Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-24@03:18:29 GMT

موسسه آمریکایی میزان تلفات جنگ یمن را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۱۰۵

موسسه آمریکایی میزان تلفات جنگ یمن را اعلام کرد

به گزارش وانانیوز، 

این یک برآورد جدید در خصوص تلفات جنگ داخلی یمن بعد از تکمیل گزارش‌های مربوط به اولین ماه‌های این جنگ در سال ۲۰۱۵ است.

این پایگاه داده موسوم به "پروژه اطلاعات مکانی و رخدادهای درگیری‌های مسلحانه" (ACLED) امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، ائتلاف متجاوز تحت رهبری عربستان در هدف‌گیری مستقیم هزاران غیرنظامی در یمن مسئول بوده و طبق اطلاعات این گروه، مسئول کشتار بیش از ۸,۰۰۰ غیرنظامی در یمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر طبق برآورد این موسسه، مجموع تلفات غیرنظامیان در طی چهار سال و نیم گذشته در جنگ یمن حدود ۱۱,۷۰۰ نفر بوده است.

این گروه همچنین تاکید کرد در مدت گذشته از سال جاری میلادی ۱۱,۹۰۰ نفر در جریان جنگ داخلی یمن کشته شده اند در حالی که در مقام مقایسه در سال ۲۰۱۸ آمار تلفات این جنگ ۳۰,۸۰۰ نفر بود و این بالاترین رقم ثبت شده برای تلفات در جنگ داخلی یمن در عرض یک سال تا کنون بوده است. این آمار البته شامل کسانی که جانشان را در اثر فجایع انسانی حاصل از جنگ به ویژه قطحی از دست داده‌اند نمی‌شود.

بر اساس گزارش این موسسه، آمار تلفات جنگ در یمن در هر سال به این صورت بوده است: ۱۷,۱۰۰ تن در سال ۲۰۱۵، ۱۵,۱۰۰ تن در سال ۲۰۱۶، ۱۶,۸۰۰ تن در سال ۲۰۱۷، ۳۰,۸۰۰ تن در سال ۲۰۱۸ و ۱۱,۹۰۰ تن در مدت سپری شده از سال ۲۰۱۹.

همچنین در این گزارش تصریح شده که شهر تعز، پر خشونت ترین شهر در طی این جنگ بوده و آمار تلفات مربوط به این شهر در چهار سال و نیم گذشته، ۱۸,۴۰۰ تن برآورد شده است.

بعد از شهر تعز، شهرهای حدیده و الجوف، پر خشونت ترین شهرها بوده و تلفات جنگی مربوط به هر کدام تقریبا ۱۰,۰۰۰ نفر برآورد شده است.

ائتلاف تحت رهبری عربستان از سال ۲۰۱۵ تجاوز به یمن را آغاز کرد.

 

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اعتراف وزیر امنیت اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران

«بن گویر» وزیر امنیت ملی اسرائیل گفت: بر اثر حمله ایران دو پایگاه نظامی مهم ما از بین رفته و تعداد زیادی سربازان ما کشته شده‌اند. «راشاتودی» کلیپی از وزیر امنیت اسرائیل پخش کرد که وی اذعان می‌کند که حملات ایران تلفات سنگینی داشته است. بخش‌های مهم مصاحبه بن گویر: امروز ما در شرایط سختی زندگی می‌کنیم بعد از ۷ اکتبر یک فاجعه دیگری (حمله ایران) برای ما رخ داد دو پایگاه اساسی هوایی ما کامل تخریب شد و تعداد زیادی سرباز کشته شدند. برخی از رهبران ارتش و نیرو‌های امنیتی با کمک احزاب چپ‌گرا می‌خواهند به خاطر مصلحت‌های انتخاباتی بایدن، امنیت اسرائیل را به هم بزنند، همانطور که قبلاً هم گفتم به نظرم باید پاسخ ما به ایران سریع و جنونی باشد و به متناسب بودنش اهمیت ندهیم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • کمک آمریکا به اوکراین باعث طولانی شدن و افزایش تلفات جنگ می‌شود
  • (ویدئو) اعتراف وزیر امنیت اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران