Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در راستای تفویض اختیار به استان‌ها در جلسه‌ای با حضور سید علی آقازاده استاندار مرکزی و سید محمد پژمان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، احکام اعضای هیات اجرایی بازآفرینی محله‌های هدف شهر اراک اعطا شد.

در این جلسه احکام به مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، محمدکریم شفیعی شهردار اراک و احمد مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفویض اختیار به استان‌ها موجب تسریع اجرای طرح بازآفرینی شهری

سید علی آقازاده، استاندار مرکزی در این جلسه گفت:بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده از تدابیر دولت بوده که سال گذشته از آن رونمایی شده است و امیدواریم با احکام صادر شده و تفویض وظایف که از تهران به استان‌ها در حوزه باز آفرینی شهری اجرای طرح سریعتر شود.

آقازاده با بیان اینکه افزود: در طول یک سال و نیم گذشته کار‌های اجرایی طرح بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده در کشور و استان‌ها در دست بررسی بود و تفویض نکردن اختیار یکی از موانعی بود در این حوزه بودو طی این مدت کار به کندی پیش می‌رفت و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی اختیارات پیرامون مسائل بازآفرینی شهری به استان‌ها تفویض شد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح بازآفرینی مناطق شهری در نقاط مختلف استان مرکزی آغاز شده و برای جمعیت ساکن در بافت‌های فرسوده این اقدام بسیار مطلوبی به شمار می‌رود که رضایتمندی را به همراه دارد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند

به گزارش خبرنگار مهر، مصیب نظری رئیس شورای شهر بندرعباس در هشتصد و بیست و یکمین نشست شورای شهر بندرعباس که با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام برگزار شد، سپاه را شجره طیبه دانست و گفت: امروز آثار و برکات بسیج مستضعفین و سپاه در تمام دنیا قابل مشاهده است و این برگرفته از ابتکار حضرت امام (ره) است.

نظری با اشاره به سالروز شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس، گفت: این واقعه نشان می‌دهد که خدای ما مسلمانان از ناوها و جنگنده‌های آمریکایی قوی‌تر است چنانچه در عملیات وعده صادق نیز این دست برتر مؤمنین را دیدیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس تاکید کرد: امروز در دفاع، علم، سیل، زلزله و … منش بسیجی‌ها را می‌بینیم و به برکت نفس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات عدیده شهر بندرعباس در حوزه زیرساخت عنوان‌کرد: ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده است و از این بابت خطراتی مردم ساکن در این محلات را تهدید می‌کند.

نظری عنوان کرد: امروز هیچ اولویتی بالاتر از بازآفرینی شهری در بندرعباس وجود ندارد از این رو همه دستگاه‌ها باید در کنار شهرداری اعم از دولت و سپاه به میدان بیاید.

رئیس شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: بالغ بر ۷۰ درصد از کار در بازآفرینی شهری بر عهده دولت است و باید با تأمین زمین به شهرداری در این حوزه وظایف خود را عملیاتی کند.

وی خاطرنشان‌کرد: در سفر ریاست جمهوری مصوب شد ۳۰۰ هکتار زمین تأمین و به عنوان پشتیبان بازآفرینی در بندرعباس استفاده شود اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده است که لازم است دولت در اجرای این مصوبه تسریع کند تا دست شورا و شهرداری برای بازآفرینی پر شود.

کد خبر 6086674

دیگر خبرها

  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان