Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: به صورت میانگین  در استان مرکزی ۷۰ تا ۸۰ درصد از صادرکنندگان و واردکنندگان در مسیر سبز، ۱۰ تا ۱۵ درصد از صادرکنندگان در مسیر قرمز و درصد کمی در مسیر زرد فعالیت می‌کنند. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

اسماعیل حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به مسیرهای صادراتی تعریف‌شده در سامانه گمرکی اظهار داشت: در سامانه جامع امور گمرکی 3 مسیر سبز، زرد و قرمز برای واردات و صادرات کالا تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسیر سبز ویژه کالاهایی است که مجوز خاصی نداشته و جزو کالاهای ممنوع و یا مشروط نیستند، بر همین اساس در این مسیر کنترل فیزیکی و ارزیابی و بررسی اسناد انجام نمی‌شود.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: در مسیر سبز، فرد اظهارنامه کالای مورد نظر را به صورت الکترونیکی در سامانه جامع امور گمرکی تکمیل می‌کند و به صورت الکترونیکی برای وی مجوز لازم صادر می‌شود و این مجوز برای گمرکات مرزی نیز ارسال می‌شود.

حسینی ادامه داد: میزان صادرات کالاها در مسیر سبز در انتهای هر ماه با آمارگیری در گمرک مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: در مسیر زرد کالای مورد نظر مورد ارزیابی فیزیکی قرار نگرفته و تنها اسناد آن بررسی و تایید می‌شود، در این مسیر نیز اظهارنامه به صورت الکترونیکی تکمیل شده و اسناد به گمرک ارجاع می‌شود و در این صورت کارشناس گمرک اسناد را بررسی و چک می‌کند و سپس تائیده الکترونیکی آن را صادر می‌کند، در این روند اگر نیاز به تغییر مسیر کالایی باشد مسیر آن تغییر داده می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: در مسیر سبز و زرد، کارشناسان گمرکی به صورت مجازی فعالیت می‌کنند و با ارباب رجوع هیچ ارتباطی ندارند که این مهم سبب کاهش تخلفات شده است.

حسینی عنوان کرد: در مسیر قرمز کالا باید به صورت فیزیکی مورد ارزیابی قرار گیرد و اسناد آن نیز بررسی شود.

70 تا 80 درصد از صادرکنندگان و واردکنندگان استان مرکزی در مسیر سبز فعالیت می‌کنند

وی افزود: به صورت میانگین  در استان مرکزی 70 تا 80 درصد از صادرکنندگان و واردکنندگان در مسیر سبز فعالیت می‌کنند و خوشبختانه تخلفی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: تنها 10 تا 15 درصد از صادرکنندگان در مسیر قرمز و درصد کمی در مسیر زرد فعال هستند، هرچند که درصد فعالیت واردکنندگان استان در مسیر زرد و قرمز بیشتر از صادرکنندگان استان است.

حسینی بیان کرد: سعی می‌کنیم کالاهای صادراتی به گمرک رجوع نکنند، این رویه یکی از سیاست‌های گمرک ایران و استان درراستای جلوگیری از اتلاف انرژی و سرمایه است. برهمین اساس هرکجا که ارباب رجوع درخواست برای حضور کارشناس گمرک و کارشناس ارزیاب داشته باشد، در محل مورد نظر حضور پیدا می‌کنیم.

امسال 8 میلیون دلار کالا از گمرک چابهار صادر شد4 شرط گمرک برای حذف گواهی مبدا از اسناد ضمیمه اظهارنامه + سندسند موافقت جهانگیری با حذف گواهی مبدا از اسناد ضمیمه اظهارنامه گمرکی/در صورت اغفال مشتری چه کسی پاسخگو است؟

وی عنوان کرد: برای تسهیل در روند صادرات کالا در استان، علاوه بر 3 گمرک موجود در استان، کارشناسان گمرک 3 روز در هفته در شهرستان‌های محلات و 3 روز در هفته هم در شهرستان دلیجان حضور دارند.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: خدمات گمرکی در استان به صورت شبانه‌روزی و خارج از وقت اداری  ارائه می‌شود.

گمرک اراک مجاز به صادرات پسته و زعفران نیست

حسینی افزود: باتوجه به این که گمرک‌ها به صورت تخصصی تعریف شده‌اند، گمرک اراک مجاز به صادرات پسته و زعفران نیست. در گمرک ساوه مجاز به صادرات پسته هستیم.

گمرک اراک مجاز به واردات تجهیزات موبایل نیست

وی تصریح کرد: گمرک اراک صادرات فرش دست‌بافت را نیز به شرط داشتن دو کارشناس می‌تواند انجام دهد و مجاز به واردات تجهیزات موبایل نیست.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: گمرک یک سازمان اجرا کننده قوانین و مقرارات واردات، صادرات و ترانزیت کالا زیر نظر اقتصاد و دارایی بوده و سیاست دولت را در این خصوص اعمال می‌کند.

انتهای پیام/ ت

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای «برنامه توانمندساز» بنیاد ملی نخبگان در مسیر نخبگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، در طرح «شناسایی، رشد و تعالی دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی»، هر یک از برگزیدگان پس از انتخاب استاد راهبر، «برنامۀ توانمندساز» خود در مسیر نخبگی را با همکاری وی تدوین و اجرایی می‌سازند، «برنامۀ توانمندساز» شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که در چهار بخش «تحصیلی»، «تخصصی و پژوهشی»، «مهارت‌های فردی و حرفه‌ای» و «فرهنگی و اجتماعی» متناسب با مقطع تحصیلی برگزیده و در چارچوب شیوه‌نامه، با همکاری استاد راهبر و برگزیده برای یک‌سال تحصیلی تدوین و اجرا می‌شود.

همچنین به منظور انجام فعالیت‌های برنامه توانمندساز در مسیر نخبگی از سوی برگزیده، امکان بهره‌مندی از اعتبار و تسهیلاتی را فراهم می‌کند. اعتبار مالی انجام فعالیت‌های برنامۀ توانمندساز در اختیار استاد راهبر قرار می‌گیرد و صرفاً برای انجام فعالیت‌های برنامۀ توانمندساز برگزیده قابل هزینه است.

شایان ذکر است، بنیاد ملی نخبگان با اجرایی‌سازی «شیوه‌نامۀ شناسایی، رشد و تعالی دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی»، از توسعۀ فعالیت‌های نخبگانی دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی با هدف توانمندسازی، مهارت‌افزایی و ایجاد زمینه‌های رشد و شکوفایی حداکثری استعدادهای فردی و گروهی دانشجویان صاحب استعداد برتر، پشتیبانی می‌کند.

بر این اساس، مبتنی بر رویکرد شناسایی فعال، اطلاعات حائزان شرایط از مراکز مرتبط استعلام و بدون نیاز به ثبت درخواست ذی‌نفعان، برای هر یک در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد ملی پرونده تشکیل می‌شود؛ سپس از حائزان شرایط برای ورود به مسیر نخبگی در بنیاد ملی دعوت به عمل می‌آید.

برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی، رتبه‌های برتر آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها، دانشجویان نمونۀ کشوری، برگزیدگان رویدادهای معتبر و همچنین توصیه‌شدگان از سوی اساتید/ نهادهای معتبر، از جمله حائزان شرایط ورود به مسیر نخبگی بنیاد ملی هستند.

کد خبر 6085047 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • اجرای «برنامه توانمندساز» بنیاد ملی نخبگان در مسیر نخبگی
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • تشریفات گمرکی ۴۱ هزار مسافر در مازندران انجام شد
  • نرخ رشد نقدینگی در مسیر کاهش
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • انجمن واردکنندگان برنج ایران: برنج وارداتی هم از سفره مردم پر می‌کشد؟