نه!

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید در شرایطی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده بود که مسیر قهرمانی اش در لالیگا هموار بود و توانست با رکورد 100 امتیاز و 121 گل زده بالاتر از بارسای پپ گواردیولا قهرمان شود اما در لیگ قهرمانان بخت یار کهکشانی ها نبود. 

بعد از شکست 2-1 در مونیخ، رئال در بازی برگشت در برنابئو 2-1 برنده شد ولی در ضربات پنالتی ستاره هایی چون راموس، رونالدو و کاکا ضرباتشان را خراب کردند تا بایرن به فینال برود. مورینیو بعد از آن بازی از ناراحتی گریه کرده بود.

آقای خاص در مصاحبه با آمازون پرایم و در مورد آن بازی گفت: «ما در آن مقطع بهترین تیم اروپا بودیم. فاتح لالیگا شده بودیم و رکورد بیشترین امتیار و رکورد گلزنی را شکسته بودیم و معتقدم در صورت رسیدن به فینال لیگ قهرمانان، قهرمان می شدیم. شکست مقابل بایرن در ضربات پنالتی بدترین شب دوران مربیگری‌ام بود.»

مورینیو ادامه داد: «بعد از شکست مقابل بایرن مونیخ در حال رانندگی به سمت خانه‌، داشتم گریه می‌کردم و این تنها باری بود که این کار را کردم. کمی بعد ژرژ مندس (مدیر برنامه‌ها) زنگ زد و به من گفت، یک لطفی به من کن و برو به خانه کریستیانو چون او حالش خیلی بد است. من هم در جواب به مندس گفتم، من هم حال خوشی ندارم، اما به خودم گفتم که خودت را جمع و جور کن، گریه بس است و برو به خانه کریستیانو. ما پس از آن شکست نابود شده بودیم.»

رئال مادرید و بایرن حالا در یک نیمه نهایی دیگر سه شنبه شب به مصاف هم خواهند رفت و مثل همیشه این یک بازی کلاسیک جذاب در فوتبال اروپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • ادامه آمار جادویی حسن‌زاده در تیم ملی
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • هافبک استقلال پایش را به تیغ جراحان سپرد
  • مدیرعامل فولاد شکایت مهدی رحمتی را تکذیب کرد
  • اعتماد اجباری به رفیعی در پرسپولیس؛ حالا نوبت خالد آبادی و استقلال است