Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر گزارش روزنامه ایندیپندنت، پس از بیهوش شدن رئیس‌جمهور سابق مصر در دادگاه، بخاطر تعلل نیروهای امنیتی او ۲۰ دقیقه بیهوش بر روی زمین افتاده بود.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از ایندیپندنت، «محمد مُرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر، روز دوشنبه در جلسه دادگاه ۲۰ دقیقه بیهوش بر روی زمین افتاده بود و نیروهای امنیتی در رساندن کمک به او تعلل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه دوستان و نزدیکان محمد مُرسی اعلام کردند پلیس این کشور در رساندن کمک‌های اولیه در زمان بیهوش شدن مُرسی در جلسه دادگاه تعلل کرده‌اند، نیروهای امنیتی مصر به قتل رئیس جمهور سابق این کشور متهم شدند.

بنابر گزارش ایندیپندنت، روز دوشنبه و در جریان جلسه محاکمه محمد مُرسی، پس از بیهوش شدن او نیروهای امنیتی زندان علی‌رغم درخواست کمک‌، توجهی به این موضوع نکرده و او به مدت ۲۰ دقیقه بیهوش بر روی زمین افتاده بود.

رئیس جمهور سابق مصر که از دیابت، فشارخون بالا و بیماری کبد رنج می‌برد، روز دوشنبه در حین جلسه محاکمه خود پس از صحبتی طولانی از شدت عصبانیت بیهوش بر روی زمین افتاد. مُرسی متهم به همکاری با قدرت‌های خارجی و گروه‌های شبه نظامی بود. دفتر دادستان کل مصر با رد این ادعاها اعلام کرد مُرسی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و در آنجا درگذشت. گفته می‌شود او بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داده است. سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری خواستار انجام تحقیقات مستقل در خصوص شرایط بازداشت و مرگ رئیس جمهور سابق مصر شدند.

اولین رئیس‌جمهور منتخب مصر که در سال ۲۰۱۳ از قدرت برکنار شد، علی‌رغم خواست خانواده‌اش در مقبره شرقی قاهره به خاک سپرده شد. تنها تعداد انگشت شماری از جمله اعضای خانواده و وکلای مدافع اجازه حضور در مراسم تدفین مُرسی را داشتند. با این حال اجازه دسترسی به گزارش کالبدشکافی او به آن‌ها داده نشد.

شایان ذکر است مُرسی روز گذشته در حین برگزاری یکی از جلسات محاکمه خود در دادگاه به مدت ۲۰ دقیقه صحبت کرد و سپس از فرط عصبانیت بیهوش شد و به زمین افتاد و پس از انتقال به بیمارستان در ۶۸ سالگی درگذشت. این جلسه برای محاکمه مجدد محمد مرسی و ۲۳ تن دیگر به اتهام جاسوسی برای گروه‌های خارجی از جمله حماس و قطر برگزار شده بود. دادگاه بدوی در ژوئن سال ۲۰۱۵ حکم حبس ابد را برای مرسی صادر، اما دادگاه تجدید نظر این حکم را ملغی کرد و خواستار محاکمه مجدد او شد.

محمد مُرسی در سال ۲۰۱۲ یعنی یک سال پس از انقلاب مردم مصر در سال ۲۰۱۱ که به سرنگونی حسنی مبارک، دیکتاتور سابق این کشور، منجر شد، به عنوان رئیس جمهور مصر انتخاب شد. مرسی اولین رئیس‌جمهوری بود که به صورت دموکراتیک انتخاب شد. با این حال، وی تنها یکسال بعد در سوم ژوئیه سال ۲۰۱۳ در پی اعتراضات مردمی که خواستار برکناری او از قدرت شده بودند، با کودتای نظامی ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور کنونی مصر از قدرت برکنار و روانه زندان شد.

دادگاه تجدیدنظر مصر در نوامبر سال ۲۰۱۶ حکم اعدام مرسی در ارتباط با دست داشتن در قضیه فرار اعضای گروه اخوان‌المسلمین از زندان را لغو کرد و خواستار محاکمه مجدد او شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایندیپندنت رئیس جمهور مصر محمد مرسی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور وارد سمنان شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  هواپیمای حامل رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت دقایقی پیش در فرودگاه سمنان به زمین نشست .

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ، استاندار سمنان و جمعی از مدیران کل و فرماندهان نظامی و انتظامی این استان از رئیس جمهور استقبال کردند .

دیدار با مردم در سمنان و شاهرود ، حضور در  جشن احیای   ۲۰۱ واحد راکد صنعتی  با ایجاد دو هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال  ، افتتاح پروژه نیروگاه سیبل ترکیبی،  جلسه شورای اداری و  جشن واگذاری زمین برای قانون جوانی جمعیت از برنامه های سفر یک روزه آیت الله رئیسی به استان سمنان است .

 از ۱۴۵ مصوبه دور اول سفررییس جمهور ۱۱۷ مصوبه عمرانی و ۲۸ مصوبه اقتصادی بود که با اعتبار ۱۱ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان شامل هفت هزار و ۹۸۵ میلیارد تومان در بخش اقتصادی و سه هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی اجرایی شده است.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌
  • پیام معاون اول رئیس‌جمهور درپی درگذشت پرویز داوودی
  • تسلیت معاون اول رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • سرمربی بوکس استرالیا به دلیل قلدری و آزار بوکسور‌ها محاکمه شد
  • رئیس جمهور وارد سمنان شد
  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن