Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع خبری در استان خوزستان گفتند: تعدادی از کشاورزان شلتوک‌کار شهرستان هویزه که به دلیل خشکسالی‌های اخیر دچار مشکل شده‌اند، از مسئولان خواستند به مشکلات متعدد آنها رسیدگی کنند.

این کشاورزان که اعتراض خود را در مقابل فرمانداری این شهرستان به مسئولان اعلام کردند، اظهار داشتند: سال جاری همانند سایر شهرستان‌ها در حالی اقدام به کشت شلتوک کرده‌ایم که چندین روز است که آب رودخانه کرخه نور خشک شده و این موضوع با توجه به اینکه محصول شلتوک نیاز به آب فراوان دارد، امکان آبیاری زمین‌های زیر کشت شلتوک را غیرممکن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها با بیان اینکه رفع ممنوعیت کشت در تابستان امسال از سوی استاندار خوزستان اعلام شده است، در ادامه گفتند: روستاهای قیصریه اولیا، عتابی شمالی، عتابی جنوبی و بخشی از شهر هویزه در این شهرستان در کنار رودخانه کرخه نور قرار دارند که با خشک شدن این رودخانه ضرر و زیان زیادی به کشاورزان این منطقه وارد می‌شود.

آنها با بیان اینکه مردم این شهرستان بیشتر از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند، ادامه دادند: حدود ۱۱۰ هکتار شلتوک‌کاری در حاشیه رودخانه کرخه نور انجام شده است.

کشاورزان خواستار جاری شدن آب در این رودخانه پیش از نابودی شلتوک‌های کاشته شده هستند.

سیدفتح‌اله فتحی (معاون فرماندار شهرستان هویزه) با تایید مشکلات کشاورزان شلتو‌ک‌کار گفت: با کشاورزان معترض نسبت به خشک شدن رودخانه کرخه نور نشستی داشتم و این موضوع در دست پیگیری است.

او افزود: با یکی از مسئولان شرکت آبیاری کرخه (از زیرمجموعه‌های سازمان آب و برق خوزستان) صحبت و مقرر شده که به زودی این مشکل برطرف شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ کاهش بارندگی‌ها و منابع آبی شیروان در چند سال اخیر به یکی از چالش‌های اساسی برای کشاورزان و باغداران تبدیل شده، در این راستا برای اولین بار با همکاری جهاد کشاورزی، کاشت نهال انگور با روش آبیاری زیر سطحی در یکی از باغات این شهرستان آغاز شد.
کشاورزی و باغداری در شیروان به دلیل کم‌آبی دچار چالش زیادی شده لذا اجرای سامانه آبیاری زیرسطحی نه تنها روشی نوین برای رساندن کافی و به هنگام آب به درختان بلکه راهکاری در التیام زخم کم‌آبی شدید در این شهرستان است.
از جمله مزایای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی این است که آب با استفاده از این روش به طور مستقیم در زیر خاک و پای ریشه تخلیه شده و در هم آنجا نیز به مصرف گیاه می‌رسد. 
سامانه آبیاری زیرسطحی قطره‌ای نه تنها سبب کاهش تبخیر آب و از دست رفتن ناخواسته آن می‌شود بلکه درصد جذب آب توسط ریشه گیاه را به میزان مطلوبی افزایش می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • فعال سازی دریچه شبکه آبیاری در «کورسا» / تحقق تقویت کشاورزی منطقه